Kelvin B.
Bekend lid
Even een vraag naar jullie mening op deze vraag.
In de loop van het jaar krijg ik een privé leasebak (Polo AW). Deze heeft in principe voldoende 95PK (1.0 TSI).
Nu las ik een en ander over chiptuning, wat op zich aantrekkelijk klinkt, alléén is dat wel een verstandig idee om dit bij een gloednieuwe (lease)auto te doen?
Al die PK's klinken natuurlijk leuk, maar hoe zit het met de garantieregelingen?
De auto is niet mijn eigendom, ik zou dus eigenlijk toestemming aan de dealer moeten vragen, maar kan me goed voorstellen dat hij dat geen leuke vraag vind!
Zijn er toevallig meer van jullie die chiptuning op een leasebak hebben gedaan, en zo ja zaten er hier consequenties aan?
Aanpassingen op het voertuig zijn altijd toegestaan, mits deze ongedaan worden gemaakt na de looptijd. Ik zou dus netjes de chiptuning ongedaan kunnen maken na 5 jaar, maar als er ook maar iets met de motor gebeurt (storingen, foutmeldingen) dan gaan ze uiteraard alles verwijzen naar de chiptuning, en kan ik gaan dokken.
In de loop van het jaar krijg ik een privé leasebak (Polo AW). Deze heeft in principe voldoende 95PK (1.0 TSI).
Nu las ik een en ander over chiptuning, wat op zich aantrekkelijk klinkt, alléén is dat wel een verstandig idee om dit bij een gloednieuwe (lease)auto te doen?
Al die PK's klinken natuurlijk leuk, maar hoe zit het met de garantieregelingen?
De auto is niet mijn eigendom, ik zou dus eigenlijk toestemming aan de dealer moeten vragen, maar kan me goed voorstellen dat hij dat geen leuke vraag vind!
Zijn er toevallig meer van jullie die chiptuning op een leasebak hebben gedaan, en zo ja zaten er hier consequenties aan?
Aanpassingen op het voertuig zijn altijd toegestaan, mits deze ongedaan worden gemaakt na de looptijd. Ik zou dus netjes de chiptuning ongedaan kunnen maken na 5 jaar, maar als er ook maar iets met de motor gebeurt (storingen, foutmeldingen) dan gaan ze uiteraard alles verwijzen naar de chiptuning, en kan ik gaan dokken.
VW
Polo AW 2020 Comfortline