BlackPoloBM
Bekend lid
Heeft elke 1.2 TDI van JD deze standen? Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ook heb.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
met alle aanpassingen blijft de 1.2tdi volgens mij toch een sloom hok.
Dat denk ik ook @Rayan Mungar
@eddyfr Het is inderdaad een K&N 'Inleg Filter' en volgens mij moet je ze inderdaad inolieen om de zoveel kilometer en out of the box is het al gedaan. Bij mijn Ducati geloof ik ook, is ook een K&N inlegfilter maar beide voelden ze niet echt olieachtig aan ofzo.
Qua vermogen inderdaad het helpt niet echt ofzo, maarja alle kleine beetjes helpen bij dit slome hok.
Vandaag bij VAG Techniek geweest en mijn Polo 1.2 TDI BM laten tunen zonder externe module. Nu 105pk! Vooralsnog erg tevreden.
Klopt. Het is bij VAG Neunen. Kosten €429,- De EGR klep Kun je ook softwarematig dicht zetten, maar hier heb ik niet voor gekozen. Mocht ik problemen krijgen met de EGR of met de DRF laat ik deze verwijderen en software matig aanpassen. Top uitleg bij die gasten.VAG Techniek in Neunen? Dat is toch wel netjes voor een 1.2 TDI BM, 105 pk! Wat heeft het mogen kosten?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb mij ook een 1.6tdi gekocht omdat ik mij heb laten vertellen dat de koppeling beter is dan benzines. En je het dus beter voelt optrekken. Het gevoel vond ik wel interessantJa maar de 1.6 tdi rijd echt zoals een benzine , moet je redelijk toeren maken wil je wat voelen rijd echt totaaaaaaaal niet als een 1.9 tdi daar kan je echt mee op koppel rijden , gewoon koppeling lossen en trekt mooi weg zonder gas te geven als je dat bij een 1.6 doet val je gewoon stil dus waarom dan een diesel kopen als je er toch mee moet rijden als een benzine geef mij dan maar een tsi
Ik heb mijn 1.6tdi ook laten chippen en er een k&n sport inlaatfilter gestoken. De filter geeft niet meer vermogen zowel pk of koppel. Geeft wel een rechtere lijn op de test bank. Houd dus iets langer zijn kracht vastUpdate
Staat ook in mijn showroom met foto's enzo
K&N luchtfilter geinstalleerd
Merk niet zo veel/eigenlijk geen verschil
Qua geluid wellicht een miniem verschil, misschien net iets meer geluid maar daar moet je echt een db meter voor pakken, want met het oor nauwelijks te horen
Qua prestaties ook niet echt verschil, metingen gedaan van 40-90 niks op te merken.
Het enige dat ik merk qua prestatieverschil is dat hij in de 4 en vooral de 5 iets beter oppakt in de vorm van dat de turbo iets makkelijker opspeelt.
Als ik echt een snellere beter trekkende polo wil, dan denk ik dat kleinere lichtere velgen sowieso helpen, bijvoorbeeld OZ superleggera.
Scheelt zo'n 5cm in omtrek als je 205/45/16 vergelijkt met 215/35/18, uitgerekend zo'n 3 procent verschil.
Ik denk dat het best wel wat scheelt, maar ik vind het zonde, mede omdat ik deze auto ook vanwege de velgen gekocht heb en de optische potentie die ik er in zag.
Domme vragen bestaan niet.... of toch wel?Hallo beste leden,
Ik zal mij even voorstellen ik heet Erik en kom uit het zuiden des landes.
Ik ben sinds kort eigenaar van een Polo 6R 1.2 TDI BM. Ik ben zeer tevreden over de auto maar mijn vraag is of ik hem zal laten chippen of niet. Loont het zich? Kan de auto, motor en de trommelremmen het hogere vermogen aan? Helpt een open luchtfilter? En zo ja welke?
Vd rest is mijn auto standaard behalve dat ik er 215/35/18 velgen onder heb zitten.
Hoe moet ik trouwens het onderhoud aangaan? Ik rij ongeveer 35000km per jaar
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Sorry voor de domme vragen
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.