chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Als je weg wilt sprinten bij een stoplichtje kan je misschien half gas geven Stick Out Tongue

Een Golf met dit vermogen heeft er al moeite mee laat staan een Polo Big Grin
oh wacht jij bent er zo eentje als iemand een RS6 of een Golf R met 400pk heeft zegt, daar heb je toch niets aan in Nederland.....
 
Volkswagen  Polo AW 
Het is inderdaad een andere 2.0 tsi. En dat maakt dat er met chippen minder uit te halen is. Maar dat laat onverlet dat chippen door een goede tuner binnen die begrenzing, volkomen veilig is
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Gniffel gniffel, die van mij staat nu op de bank voor een stage2 met opf delete, zal straks het resultaat delen :) vond het wel een lastige keuze om te kiezen voor euro 98 of 102.. uiteindelijk de keuze gemaakt om verder te gaan met euro 98 in de gedachte..
 
Volkswagen  Polo GTI 
@Bobby geurtz Ik heb (gelukkig) geen OPF, maar als ik hem wel had , zou ik hem denk ik niet laten verwijderen met het oog op mogelijke problemen bij de APK.
Geen zorgen wat dat betreft? Of meer de gedachte "wie dan leeft..."
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Nouja ja ik zit wel in met de apk in de gedachte maar 2023 moet hij pas weer voor apk, eerst maar eens zien wat de regels doen... daarnaast zit er een miltek uitlaat vanaf de turbo onder, het voordeel is dat de resonated variant een damper heeft op de plek van de opf dilter en deze is bij milltek uitneembaar, miltek zegt zelf dat ze pas een opf filter gaan produceren wanneer deze wettelijk verplicht is. Dus dat komt vast wel goed, voorlopig kunnen ze toch nog niets meten dus zal het toch schouwen worden geeft dit problemen zet ik de “middendamper” eronder
@Bobby geurtz Ik heb (gelukkig) geen OPF, maar als ik hem wel had , zou ik hem denk ik niet laten verwijderen met het oog op mogelijke problemen bij de APK.
Geen zorgen wat dat betreft? Of meer de gedachte "wie dan leeft..."
 
Volkswagen  Polo GTI 
oh wacht jij bent er zo eentje als iemand een RS6 of een Golf R met 400pk heeft zegt, daar heb je toch niets aan in Nederland.....
Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet.
Heb niet voor niets ervaring met een Golf met 350pk ;)

@Bobby geurtz Stond de RS6 er nog met Airride?
Was er toevallig vorige week met een BMW 7 serie, wat een ding die Audi o_O
 
Volkswagen  Polo AW 
Ik denk persoonlijk dat het wel beter kan. Een stage 1+ komt al gauw richting de 270pk. Ik zelf zit op bijna 284pk met stage 2.
Wat is 1+?
op de testbank? Wat geeft de plus?

Ben het met @GTIFANATIC eens dat dergelijke pk’s voor de bekende banken zijn. Dit (van Bobby) zijn realistische pk’s in mijn ogen (ik ken de bank).

edit: heb ook een auto gereden welke qua vermogen tegenviel (op de bank).. maar het reed echt omtzettend lekker! Getallen zeggen zeker niet alles!
Goed afstellen is ook een kunst!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW 
Wat is 1+?
op de testbank? Wat geeft de plus?

Ben het met @GTIFANATIC eens dat dergelijke pk’s voor de bekende banken zijn. Dit zijn realistische pk’s in mijn ogen (ik ken de bank).
Zijn juist GEEN realistische cijfers bij jd en vagtechniek. Hou waardes van BR aan, dan zit je vaak ongeveer goed wat realistisch is.
Zonder intercooler ga jij echt geen 280 pk doen
 
Volkswagen  Polo AW 
Zijn juist GEEN realistische cijfers bij jd en vagtechniek. Hou waardes van BR aan, dan zit je vaak ongeveer goed wat realistisch is.
Zonder intercooler ga jij echt geen 280 pk doen
Ik heb misschien teveel bier op maar ik snap de waarde juist van Bobby ;)
De hogere waardes die sommige beweren ben ik niet van.
Ik zeg enkel dat ik de “lagere” waardes snap omdat het, in mijn ogen, een realistische bank is.
 
Volkswagen  Polo AW 
Ja dat was (mij) al duidelijk. Wat mij inmiddels duidelijk is, is dat je met die rollenbank waardes eigenlijk weinig kan, omdat ze zo varieren, afhankelijk van waar je meet. En wellicht ook nog wanneer. Je moet het dan meer zien als de modelleringen van het RIVM. De werkelijke waarde zal ergens rond een bepaalde waarde liggen met daaromheen een betrouwbaarheidsinterval. In mijn geval, mijn auto heeft nu rond de 250 pk. Zo'n rollenbank sessie en uitdraai vind ik om genoemde reden zonde van het geld en is m.i. alleen zinvol en interessant om de waarden van verschillende auto's van hetzelfde type te vergelijken. Iets wat nog in de pijplijn zit alhier.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Zolang een rollenbank niet voorzien is van een ijkrapport zijn alle waardes, bij welke tuner dan ook, niet realistisch. Daarnaast spelen temperatuur en luchtvochtigheid ook een belangrijke rol, die invloed hebben op het eindresultaat. En daardoor zijn deze waardes altijd variabel. Alleen in laboratorium opstelling kun je zuiver meten.
Echter kan een uitdraai van de rollenbank wel aantonen of de software optimaal functioneert en of er eventuele fouten aanwezig zijn in de motor. Dus benoemen dat een uitdraai van de vermogensbank zonde van het geld is, vind ik te kort door de bocht.
 
Volkswagen  Polo GTI 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!