En dit zijn R&N Engineering pk's? Wat zegt dat dan?
Wat maakt het in jouw ogen dat het om realistische pk's gaat en dat je de bank kent? Hoe verhoudt zich dat in de exact te meten waardes? Heb je hier onderzoek in verricht?
Ik "doe" geen 280 pk, de auto heeft dat volgens JD op papier. Ik kom al 20 jaar bij JD en ik twijfel niet aan hun kennis en kunde, zeker niet in hun gebruikte tools. Dat wil niet zeggen dat ik geen vertrouwen heb in andere tuners en dat ik de waardes die zij afgeven in twijfel trek. Nee dat zeker niet.
Ik beweer niks, zoals gezegd... ik heb dit op papier staan dus ik zie het als een feit. Ik wil hier niks mee bewijzen met mijn eerdere uitspraak dat ik een stage 1+ meer richting de 270pk verwacht had en stage 2 dus hoger. Ik baseer dit alleen op de reeds uitgevoerde stage 1+ tuning bij meerdere GTI's via JD en/of Vagtechniek die allemaal richting de 270pk gingen met stage 1+. Uiteraard is alles afhankelijk van externe omstandigheden, zoals de temperatuur, soort benzine enzovoorts, maar zeker ook niet te vergeten de staat van de motor. Geen enkele auto is hetzelfde! Het gaat zoals EdLiMi ook zegt dat een uitdraai van de rollerbank iets zegt over het optimaal ja of nee presteren van de software.
Ik citeer nu op mobiel, volgens mij pakt die alles maar wat het verschil met “de bekende” en de tuner maakt (waar Bobby is geweest) is persoonlijke ervaring.
minder vermogen maar toch autolengtes pakken, en nee ik bedoel niet een valse start en een paar cm. Dit is ook niet gebaseerd op een enkele test maar meerdere.
Diverse gelijke auto’s en auto’s welke in het nadeel moeten zijn.
Welke bank het betreft kan je prima aflezen op de resultaten die gepost zijn.
Wel blijf ik erbij dat nummers niet alles zeggen, als het maar goed rijdt! Geen hickups, geen inhouden, storingen of wat dan ook. Inmiddels zijn de tuningfiles van de bekendere wel veilig dus prima.
Dat waardes door van alles beinvloed kunnen worden snap ik, maar heb ook gezien hoe makkelijk het is om op dezelfde setup van 340 naar 365pk te gaan. Dat was nog geen 5 seconde werk.
Ik heb het ook andersom ervaren, weinig “scoren” bij *bekende 2 letters* en bij de ander wel hoog verhogen. Mijn nasmaak was: naast elkaar was ik sneller (met meer gewicht en aandrijf verliezen) dan een auto die meer vermogen zou moeten hebben op dezelfde bank en dezelfde weersomstandigheden.
Maar nog nogmaals, als het voor jou maar goed rijdt!
Maar toch zou ik PERSOONLIJK kiezen voor R&N.