chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Nou ja, laat ik het zo zeggen. Wanneer je een bepaalde VAG auto hebt en je laat die chippen bij bv JD of VT, dan heeft die uitdraai in mijn optiek weinig waarde bij een stage 1. Omdat je de curves kunt raadplegen op de betreffende website. Die bevestigen met hun verloop dat het netjes gebeurt en je weet dan ongeveer hoeveel pk en Nm je krijgt.
Jouw curves zullen er nagenoeg hetzelfde uitzien. Alleen "weet" je dan dat jij precies 136 pk hebt. Maar je weet dat dat schijn exactheid is, om de reden die je noemt.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik vind dit een hele interessante discussie hier, ik ga niet indereen citeren , maar zoals sommige zullen weten zijn de waardes bij een jd of vt altijd hoger, en wat er ook gezegd word dat de waardes altijd afhankelijk zijn van de omstandigheden ben ik het 100% mee eens. Mijn tuner is een van de grotere jongens om het maar zo te noemen, zijn bank is zeer realistisch afgesteld en zal waarschijnlijk 10/15% onder de waardes van de bekende namen zitten. Eerlijk maakt mij het niet uit of ik 260 pk draai of 280. Het gaat mij erom dat mn auto goed afgesteld word. En dit is gedaan en hoe. Ja er kan meer uitgehaald worden dat zegt mn tuner ook. Maar of het ten goede is dat is een 2e en daarnaast is de auto afgesteld op 98. Dat scheel ook al gouw 15 pk met 102.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Wat is 1+?
op de testbank? Wat geeft de plus?

Ben het met @GTIFANATIC eens dat dergelijke pk’s voor de bekende banken zijn. Dit (van Bobby) zijn realistische pk’s in mijn ogen (ik ken de bank).

edit: heb ook een auto gereden welke qua vermogen tegenviel (op de bank).. maar het reed echt omtzettend lekker! Getallen zeggen zeker niet alles!
Goed afstellen is ook een kunst!
Interessant gesprek hoor.
Kan jij mij uitleggen wat het verschil is tussen de bank van JD/VAGTechniek en degene die Bobby gebruikt?
Gebruiken ze alledrie een ander merk of hebben ze dezelfde? Maar anders afgesteld?

Iedereen maakt erwtensoep maar niet iedereen doet er dezelfde producten in al is de basis het zelfde. :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield en Ruiter91
dat zijn jd/vagtechniek pks
En dit zijn R&N Engineering pk's? Wat zegt dat dan?
Wat is 1+?
op de testbank? Wat geeft de plus?

Ben het met @GTIFANATIC eens dat dergelijke pk’s voor de bekende banken zijn. Dit (van Bobby) zijn realistische pk’s in mijn ogen (ik ken de bank).

edit: heb ook een auto gereden welke qua vermogen tegenviel (op de bank).. maar het reed echt omtzettend lekker! Getallen zeggen zeker niet alles!
Goed afstellen is ook een kunst!
Wat maakt het in jouw ogen dat het om realistische pk's gaat en dat je de bank kent? Hoe verhoudt zich dat in de exact te meten waardes? Heb je hier onderzoek in verricht?
Zijn juist GEEN realistische cijfers bij jd en vagtechniek. Hou waardes van BR aan, dan zit je vaak ongeveer goed wat realistisch is.
Zonder intercooler ga jij echt geen 280 pk doen
Ik "doe" geen 280 pk, de auto heeft dat volgens JD op papier. Ik kom al 20 jaar bij JD en ik twijfel niet aan hun kennis en kunde, zeker niet in hun gebruikte tools. Dat wil niet zeggen dat ik geen vertrouwen heb in andere tuners en dat ik de waardes die zij afgeven in twijfel trek. Nee dat zeker niet.
Ik heb misschien teveel bier op maar ik snap de waarde juist van Bobby ;)
De hogere waardes die sommige beweren ben ik niet van.
Ik zeg enkel dat ik de “lagere” waardes snap omdat het, in mijn ogen, een realistische bank is.
Ik beweer niks, zoals gezegd... ik heb dit op papier staan dus ik zie het als een feit. Ik wil hier niks mee bewijzen met mijn eerdere uitspraak dat ik een stage 1+ meer richting de 270pk verwacht had en stage 2 dus hoger. Ik baseer dit alleen op de reeds uitgevoerde stage 1+ tuning bij meerdere GTI's via JD en/of Vagtechniek die allemaal richting de 270pk gingen met stage 1+. Uiteraard is alles afhankelijk van externe omstandigheden, zoals de temperatuur, soort benzine enzovoorts, maar zeker ook niet te vergeten de staat van de motor. Geen enkele auto is hetzelfde! Het gaat zoals EdLiMi ook zegt dat een uitdraai van de rollerbank iets zegt over het optimaal ja of nee presteren van de software.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Precies, er valt weinig over te zeggen in exacte termen omdat er geen sprake is van een betrouwbare, aan de hand van onderzoek geijkte waarde. Denk dat we er gewoon mee moeten zien te leven dat die waarden noodzakelijkerwijs slechts een indicatie vormen. Het enige wat we in exacte termen kunnen meten, is onze auto's op dezelfde dag op dezelfde bank zetten. Waarbij het niet uitmaakt welke. Dan krijgen we in ieder geval een goede vergelijking.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
En dit zijn R&N Engineering pk's? Wat zegt dat dan?

Wat maakt het in jouw ogen dat het om realistische pk's gaat en dat je de bank kent? Hoe verhoudt zich dat in de exact te meten waardes? Heb je hier onderzoek in verricht?

Ik "doe" geen 280 pk, de auto heeft dat volgens JD op papier. Ik kom al 20 jaar bij JD en ik twijfel niet aan hun kennis en kunde, zeker niet in hun gebruikte tools. Dat wil niet zeggen dat ik geen vertrouwen heb in andere tuners en dat ik de waardes die zij afgeven in twijfel trek. Nee dat zeker niet.

Ik beweer niks, zoals gezegd... ik heb dit op papier staan dus ik zie het als een feit. Ik wil hier niks mee bewijzen met mijn eerdere uitspraak dat ik een stage 1+ meer richting de 270pk verwacht had en stage 2 dus hoger. Ik baseer dit alleen op de reeds uitgevoerde stage 1+ tuning bij meerdere GTI's via JD en/of Vagtechniek die allemaal richting de 270pk gingen met stage 1+. Uiteraard is alles afhankelijk van externe omstandigheden, zoals de temperatuur, soort benzine enzovoorts, maar zeker ook niet te vergeten de staat van de motor. Geen enkele auto is hetzelfde! Het gaat zoals EdLiMi ook zegt dat een uitdraai van de rollerbank iets zegt over het optimaal ja of nee presteren van de software.
Ik citeer nu op mobiel, volgens mij pakt die alles maar wat het verschil met “de bekende” en de tuner maakt (waar Bobby is geweest) is persoonlijke ervaring.

minder vermogen maar toch autolengtes pakken, en nee ik bedoel niet een valse start en een paar cm. Dit is ook niet gebaseerd op een enkele test maar meerdere.
Diverse gelijke auto’s en auto’s welke in het nadeel moeten zijn.
Welke bank het betreft kan je prima aflezen op de resultaten die gepost zijn.

Wel blijf ik erbij dat nummers niet alles zeggen, als het maar goed rijdt! Geen hickups, geen inhouden, storingen of wat dan ook. Inmiddels zijn de tuningfiles van de bekendere wel veilig dus prima.

Dat waardes door van alles beinvloed kunnen worden snap ik, maar heb ook gezien hoe makkelijk het is om op dezelfde setup van 340 naar 365pk te gaan. Dat was nog geen 5 seconde werk.
Ik heb het ook andersom ervaren, weinig “scoren” bij *bekende 2 letters* en bij de ander wel hoog verhogen. Mijn nasmaak was: naast elkaar was ik sneller (met meer gewicht en aandrijf verliezen) dan een auto die meer vermogen zou moeten hebben op dezelfde bank en dezelfde weersomstandigheden.

Maar nog nogmaals, als het voor jou maar goed rijdt!
Maar toch zou ik PERSOONLIJK kiezen voor R&N.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ik vind dit een hele interessante discussie hier, ik ga niet indereen citeren , maar zoals sommige zullen weten zijn de waardes bij een jd of vt altijd hoger, en wat er ook gezegd word dat de waardes altijd afhankelijk zijn van de omstandigheden ben ik het 100% mee eens. Mijn tuner is een van de grotere jongens om het maar zo te noemen, zijn bank is zeer realistisch afgesteld en zal waarschijnlijk 10/15% onder de waardes van de bekende namen zitten. Eerlijk maakt mij het niet uit of ik 260 pk draai of 280. Het gaat mij erom dat mn auto goed afgesteld word. En dit is gedaan en hoe. Ja er kan meer uitgehaald worden dat zegt mn tuner ook. Maar of het ten goede is dat is een 2e en daarnaast is de auto afgesteld op 98. Dat scheel ook al gouw 15 pk met 102.
Wat versta je onder een van de grotere jongens?
Ik zie dat R&N is opgericht op 1-11-2015 en op 9-3-2020 weer is opgeheven met als reden uitschrijving wegens overdracht. Wanneer ik kijk naar JD bijvoorbeeld dan zie ik oprichtingsdatum het jaar 2000. Jezelf een van de grotere jongens noemen lijkt me wat overdreven. Jezelf hangen onder de vlag van een grote jongen is wel even wat anders.

Iedereen moet de keuze kunnen maken waar hij of zij zich het beste bij voelt. Voor jou is dat R&N , voor de ander JD of VAGTechniek of Beek auto racing ....

Ben ooit bij DVX in België geweest met een maat van me. Zijn auto was zonder problemen getuned, ik had alleen maar ellende bij hen. Zijn ze daarom slechter dan de rest? Zou ik weer voor ze kiezen? Nee, denk het niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!