Clone vs Originele VCDS kabel

Ik zou zulke softwareaanpassingen lekker overlaten aan de professional. Er zijn hier genoeg collega forumleden die je daarbij kunnen helpen. Zij hebben de ervaring en kennis in huis om de regelapparaten opnieuw te coderen. Zij kunnen ook de originele codering terugzetten mocht dat nodig zijn.
Kost je misschien een paar tientjes, maar kan een heleboel ellende voorkomen.

Denk bijvoorbeeld al aan het loshalen van je sleepring. Als hij niet exact in dezelfde positie teruggeplaatst wordt, en 360° verdraaid is, kan het zijn dat je hem niet ingeleerd krijgt, en bij de eerste de beste bocht stuk draait ↓

1590443437539.png


Gouden tip: "Weet waar je aan begint," en vooral "weet wat je aan het doen bent" voordat je (software) aanpassingen gaat doen aan je auto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Heb zelf de clone vcds maar nooit gebruikt. Ik gebruik altijd mn OBDEleven Pro . Veel makkelijker en altijd op zak te houden. Met de pro kan ik makkelijk inleren of storingen wissen. Long coding ook.. Credits gebruik ik alleen bij een service reset van 10 credits. Voorderest een top product. Zoals de meeste members van dit forum aangeven is dat een ideaal product ipv vcds. Originele VCDS kost ook wat, maar als je weet wat je doet .. kom je met een OBD11 makkelijker uit. En als je iets niet begrijpt om te doen.. We zijn er allemaal op Mypolo! Bestaan genoeg topics over how to’s!
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
Ik zou zulke softwareaanpassingen lekker overlaten aan de professional. Er zijn hier genoeg collega forumleden die je daarbij kunnen helpen. Zij hebben de ervaring en kennis in huis om de regelapparaten opnieuw te coderen. Zij kunnen ook de originele codering terugzetten mocht dat nodig zijn.
Kost je misschien een paar tientjes, maar kan een heleboel ellende voorkomen.

Denk bijvoorbeeld al aan het loshalen van je sleepring. Als hij niet exact in dezelfde positie teruggeplaatst wordt, en 360° verdraaid is, kan het zijn dat je hem niet ingeleerd krijgt, en bij de eerste de beste bocht stuk draait ↓

1590443437539.png


Gouden tip: "Weet waar je aan begint," en vooral "weet wat je aan het doen bent" voordat je (software) aanpassingen gaat doen aan je auto.
Dit kan ik alleen maar beamen. Enige reden voor mij dat ik een goedkope Chinese kabel heb gekocht is het uitlezen van eventuele foutcodes. Aanpassingen doe ik wel met iemand die er de kennis en het gereedschap voor heeft. Daarnaast is er op een 9N3 toch niet zo absurd veel aan te passen...
 
Ik ben 2 mooie handleidingen tegengekomen op onderstaande websites.

Nee ik heb dit specifieke klusje nog nooit gedaan maar het wordt goed uitgelegd en op verschillende fora zit overal hulp om je te helpen. Soms moet je gewoon ergens beginnen, iedereen is hier ooit begonnen met dingen die ze nog niet konden. Met de instelling ik kan dit niet want straks gaat het helemaal mis kom je nergens.
Daarnaast heb ik al wel eens een complete centrale deurvergrendeling met stelmotoren en een compleet alarm ingebouwd in een auto dus ik heb wel een beetje klus ervaring. In mijn familie heb ik iemand die alles van electra weet en een gepensioneerde automonteur dus er is wel wat technische kennis in huis. alleen niet specifiek met het instellen van een BCM maar je moet het ook niet moeilijker maken dan het is.
En werkt het niet, dan kan ik altijd weer terug naar mijn originele situatie.

En juist voor vragen en elkaar te helpen zijn fora ooit ontstaan. ;)



Ik zou zulke softwareaanpassingen lekker overlaten aan de professional. Er zijn hier genoeg collega forumleden die je daarbij kunnen helpen. Zij hebben de ervaring en kennis in huis om de regelapparaten opnieuw te coderen. Zij kunnen ook de originele codering terugzetten mocht dat nodig zijn.
Kost je misschien een paar tientjes, maar kan een heleboel ellende voorkomen.

Denk bijvoorbeeld al aan het loshalen van je sleepring. Als hij niet exact in dezelfde positie teruggeplaatst wordt, en 360° verdraaid is, kan het zijn dat je hem niet ingeleerd krijgt, en bij de eerste de beste bocht stuk draait ↓

1590443437539.png


Gouden tip: "Weet waar je aan begint," en vooral "weet wat je aan het doen bent" voordat je (software) aanpassingen gaat doen aan je auto.


Dit kan ik alleen maar beamen. Enige reden voor mij dat ik een goedkope Chinese kabel heb gekocht is het uitlezen van eventuele foutcodes. Aanpassingen doe ik wel met iemand die er de kennis en het gereedschap voor heeft. Daarnaast is er op een 9N3 toch niet zo absurd veel aan te passen...
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
  • Leuk
Waarderingen: Roan
Ik heb diverse kabels en ik ben het eens met het feit dat de cloon kabels zeker niet al te best zijn daar gaat nog wel eens wat mee mis. VCDS is betrouwbaar wat dat aangaat en dat is OBDe ook al heb ik met de laatste ook wel rare dingen al gezien die niet klopte.

Maar goed even kort door de bocht:

Goedkoop kan vaak duurkoop zijn zoals de cloon kabels van Ali ( geen aanrader)

OBDe leuke tool voor veel mensen omdat het goedkoop is en de one click functies die erin zitten maar zeker niet feilloos zijn omdat deze functies geen onderscheid maken tussen bepaalde uitvoeringen en modules'.

VCDS erg mooie tool altijd up to date en er is nagenoeg alles mee mogelijk wat door ross-tech ondersteund word en voor veel uitlezen veel fijner omdat het sneller werkt en makkelijker

VagcanPro erg mooie tool omdat je daarmee ook modules kan flashen en nog veel meer. Gaat een stuk verder dan VCDS maar zeker niet geschikt voor de beginneling en zal je moeten terug pakken een van bovenstaande.

Dan nog de dealer versie ODIS dit is voor de PRO

Als laatste: De geen die de software bediend is de belangrijkste schakel. Diegene die vaak niet weten wat ze doen en denken dat alles online klopt gaan de fout in waarmee niet altijd een weg terug meer is. Ook doen de clone kabels nogwel eens dingen die je niet vraagt. Voorgaande komen met regelmaat hulp vragen bij me. Als je niet veel kennis hebt dan zou ik me niet wagen aan de kabels en zou ik ergens langs gaan waar je een paar tientjes kwijt bent en die weet wat die doet.
 
Gisteren de Alikabel ontvangen, vandaag weer verkocht omdat ik OBDEleven ga gebruiken. De koper natuurlijk wel netjes geïnformeerd dat dit geen originele kabel is en het dus op eigen risico blijft. Hij wist ervan en vond het geen probleem.
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
Deze info is te vinden in Options, dan user interface and identification. Hier kun je ook je garage nummers kwijt (bij clones staan deze allemaal op 000 wat VCDS niet zo leuk vind)

Voor de geïnteresseerden, ik draai een clone VCDS 22.10 op een stm32F405 chipset hexv2 met VIIplus loader. De ATMEGA chipsets clones kunnen geen MQB platforms!
 
Laatst bewerkt:
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!