Dectane koplampen.

Vanmiddag nog even aan het pielen geweest met de koplampen om ze op de juiste hoogte te krijgen. Daarna even naar de dealer geweest om te checken en ze staan nu helemaal goed. Wel kon je goed zien op hun meetapparaat de de lenzen niet de schuinte van links/onder naar rechts/boven weergeven zodat je in het donker de verkeersborden goed kunt zien. Hij heeft eigenlijk meer de werking van een mistlamp.
 
Ik heb de Dectane koplampen nu bijna twee weken in gebruik maar ik wordt er toch niet blij van. Vanmiddag de auto weer eens lekker gewassen maar als je de koplampen zag nadat ik de auto had afgedroogd, helemaal vol met condens en onderin waterdruppels, terwijl ik de kitranden zelf ook nog eens extra had afgekit, de randen van de binnenkant van de doppen heb ingesmeerd met vaseline en dan nog dit resultaat. Nu had ik elke keer als ik de lampen aanhad ook al last van condens want dit schijnt normaal te zijn en is nadat de lampen uit zijn binnen een uur ook wel weer verdwenen maar de hoeveelheid condens van vanmiddag lijkt mij echt niet normaal. Toen ik de Hella koplampen nog gebruikte had ik nooit last van condens, niet tijdens het branden van de lampen en ook niet tijdens het wassen van de auto.
condens 004.jpg
Hmmm.....
Ik ga toch maar weer over op Hella koplampen, de Dectanes gaan op marktplaats, ik heb het helemaal gehad met die viskommen.
 
Ik ken je gevoel, mijn lampen (de retrofit set) hebben er soms ook last van, je zou een van de doppen los kunnen laten, zoals die waar de xenonset in zitten en kijken wat dat biedt;)
Dan zou ik alleen nog wel even alle kleine kiertjes van de wielkuip dichtplakken;)

Toch jammer dat ik geen geld heb als je ze toch verkoopt:lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Djaggo heeft soms wel last van condens met de verlichting aan, dectane geeft ook toe dat dit kan gebeuren maar zou binnen een paar dagen niet meer voor mogen komen. Ook heb ik al een artikel gelezen (van Hella) dat het altijd voorkomt bij koplampen die echt waterdicht zijn, schijnt zo te horen en klinkt ook wel logisch, warmte van de lampen en de kou van buiten. Achterop de koplampen zitten dan ook luchtinlaten/uitlaten zodat het vocht er weer uit kan. Maar als zich waterdruppels gaan vormen lijkt me dit niet goed toch? En hoe het water er in komt, geen idee, het is niet zo dat ik de tuinslang op de koplampen heb gericht tijdens het wassen.
 
Ik vind het vervelend voor graafie, maar ik heb er geen last van althans niet zo erg als graafie .
als het vochtig weer is en ik rijd een kleinstukje dan zie ik wel een beetjes condens maar rijd ik langere stukken is het gewoon weg.

Enige verschil wat ik gedaan heb is met tape dichtplakken i.p.v. kit (d8 doe ik later wel)ik heb ook geen vaseline en/of vochtvreters gebruikt (wou ik nog steeds in de doppen plaatsen) maar ben er nog niet aan toe gekomen.
 
Kwaliteitslampen hebben een 3M membraan (soort Goretex) wat vocht uit de koplamp laat verdwijnen, maar geen vocht toelaat. Daar wordt op bespaard bij de goedkope merken. Ik heb er al vaker voor gewaarschuwd op dit forum: de meeste after-marketlampen zien er leuk uit maar je krijgt er vrijwel altijd problemen mee.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!