Durban
Bekend lid
Update met foto’s.
Wat een werk om een turbo te vervangen zeg, lekker krap allemaal lol.
Aandrijfas los + subframe voor dat je iets kan doen, is wel even anders als een kever.
Ik mis de kriebel in de onderbuik, daar gaan we voor zorgen als het een beetje meezit.
De grotere turbo GTC1549vz (CR177) zit erop. Toch is alles een beetje anders, aansluiting spuitstuk is het zelfde, het slakkenhuis is groter en net een slag gedraaid, en zijn dus de aansluiting olie toevoer anders moet je de 2.0 TDI olie stangetje gebruiken. Waar een heel klein beetje tegen zat is dat de turbo demper net tegen de rembekrachtiger /schutbord van de auto stond, Met het starten en gas geven trilde het door heel de auto, het idee of je uitlaat tegen je plaatwerk stond te rammelen.
Gezocht naar een ander turbo demper flens maar niet gevonden wat ik zocht, je kunt er eentje bestellen uit de US van Neuspeed dan moet je wel een paar weken wachten. Echt niet wachten, ga er zelf eentje maken met eigen naam Dutch TDI Racing …
De standard 1.6 aanzuig buis is te klein voor de turbo je moet hebben 2.0 tdi VW Teilenummer : 3C0129654P / 3C0129654AJ.
starten en lopen met de grote turbo maar mis het vermogen de kriebel is dus nog ver te zoeken.
Het laatste het finetunen van de ECU geef ik het uit handen aan andere vak mensen..
Zie foto’s: let op het verschil van de turbo’s Links 1.6 TDI / rechts 2.0 TDI
let niet op leestekens, spellingsfouten e.d
Wordt vervolgd.
Leuk He mijn nichtje uit de UK..
Wat een werk om een turbo te vervangen zeg, lekker krap allemaal lol.
Aandrijfas los + subframe voor dat je iets kan doen, is wel even anders als een kever.
Ik mis de kriebel in de onderbuik, daar gaan we voor zorgen als het een beetje meezit.
De grotere turbo GTC1549vz (CR177) zit erop. Toch is alles een beetje anders, aansluiting spuitstuk is het zelfde, het slakkenhuis is groter en net een slag gedraaid, en zijn dus de aansluiting olie toevoer anders moet je de 2.0 TDI olie stangetje gebruiken. Waar een heel klein beetje tegen zat is dat de turbo demper net tegen de rembekrachtiger /schutbord van de auto stond, Met het starten en gas geven trilde het door heel de auto, het idee of je uitlaat tegen je plaatwerk stond te rammelen.
Gezocht naar een ander turbo demper flens maar niet gevonden wat ik zocht, je kunt er eentje bestellen uit de US van Neuspeed dan moet je wel een paar weken wachten. Echt niet wachten, ga er zelf eentje maken met eigen naam Dutch TDI Racing …
De standard 1.6 aanzuig buis is te klein voor de turbo je moet hebben 2.0 tdi VW Teilenummer : 3C0129654P / 3C0129654AJ.
starten en lopen met de grote turbo maar mis het vermogen de kriebel is dus nog ver te zoeken.
Het laatste het finetunen van de ECU geef ik het uit handen aan andere vak mensen..
Zie foto’s: let op het verschil van de turbo’s Links 1.6 TDI / rechts 2.0 TDI
let niet op leestekens, spellingsfouten e.d
Wordt vervolgd.
Leuk He mijn nichtje uit de UK..
Laatst bewerkt door een moderator:
Polo
R-line