H4 =>h7

Ook bij mij begint het allemaal weer te jeuken... Ik heb ook een Polo 6r BM met standaard H4-lampen, kortom bagger... OEM is voor een arme student als mij te duur maar zoals het lichtbeeld nu is ist ook niet wat (heb er al OSRAM verlichting ingepropt maar het is het net niet). Nu zit ik beetje te twijfelen wat ik wil gaan doen. Moet ik een Bi-xenon setje erin zetten van bijv. Xenonlamp of toch H7 lampen aanschaffen en ombouwen naar Xenon (met/zonder projector)? Ik ben zelf niet heel handig dus als jullie goeie tips hebben hoor ik dat graag. Ik zag bijvoorbeeld dit setje op Marktplaats ≥ H7 koplampen met xenon voor Polo 6r - Volkswagen-onderdelen - Marktplaats.nl Als jullie zin hebben in een projectje hoor ik het wel :lol:;-)

Gewoon doen wat ik heb gedaan. Bij Winparts de juiste onderdelen kopen (H7 koplampen). Het verschil is verbazingwekkend. Daarnaast kan je de MTEC lampjes erin doen (ik heb ze nog niet binnen), maar als je op Google gaat zoeken naar afbeeldingen van koplampen met deze lampjes er in (H7 hé!) dan schrik je je rot! Wat een bak met licht!

Ik ben ook een leek als het gaat om knutselen aan mijn auto. Maar dit was echt niet moeilijk!

Projectors kan je later nog altijd besluiten om in te bouwen (kost € 80 dacht ik bij retrofitlab.com). Dat scheelt je dan in de kosten :)

*edit: mocht er iemand zijn die het leuk vind om projectors in te bouwen (uiteraard tegen vergoeding!), hou ik me aanbevolen! :D

[MENTION=1756]Gewoonjan[/MENTION]; heeft het eens gedaan, was een rottig klusje geloof ik :P

Inderdaad!

En voor 80 euro ben je nog niet klaar :p
Dan heb je alleen de lenzen en dan moet je dus ook nog een xenonset.
Plus ik raad iedereen aan die het wil doen, om een extra set units te kopen!
Mocht er dan wat mis zijn met je retrofit, dan kun je dat op je gemak even bekijken en oplossen;)

VW  6R 
Heb begrepen dat projector icm H4 waardeloos is. Met H7 koplampen (dus volledige unit) is het super.

Niet? :p
Voor de lichtopbrengst of het lichtbeeld maakt het niet uit, de projector maakt helemaal geen gebruik meer van de H4/H7 spiegel.
Let er wel op dat met H4 ook het grootlicht uit dezelfde projector moet komen, dan heb je dus Bi-Xenon nodig.
H7 heeft grootlicht apart, dan volstaan gewone projectoren.

Hee Pologangers, Ik heb de knoop ook doorgehakt. Via marktplaats kwam ik een mooie set tegen, bleek dat deze van Graafie was, dus meteen gedaan ;-) Maar een wereld van verschil! Ik had de standaard H4-units erin zitten. Hier heb ik later wel OSRAM Nightbreakers ingezet. Hier werd het iets beter van maar nog steeds minimaal. Graafie had een setje van H7-lampen inclusief de speciale Bluemotion set met 5000k Xenon. Hij waarschuwde mij dat ik niet moest schrikken van het lichtverschil in vergelijking met de H4, toch doen hea? Echt een wereld van verschil! Kortom een aanrader (tot dusver). Nu nog de stadslichten en mistlampjes bijwerken, die kunnen niet achterblijven natuurlijk. Nog tips? Bij deze nog twee foto's van het resultaat IMG_0713.JPGIMG_0714.JPG

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!