H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl

Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

BlackPoloBM zei:
Hey Barry,

Jammer man dat het niet gelukt is. Ik vind xenon ook best eng eigenlijk.

xenon is absoluut niet eng, ik had zelf nog geen ervaring met de h4 lampen tot ik die van Barry in mn handen kreeg, maar die zijn gewoon klote, een setje h7 vind ik vele malen beter/mooier in te bouwen + ze geven nog eens een heel stuk meer verlichting!

dus zelfs ik (geen 6R rijder) wil iedereen die xenon wilt aanraden een setje h7 koplampen bij te kopen! mocht je dan terug origineel willen voor apk of wat dan ook zet je gewoon even je h4 units compleet over en klaar is Kees/Piet/Jan/Klaas ;)
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Beste leden,

even een bericht van Xenonlamp.nl aangaande de xenonsets.

Wat we merken is dat bij de blue motion modellen er een erg lastige boordcomputer is. Bij de h7 kan xenon zonder problemen ingebouwd worden, bij een h4 koplamp horen we af en toe wat problemen.

Per maand verkopen we ongeveer 30 sets aan polo blue motions, en wellicht over 5% komt er een klacht en alleen maar h4.

Bij een blue motion heb je nodig:
- xenon canbus set
- speciale blue motion kabel met weerstanden, die inderdaad warm worden.

de canbus kabels kopen we in bij pilot, inderdaad jammer dat dat onderdeel nou net degene is waar de rook vanaf kwam bij barry ;-(

uiteraard blijven we continu onze producten verbeteren en ook dit probleem wordt door ons getackeld, waar als ik aan 1 ding een hekel heb is dat het niet optimaal werkt.
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Balen dat het met de bluemotion icm H4 problemen geeft bij sommigen.

Ik wil bij deze wel nog even zeggen dat ik zeer tevreden ben over de service van xenonlamp.nl !
Ondanks de probleempjes en de vragen die er mee gepaard gingen..netjes en oplossend meegedacht! Ook was het geen probleem om het gesneuvelde setje terug te sturen...

Bedankt xenonlamp.nl :mrgreen:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Xenonlamp,
Ik heb dus zelf ook zo'n speciale bluemotion kabel met die koperkleurige weerstanden moeten kopen en ook bij mij is dus in eerste instantie iets gaan smelten, gelukkig niets ernstigs maar toch was het wel schrikken. Ik heb ergens gelezen dat er bij levering van zo'n kabel er ook twee bruggen meegeleverd werden waar dus die weerstangen op bevestigd moesten worden. Alleen deze heb ik nog nergens gezien. Ik heb de weerstanden dus maar ergens aan het chassis vastgeschroefd. Kun je deze weerstanden ook nog met bv vulkanische tape afschermen, dus de weerstanden zelf helemaal aftapen of heeft dat geen zin. Die weerstanden worden inderdaad erg heet.
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

graafie zei:
Xenonlamp,
Ik heb dus zelf ook zo'n speciale bluemotion kabel met die koperkleurige weerstanden moeten kopen en ook bij mij is dus in eerste instantie iets gaan smelten, gelukkig niets ernstigs maar toch was het wel schrikken. Ik heb ergens gelezen dat er bij levering van zo'n kabel er ook twee bruggen meegeleverd werden waar dus die weerstangen op bevestigd moesten worden. Alleen deze heb ik nog nergens gezien. Ik heb de weerstanden dus maar ergens aan het chassis vastgeschroefd. Kun je deze weerstanden ook nog met bv vulkanische tape afschermen, dus de weerstanden zelf helemaal aftapen of heeft dat geen zin. Die weerstanden worden inderdaad erg heet.

Juist niet afschermen maar zo direct mogelijk op metaal monteren voor optimale warmteafvoer.
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Twan,
Oké, nou heb ik dat dus ook gedaan, direct op metaal gemonteerd. Toch vind ik het raar dat het niet wordt vermeld bij de gebruiksaanwijzing dat die weerstanden zo gloeiend heet worden dat ze evt bedrading, plastic of rubber door kunnen branden. Ik had ze dus laten monteren bij een autoshop en die wisten dus ook niet dat die krengen zo heet konden worden. Die hadden de weerstanden gewoon ergens onderin de motorruimte gelegd. Het gevolg was dat een van die weerstanden bijna vanuit de binnenkant van de wielkast was gesmolten. Ik vond het zo raar dat het ineens begon te stinken in de auto. Zo ben ik er achter gekomen dat die dingen zo heet werden. :shock:
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Ik heb de set van xenonlamp laten inbouwen door een lokaal bedrijf (met ontstoringskabel verstopt in koplamp kwam ik later achter.) Met het volgende resultaat:

fotodd.jpg


Die dingen worden dus echt heet!:

foto2st-1.jpg


H7 koplampen voor een prikkie gekocht en nieuwe lampen er in, links een Action lampje van 3 euro, rechts de originele Osram.

42297529-1.jpg


Dit had ik dus gelijk moeten doen!
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Ook. Maar er had om zn minst een waarschuwing bij moeten zitten dat die dingen zo heet worden. En die brandplekken in de reflector mag niet.
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Die brandplekken in de reflector komen doordat de blokjes in de koplampunit waren weggemoffeld. Maar inderdaad, een waarschuwing dat die dingen ZÓ heet kunnen worden was wel op z'n plaats geweest, ben blij dat ik die gevaarlijke zooi uit mijn dure polo heb.

De lampjes van de action (h7 laser 6000k oid) zijn ietsie minder qua zichtbaar lichtopbrengst maar ze ogen veel feller!

ps, om een lampje te wisselen kan je het beste de unit er helemaal uithalen, dat is 3 minuten werk.
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Andy123 zei:
Die brandplekken in de reflector komen doordat de blokjes in de koplampunit waren weggemoffeld. Maar inderdaad, een waarschuwing dat die dingen ZÓ heet kunnen worden was wel op z'n plaats geweest, ben blij dat ik die gevaarlijke zooi uit mijn dure polo heb.

De lampjes van de action (h7 laser 6000k oid) zijn ietsie minder qua zichtbaar lichtopbrengst maar ze ogen veel feller!

ps, om een lampje te wisselen kan je het beste de unit er helemaal uithalen, dat is 3 minuten werk.

Hey,

Ik heb ook H7 units erin met de normale lampen erin.

Boek ik vooruitgang met de Action lampjes? Zijn ze feller dan de halogeen?
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

FlashredBM zei:
Die dingen zetten dus 55-35Watt= 20Watt om in warmte zodat de lampcontrole niet merkt dat er xenon in zit. Dus je hebt twee straalkacheltjes van 20 Watt voorin en dat vindt plastic niet leuk.
maak daar maar een iets ander rekensommetje van ;)
het h4 bi-xenon relais is aangesloten op 1 van de 2 h4 connectors (2 koplampen, dus 2 connectors), dus heb je 'gewoon' 55 watt aan warmte wat er wordt gegenereerd ;)

wat betreft die error cancellers, laat die voor mij maar zitten, ik neem wel voor lief dat ik een waarschuwing op mijn dash krijg, scheelt een hoop kopzorgen :cool:
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Ik ben eruit...ondanks dat ik de H4 units mooier vind (vanwege de donkere binnenkant), ga ik vandaag de H7 units bestellen :-S..
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Als ik het van Pilot goed begrepen heb, staat er in de inbouwhandleiding van Pilot beschreven dat je de weerstanden op het chassis dient te bevestigen omdat deze warm worden.

Uiteraard mag je van een particulier niet verwachten dat je dat weet, maar ik sta er wel ontzettend van te kijken dat men bij een autoshop deze weerstanden in de koplampunit monteert. :(

Het resultaat is dat Andy erg ontevreden is over de xenon, zijn koplamp beschadigd is en er allerlei spookverhalen ontstaan rondom xenon, terwijl dit niet aan de xenon ligt maar aan de inbouw van de xenon en aan de weerstandkabels.
Ik vind dat ontzettend jammer.

De gemonteerde lampjes van Action zien er leuk uit, maar ik kan aan de foto al zien dat je lichtbeeld volledig verkeerd is. Ik vrees ook dat afgezien van de belabberde levensduur van die lampjes, je vaak aangehouden gaat worden en dadelijk aan boetes nog meer kwijt bent dan aan een xenonset. Goedkoop is duurkoop, zeker in dit geval. En dan heb ik het nog niet over de schade aan je koplamp aan de binnenkant omdat deze goedkope lampen geen UV filter hebben, waardoor je na verloop van tijd een duffe koplamp krijgt, wat weer een apk afkeur als gevolg heeft (slecht lichtbeeld). m.a.w. pas op met die lampjes, mijn advies is dan ook om ze per direct te demonteren om verdere schade aan je koplamp te voorkomen en te kiezen voor een goed merk zoals GP thunder, Alpha of Mtec.


@ Andy: ik snap je frustratie, maar om zulke lampen te promoten en te vergelijken met echte xenon vind ik onjuist.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!