H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl

Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

@ iedereen:

Het is inderdaad vervelend, dat moge duidelijk zijn..
Xenon geeft gewoon het meeste/mooiste licht. Alle andere oplossingen zijn alleen een benadering van de xenon zoeken, naar mijn mening dan.

Inmiddels heb ik de GP Thunder lampen geinstalleerd (xenonlamp.nl bedankt voor de snelle levering!). Ze zien er qua kleur bijna net zo uit als de xenon. Alleen de lichtopbrengst is wel iets minder dan de OSRAM Night breaker plus, maar het is een persoonlijke smaak wat je wil: uitstraling of lichtopbrengst. Als je puur voor lichtopbrengst gaat, dan is er maar 1 oplossing...Xenon (maar dat weet iedereen inmiddels ;) )

Na dit avontuur heb ik er dan ook aan toegegeven om H7 units te gaan aanschaffen.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Het dof worden van de reflector gebeurt met elk type lamp na verloop van tijd.
Btw, het lichtbeeld van de action lampen is identiek aan de osram, en de levensduur van die lampen zijn gewoon normaal. heb er tenminste niemand over gehoord. Dus waar je je stelling vandaan haalt dat je met deze lampjes meer boetes zou binnenhalen is mij een raadsel. (en met xenonlook of echte xenon van jou zit je save? echt niet.)

Die h4 bi-xenon is trouwens wel goed, die zit nu in de Fiesta S van mijn vriendin.

Alleen die weerstandjes, het is dat ik ze uit woede al heb weggegooid, maar Erno, die zijn echt niet veilig. Zelfs de kabeltjes aan de zijkant van de weerstandjes waren aan het smelten. Ben serieus blij dat ze niet meer (waar dan ook) in mijn auto zitten

Ze hadden bij VW nooit die inferieure h4 units moeten monteren!
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

Ik heb dus ook een H7 xenon set van Pilot in mijn Polo en ook die extra kabels voor de BM waarvan de weerstanden zo heet worden. In eerste instantie was het bij de autoshop dus niet bekend dat die weerstanden heet zouden worden en hadden ze die dus ergens onderin de motorruimte gepropt met als gevolg dat een weerstand bijna door de binnenkant van de wielkast was gesmolten. Deze kabels dus verwijderd en een (zelfde) nieuwe kabelset gekregen en nu de weerstanden gelijk op het chassis geplaatst. Nu werkt alles zoals het hoort te werken. De weerstanden worden nog wel heet maar de hitte wordt gelijk afgevoerd door het chassis.
 
Re: H4 Xenon inbouwset bluemotion xenonlamp.nl *probleem*

@ Andy: dat weet ik uit ervaring. ik denk dat je er binnen een aantal dagen / weken zelf ook wel achter komt.

Nee, de lamp hoeft niet dof te worden, dat ligt echt aan de lampen die je erin doet.

die stelling haal ik uit bijna 10 jaar ervaring in de auto verlichtingswereld. Ik denk dat je foto genoeg zegt, de blauwige kant schijnt meer naar boven, dit noemt je strooilicht en is een kenmerk van een slechte lamp. oftewel een afgekeurde lamp. waarom denk je dat die zo goedkoop zijn ?????

en ja, met de xenonlook die ik aanbied en ook de xenon zit je inderdaad veilig daar het lichtbeeld goed is.

tot slot, de weerstandjes zijn wel veilig als je ze juist monteert. weerstanden in een koplamp unit monteren, dan vraag je om problemen.
 
Op diverse Skoda-forums word juist afgeraden om Canbus-ballasten te nemen:
http://briskoda.net/forums/topic/179839 ... d-lamp-kit
A standard, non-canbus kit is what you need, and then the car coded with VCDS 1. for xenon lights without shutters, and 2. the cold lamp diagnosics switched off.
Dit zou ook betekenen dat je dan ook niet van die extra kabels voor de BlueMotion nodig hebt waarvan de weerstanden zo heet worden.

Dit en de wetswijziging dat per april geen koplampsproeiers meer verplicht zijn, laten mij beslissen om toch Xenon in mijn nieuwe Polo te zetten.
 
goede middag mensen !

ik heb voor me vriendin voor haar verjaardag gisteren smd led stadslicht , smd led dagrij lampjes , en h4bixenon set met canbus ballasten gekocht...

de stadslichtjes werken meteen en perfect.
de dagrijlichten werkten niet , daarvan heb ik plus en min op de stekker moeten omdraaien , nu werken deze ook perfect.

erna heb ik de xenon set ingebouwd , en op het moment dat ik dimlicht aanzet , gaat toch het lampje op het dashboard branden.

ik zit nu al dik 2 uur diverse xenon topics door te lezen , en kan het antwoord op mijn vraag nog niet vinden...

hoe zet ik deze fout melding uit via de canbus en met welke apparatuur ?

gr bianca en michael
 
hoe zet ik deze fout melding uit via de canbus en met welke apparatuur ?
"Lamp Diagnostics for Low Beam active" zou uit te zetten moeten zijn door Bit 4 van Byte 16 om te zetten in je Boordcomputer in BCM PQ25, deze vindt je onder 09-Centr.Elec.
Dit kan je doen via een VAGcom kabel en VCDS, misschien dat er hier een kabelbezitter is die het voor je kan doen.
Alleen kan ik niet garanderen dat het ook met de nieuwe types (2012) boordcomputer werkt, op een oudere werkt het wel.
Meer info hier: http://ardana.homeip.net/vcds/Ibiza-6J-VCDS-opties.pdf
Deze aanpassingen gelden ook voor een Polo Bluemotion
 
Bstyle,

Heb je een bm pakket gekocht?
Zo ja dan zou er een extra weerstand bij moeten zitten en anders idd wat houz zegt, kan je bevestigen dat dit werkt op een bm uit 2010 aangezien ik dit bij die van mij heb gedaan;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Bstyle,

Heb je een bm pakket gekocht?
Zo ja dan zou er een extra weerstand bij moeten zitten en anders idd wat houz zegt, kan je bevestigen dat dit werkt op een bm uit 2010 aangezien ik dit bij die van mij heb gedaan;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@houz74 ... Super bedankt voor je reactie ! Ik ken wat mensen die beter thuis zijn in de vag branche.
ik zal dit bericht per mail doorsturen naar een vriend die me dit beslist wel kan realiseren.
Ik laat jullie weten als het gelukt is.

@gewoonjan ... Ik heb idd een set gekocht dat speciaal voor vag met canbus zou zijn maar er zitten geen extra weerstanden bij.
ik heb exact dezelfde set in mijn impreza op dit moment en deze werkt perfect. En zonder foutmelding omdat hij niet voorzien is van een boord computer.

ik heb met de verkoper contact opgenomen hoe ik weet dat ik een "canbus" set ontvangen heb en geen gewone....

een foutje maken is tot slot menselijk !

ik heb in deze post de problemen gevonden van die weerstanden , en ook ik wil deze liever niet monteren.
dus het antwoord van houz74 gaan we zeker toepassen.

dankjullie wel voor de snelle feedback.

ik zal als de polo bm van bianca weer in elkaar zit op de foto zetten en de updates in het voorstel topic posten.

Mvg bianca en michael
 
Dat snap ik bstyle, ik wilde zelf ook niet de weerstanden hebben, dus vandaar dat ik die vcds oplossing van so heb geprobeeerd en dat bleek met succes.
Btw van wanneer is de bm? Heb zelf namelijk ook zo'n set gehad, maar heb uiteindelijk gekozen voor wat anders dan een reguliere xenonset ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Dat snap ik bstyle, ik wilde zelf ook niet de weerstanden hebben, dus vandaar dat ik die vcds oplossing van so heb geprobeeerd en dat bleek met succes.
Btw van wanneer is de bm? Heb zelf namelijk ook zo'n set gehad, maar heb uiteindelijk gekozen voor wat anders dan een reguliere xenonset ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
ik heb met de verkoper contact opgenomen hoe ik weet dat ik een "canbus" set ontvangen heb en geen gewone....

een foutje maken is tot slot menselijk !
Voor een Bluemotion is het niet voldoende om een Canbus-set te hebben, dit komt waarschijnlijk omdat het schakel-relais voor beide lampen maar aan één lampaansluiting aangesloten wordt. Zonder programmeren heb je dus naast een Canbus-set ook nog de extra Bluemotion weerstand nodig.

Als je de Cold-diagnose wel uit kan zetten doormiddel van programmeren, dan heb je zelfs geen speciale Canbus set meer nodig.
De verkoper had waarschijnlijk wel gelijk dat het Canbus was, maar wist waarschijnlijk weinig van de Bluemotions.

P.S. Mijn optie om te programmeren heb ik van Gewoonjan, dus hem komt het bedankje toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bianca's bm is van november 2010.
Dus als ik het goed begrijp , als ik een canbus set heb , krijg ik alsnog de storing doordat ik met 1 stekker werk ipv met 2?
en zou dan dus een bleumotion kabel/weerstand moeten hebben...
echter is dit allemaal niet nodig als ik de vcds hierop aanpas. Big Grin
ik ga er werk van maken en hou jullie op de hoogte.

groetjes bianca en michael
 
Goede middag allemaal.

zoals beloofd zou ik jullie up to date houden.

de beste vriend van bianca's vader heeft een skoda garage in haefland in brunssum (limburg)

ik heb met die beste man direct maandag morgen gebeld en zo schappelijk als hij is , zei die , stuur me die link maar eens even door per mail , dan zal ik dat eens doorlezen en als ik daar wat mee kan bel jullie.

dinsdag belde hij terug en zei , ik weet niet of ik in de software kom , maar breng de auto donderdag maar langs en ik zal kijken wat ik kan doen.

bianca is vandaag dus erheen gegaan van half 10 tot half 11 en in dat uur tijd is het ze niet gelukt en zijn ze gestopt.

nu wil ik toch zelf een vagcom kabel aanschaffen en het met de laptop zelf doen.

weten jullie hoe de software heet die ik moet hebben ?

groetjes michael
 
Sow das een snelle reactie !!!

ik had idd de zoekfunctie kunnen gebruiken , excuses...

zoals je aan me aantal berichten kunt zien weet ik heel weinig van deze autos af.

ik heb zelf een civic esi vtec gehad , en een civic vtec-e.
erna een zilvere impreza uit 99.
toen een skyline r33en nu rijd ik een unieke impreza gtt uit 2000 , 1 van de 24 metallic rode in nederland...
met 320 pk.

ik ken dus alle begrippen termen en software systemen voor de jap markt.

en ben in deze branche helemaal nieuw...

als ik bijvoorbeeld zou weten hoe de software versie heet had ik hier op makkelijk kunnen zoekn.

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

ik ga zometeen de skoda dealer bellen en het exacte probleem even navragen..

als blijkt dat het hun niet gaat lukken ga ik pbtje sturen en de kabel en sw bestellen.

groetjes michael
 
Mijn VW-dealer is ook 30 minuten bezig geweest om uit te zoeken hoe ze de lampcontrole uit moesten zetten, toen hebben ze het opgegeven. Daarna ben ik naar Jela (forumlid, zie Marktplaats onder "Navicare") gereden en die deed het in een paar minuten. Voor de dealer zijn dit geen standaardhandelingen, dus daar gaan ze geen dure tijd in steken om zich er in te verdiepen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!