Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion *XENON RETOUR AFZENDER

Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

starsky zei:
Je moet niet vergeten dat als je bredere banden onder je BM zet hij al een stuk onzuiniger word. Ik rij zelf gemiddeld 1:22, dan kom ik ook niet boven de 120 uit op de snelweg anders verbruikt hij gelijk een stuk meer.

Chippen word de auto vaak niet zuiniger van, maar gaat ook niet meer verbruiken..

Heeft dat bredere rubber echt zoveel invloed op het verbruik? Die 1:30 was ik wel van overtuigd nooit te kunnen halen, maar 1:25 zou toch moeten lukken zou je zeggen!

Ik ga het allemaal meemaken. Moet hem eerst nog krijgen en hij word geleverd op winterbanden.. Maar een 17inch set komt er sowieso onder :mrgreen:
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Sharky zei:
Doe je het beter dan ik Stick Out Tongue Ik rij met moeite 700km op een tank Stick Out Tongue

ik heb ook de eerste 2 tankbeurten maar 700 km kunnen rijden met +-43 liter en dit was met chip de laatste keer heb ik er 53 liter in kunnen gooien door de ontluchting te gebruiken waar ik het al eerder over had en nu zit ik al aan de 675 en de tankmeter geeft net minder dan de helft aan en dit is met chip,green inlegfilter en 18" velgen (dezen liggen er nu maar 200km op de rest van de km was met de orgineele velgen)
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

18inch zelfs, dus dat past ook :lol: ik denk dat ik gewoon maar voor 17inch ga, misschien dat ik dan voor een iets smallere band kies een 195/40 ipv 215/40! Maar het chippen is wel aan te raden dus? Ik denk dat ik eerst een maandje zonder de auto goed in ga rijden en dan ook heel gauw een chip erin Stick Out Tongue
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

dat past zeker met de bandenmaat 215-35-18. chippen is echt aan te raden rijd stukken beter wel zou ik gelijk chippen. mij is verteld dat da beter is om de auto gechipt in te rijden.
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Ik hoor verschillende verhalen over ventura. Is het nu een chip of een soort van kastje dat er tussen gestopt wordt? Ben je niet bang voor je garantie, of krijg je motorgaratie bij deze tuner? Ik meen dat Ziptuning de fabrieksgarantie overneemt. Heb alleen nog geen ervaringen over die tuner gehoord.
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

ik heb eerlijk gezecht nog geen slechte verhalen gehoord over vertuna.maar het is een los kastje zoals overal het geval is. ziptuning zegt het via de computter te doen maar dit is echt onmogelijk.over ziptuning heb ik wel slechte verhalen gehoord ook hier op het forum.de garantie maak ik me geen zorgen om als er iets is haal ik het kastje er in 5 min uit en dan is alles weer orgineel.
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Ik ga eerst even in de buurt rond kijken. Ventura ligt voor mij niet naast de deur, al is dat met de Polo straks geen probleem natuurlijk :cool: Maar ventura staat bij mij wel als eerste op de lijst! Maar tanx voor de info..
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Voor mij is het 1u 50min rijden, is opzich wel te doen.. Las dat Gromm met zn polo in Meerkerk is geweest bij een Seat/VW dealer, daar heeft hij hem laten chippen en een filter erin. Zal bij hem eens informeren naar zn bevindingen. Meerkerk is slecht 10min rijden Big Grin
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Vandaag op de snelweg geprobeerd als een Oma te rijden...80-90km op de rechterbaan sjezus wat is dat slow!....verbruik dropped dan zeker rond 3.5L/100km dit is op vlakke wegen als je uphill gaat dan stijgt het verbruik naar 5.0L/100km
ik heb 60km gereden en de boordcomputer steeg van 690km --> 770km
dus als je geen haast hebt maar wel veel kilometers wil maken dan helpt het wel degelijk om 80-90km/u te gaan rijden op de snelwegen (wel rechts blijven rijden of course :twisted: )

als ik de theorie mag geloven...dan zou ik over de 1000km halen dit keer...ik ben benieuwd...
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Haha goed bezig ;) Ik denk dat ik er zelfs nog wel een sport van ga maken, zo zuinig mogelijk rijden.. Weet niet hoelang ik dat vol ga houden maar we zullen zien. Maar ik moet 's morgens en 's middags over de A2, A27, A12 rond utrecht. Echt doorrijden zit er dan toch niet in, dus met 90 tussen de vrachtwagens hangen moet niet eens zo'n probleem zijn! Rij je nog uit de wind ook ;)

Maar ik wil zeker wel proberen om meer dan 1000km op een tank te rijden, moet toch haalbaar zijn!
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Als het me lukt dan post ik een plaatje ;)
hey maar al die 3 snelwegen gebruik ik ook
A4 -> A9 -> A2 -> A12 -> A27 en dan ben ik er eindelijk van hoofddorp naar Utrecht eindbestemming ongeveer 60km...wellicht komen we elkaar wel es tegen...
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Wieweet.. Ik moet naar Driebergen, ben er meestal wel vroeg te vinden op de snelweg. Ik let de laatste tijd wel aardig goed op de Polo BM's ;) vind het toch gewoon een nette auto! Ik rij nu dus nog in mn R32 maar hoop met een week of twee weken toch wel mn polo te hebben. Mn geduld raakt op :x

Ma jouw Polo zal ik zeker niet snel kunnen missen, is opvallend genoeg!!

Ik kom trouwens uit de andere richting bedenk ik me nu net :)

En even wat anders KYC ik zie in jou profiel op de foto's dat jij een pairing device hebt, maar een touch besteld hebt.. Weet je toevallig of de touch niet meer werkt en alleen dat pairing kastje nog gebruikt kan worden? Ik had de touch besteld, maar heb die nu maar even afbesteld toen ik die verhalen las! Heb ook berichten gezien dat het zonder dat ding kan.. Beetje vaag allemaal!
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

ah ja das nog een apart verhaal met dat pairing device
de nieuwe Polo's worden idd geleverd of met de Pairing device (op me werk staan er ook redelijk wat polo's geparkeerd en alle hebben ook de Pairing device) of ze worden zonder adapter geleverd (ik meen dat één van de MyPolo mensen dat heeft)

Waarom pairing device? dat komt door de firmware update van de RNS310...misschien dat jouw polo met de RNS315 word geleverd maar dat zul je even moeten informeren. let dan wel specifiek op dat je Europa DVD erbij geleverd krijgt en niet Benelux. Ik vroeg ook aan me dealer Waarom geen touch adapter :S dat was toch de afspraak!?!? maar blijkbaar werkt dat niet goed en je krijgt telkens zo'n irritant duitse stem van cannot connect phone ofzo...sja dan weet ik het wel...Pairing device is erin knallen en gaan met die banaan geen gezeur met voice dialing etc (telefoonboek is te benaderen via je RNS 310 systeem)
met de touch adapter is dat dus niet. ja ok het staat minder sjiek dat pairing device but who cares...works like a titty...dat is wat we toch willen?
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Het is idd een apart verhaal.. Maar een RNS315 is het volgens mij sowieso niet, want er gaan verhalen dat die niet geleverd wordt op de Polo. Maar mijn auto is week 3 gebouwd, dus ben benieuwd wat er nu daadwerkelijk in zit! Ik heb een kennis die zelf VAG-com heeft, dus ga eerst via de computer proberen te pairen. Kan ik altijd nog zo'n pairing device kopen.

Zijn er al mensen die geprobeerd hebben navigatie software te downloaden en gekopieerde cd's op het RNS310 systeem werkend te krijgen. Ik heb namelijk alle software op mn computer, ben alleen benieuwd of het ook werkt Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!