Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion *XENON RETOUR AFZENDER

Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Sharky zei:
Dat heb ik dus ook. Me maat met zijn dikke audi rijdt mij schijt, maar ik lach me ziek omdat deze auto me iets meer dan 100 p/m kost en dan van hem 4x zoveel Stick Out Tongue Laat me dan maar 2x zo langzaam zijn Stick Out Tongue

Met die gedachte in mn achterhoofd kan ik ook iedere keer weer blijven lachen.. Zolang het belastingvoordeel nog voort blijft duren natuurlijk.. Er gaan steeds meer geruchten over afschaffen.. Ben benieuwd of je dan weer de volle mep af mag tikken. Kom je voor de polo al gauw op 74p/m wegen belasting uit :shock: rij ik nog goedkoper, maar toch... Ben benieuwd hoe dit verhaal zich ontwikkeld
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Ja, want de auto-genootschap vind de regeling kut... Hoeveel geld zouden die gehad hebben van de regering om daar mee aan te komen? Zo kunnen ze het miv 2012 afschaffen en betaald iedereen weer 25% bijtelling en de volle mep MRB! Je auto daalt een teringend in waarde omdat niemand zo'n tergend langzaam hok wil hebben. Hoppa, dan lijkt het ineens een ferrari qua afschrijving!
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Ja ik heb ook al gehoord dat over 3 jaar dat belasting voordeel afgeschaft wordt.

Maar goed ook eigenlijk, de weg slijt ook als er een polo bm overheen rijd dus mag de eigenaar van de auto ook meebetalen aan het onderhoud van de weg.
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

afschaffing is nog helemaal niet ter sprake volgens mij, maar wel een herziening op de Co2 uitstoot waarde (eens in de 4 jaar?)...vele auto's zitten op de grens van 95...zometeen word dit 93 ofzo en dan zullen de Polo's in waarde stijgen zelfs...omdat iedereen deze wil hebben
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Hoop dat ze nadenken over een gereduceerde mrb in plaats van volle mep... Het blijft toch een redelijjk schone auto invergelijking met de oude diesels. Een mrb korting voor zuinige auto's zou een redelijk alternatief zijn voor belastingvrij rijden. Dus niet de volle mep mrb, maar bijvoorbeeld maar 50% mrb betalen tov normale belasting.

Maarja wie zijn wij he om daar over te beslissen ;)
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

En toch vind ik dat de grootverbruiker het meeste moet blijven betalen! Die trekt tenslotte de straatstenen uit de grond met zijn 1.600kg zware bak! Vind de stimulatie wel goed, al vind ik, hoe het momenteel gaat, een beetje over de top! MRB-korting en gunstige bijtelling is meer an genoeg. Als ze het geheel afschaffen, moet er wel een soort overgangsregeling komen vind ik. Er zijn tenslotte mensen die het speciaal hiervoor gedaan hebben, die kunnen het later niet meer lappen misschien. Als de auto dan overgaat op een andere eigenaar, dat die dan de nieuwe regels krijgt, zoiets Stick Out Tongue
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

KYC zei:
afschaffing is nog helemaal niet ter sprake volgens mij, maar wel een herziening op de Co2 uitstoot waarde (eens in de 4 jaar?)...vele auto's zitten op de grens van 95...zometeen word dit 93 ofzo en dan zullen de Polo's in waarde stijgen zelfs...omdat iedereen deze wil hebben

Dat is idd wel waar, de polo zit nog redelijk ver van de grens af! En wat ik zeg in de toekomst een korting zou ik mee kunnen leven Big Grin En anders zit er niks anders op dan de polo helemaal op te rijden Big GrinBig Grin 1.000.000 kilometers, ook een uitdaging ;)
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Toch zou een ineens volledige afschaffing van het huidige voordeel raar zijn.. Eerst niks en de volgende dag de volle mep... langzaam aan de mrb weer opbouwen zou ik nog mee kunnen leven. Maja wil me er nu eigenlijk nog niet druk over maken. Moet hem eerst nog krijgen en gaan rijden Big Grin
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

tot 2013 zijn we safe dus komende 2-3 jaar nog lekker zorgeloos rijden....wie weet switch ik over 3-4 jaar naar de 1.2 TSI who knows...dan betaal je iets van 35 euries per maand? maar goed lastig te zeggen over 3-4 jaar kan er alweer VW Golf Mark VII of Polo VI zijn....
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Weet ook niet of ik het vier jaar in de BM uithoudt ;) maar zolang je niet onder de 1000km uitkomt, wat voor mij geen probleem is, blijft de BM ook al zou je volle mep gaan betalen goedkoper om te rijden dan een 1.2tsi. Dus idd nog maar even profiteren van het voordeel zolang het kan Big Grin
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

De regering is nooit te vertrouwen in dit soort dingen. Zo had ik in 2004 een splinternieuwe VW Caddy 1.9TDI gekocht op grijs kenteken, 12 euro per maand voor wegenbelasting. Na een half jaar ging het grijs kentekenvoordeel eraf en moest ik in één klap bijna 100 euro per maand betalen voor wegenbelasting. Je voelt je dan echt genaaid. :cry: :cry:
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

@Graafie

ja i guess so...waarschijnlijk als deze belastingvoordeel opgeheven word dan win je nog steeds met de verbruikskosten hoor...een BM die 1000km kan rijden of een Turbo motor die maar 500km kan...dan weet ik het wel.
Ik denk dat het beter is om een soort gereduceerd te introduceren bijv 50% korting op 70 euro = 35 euro ofzo

het is maar net wat Henri aangeeft 5-6x tanken per maand á 80-90 euro
of 3x tanken van circa 55 euro (dat 3x tanken is waarschijnlijk ook inclusief pleasure in de weekenden)
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

voorlopig blijf ik wel effe rondtuffen zonder externe chipunit
als ik het zou laten tunen dan neem ik wel maximale tuning denk...want als je right-foot-control doet dan moet je 1000km kunnen halen dus dat dieselbesparing ligt vooral aan jezelf ;)
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Kreeg net een telefoontje van de dealer.. Waarschijnlijk volgende week vrijdag rijden Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin

Maar ik ga nog even niet te hard juichen, want ik ben al vaak genoeg teleur gesteld bij de dealer ;)

Maar ik ben zeer benieuwd Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!