DUO via de email: update je opleidingen! Zo kunnen we beter je rest studie schuld berekenen
iichel stuurt netjes via post kopie van diploma op
DUO via de email: bekijk je bericht studiefinanciering
Inloggen kan alleen met DigiD (heb ik!) en met sms code (heb ik!)
Username: iichelmypolo, wachtwoord mijnpoloiscool, mobiel nummer netjes gecontroleerd. Maar geen bliepbliep bliepbliep.
Oke, wat is er aan de hand? Ah, update je gegevens
Omdat je in de GBA in het buitenland ingeschreven staat, is sms verificatie niet mogelijk. saywhat?
Nou ja, prima, dan loggen we lekker niet in. Heb m'n zaakjes voor elkaar dus geld kosten zal het wel niet.
Allrighties, vele weken later
Brief, post, DUO!
Beste heer iichel, uw studieschuld is berekend en log in op DUO om te kijken wat het is en hoe je ermee afhandelt.
JA DAT WIL DUS NIET!!
Brief is zelfs gewoon naar m'n huisje in zwitserland gestuurd.
Dus dan gaan we ze even bellen.
Meneer iichel, ik zie uw probleem. U moet even inloggen en dan kunt u zo klikkie-klikkie uw voorkeuren updaten.
- ohja dat is met SMS-code
Ja meneer iichel u moet voor deze zaken inloggen met sms verificatie
- Dus ik moet met sms-verificatie inloggen om uit te schakelen dat ik met sms-verificatie moet inloggen zodat ik daarna pas fatsoenlijk kan inloggen?
Precies meneer iichel, u begrijpt het
[doodse stilte, doorbroken door het zachte gehuil van iichel die in een hoekje kruipt]
- Kunt u dat nog een keer herhalen, en dan de fout vinden voor mij?
Meneer iichel, dit is helaas hoe het systeem in elkaar zit.
- Enne, hoe kan ik dat fixen?
De meest logische oplossing is dat u zich inschrijft in nederland, uw zaakjes (letterlijk citaat) op orde heeft zodat we uw studieschuld kunnen updaten naar nul euro.
- .... right.
Afijn, mocht u zich afvragen waarom er in de zwitserse alpen een aardbeving met een kracht van 9.2 op de richter schaal was: iichel is boos.
WAT EEN STELLETJE APEN DAAR BIJ DUO.
Maargoed, ik heb dus een diploma dat ze niet willen erkennen of ik kan het iig niet bevestigen dat ik dat gedaan heb. Ofzo. Het grietje aan de telefoon snapte
1) het probleem niet
2) kon me niet helpen
3) kon PRECIES zien in haar systeem wat het probleem was, en ook dat het in principe gewoon helemaal tip top super netjes in orde was. Ik moest allen even inloggen en...
Afijn, dat is eruit.