M'n auto twee maand geleden gekocht.
Wou perse een 1.6 tdi, want een slowmotion dat leek me niks.
Heb er 3 maanden garantie op gekregen,
hij had toen 169.000 gelopen heb hem dus twee maandjes dik 10.000 met plezier mee gereden.
Maar hij bokte altijd een beetje met starten, en had op gevenmoment een beetje een schavend geluid als ik op trok.
Ik had een beetje rond gebeld, wist bijna zeker dat het me twee massa vliegwiel was.
Dus ik in mijn auto gesprongen en naar de garage toe geweest waar ik hem heb gekocht.
Daar heb ik hem afgelopen maandag gedropt en wou er een vast vliegwiel in,
dus zo gezegt zo gedaan.
Bijna alles viel onder garantie behalve mijn koppelings plaat, die niet,
die heb is uiteindelijk zelf moeten betalen.
Nu haal ik hem gister op, stukje mee wezen rijden.
Een wereld van verschil.
Hij koppelt veel makkelijker nu, en je kan hem veel makkelijker op de koppeling weg rijden.
Hij bokt wel iets meer als je het gas los laat, maar dat zijn waarschijnlijk de nadelen van een vast vliegwiel.
Ik dus gister met mijn goeie gedrag vol verwachting mijn bommetje lekker warm gereden,
stukje iets langer doorgetrokken ging weer lekker.
Nu wil ik weer terug rijden om te zeggen dat die weer helemaal tiptop is, hoor ik me toch een knal toen ik weg wou rijden bij het stoplicht.
En dat ding trilde!
Een tractor was er niets bij.
Gelukkig was ik toch op weg naar de garage.
Nou weer laten staan, bleek het mijn motor steun te zijn geweest die was afgeknapt.
Ik vond het heel apart, want volgens mij zijn ze gemaakt om de kracht van je moter op te vangen en niet om af te knappen op je bout waar die mee vast zit.
Die is gelukkig vandaag onder garantie vervangen, net een stuk wezen rijden en ik ben nu weer een blije man!!