Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Vandaag een probleempje met de Polo gehad. Kunnen jullie even helpen?
Betreft: Polo 9n3 2008 60pk 1.2l 3cyl motorcode: BBM

Eerst 32km gereden waarvan een kleine 20 op de snelweg, niets abnormaal gemerkt. Daarna moest ik iemand laten uitstappen en bleef hij dus een minuutje rustig draaien. Ik merkte toen al wel dat de motor precies wat ruwer liep. (onregelmatig trillen). Dan rustig vertrokken en merkte dat hij een deel van z'n kracht kwijt was.
Bij het opnieuw optrekken aan de oprit van de snelweg begint hij opeens erg te schudden en is alle kracht eruit, motorlampje begint te knipperen. Motor even stilgelegd en even gewacht, daarna weer gestart om toch wat proberen verder te rijden. Lampje was gestopt met knipperen maar toen ik weer wou vertrekken was het toerental begrenst op 2000rpm. Hij wou gewoon niet harder gaan..

Vanavond heb ik hem met VCDS eens uitgelezen en kwamen deze foutcodes uit:

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03D 906 023
Component and/or Version: SIMOS91 1.2l 2VG 5415
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 19192 002 1048576
3 Faults Found:

16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 006 - Efficiency Below Threshold - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2048 /min
Hex Value: 0x000B
Speed: 64.3 km/h
Temperature: 768.0°C
RPM: 2080 /min
Hex Value: 0x0024
Speed: 66.3 km/h
Temperature: 800.0°C

16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
Freeze Frame:
Voltage: 0.860 V
Voltage: 0.780 V
Lambda: 0.0 %
Bin. Bits: 00001000
Voltage: 0.100 V
Voltage: 0.900 V
Lambda: 0.0 %
Bin. Bits: 00000100

16686 - Cylinder 2
P0302 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1920 /min
Mass Air / Rev.: 70.9 mg/str
Temperature: 73.5°C
Lambda: 0.0 %
RPM: 1856 /min
Mass Air / Rev.: 201.7 mg/str
Temperature: 81.0°C
Lambda: 0.0 %


Readiness: N/A

Ik denk zelf aan een kapotte bobijn/bougie?
Graag even jullie idee. Thanks ! ;)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Dat is naar maar denk dat een eigen topic beter was geweest.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -​
Niet schrikken!!! Ik meen het, niet doen!!

Vanmiddag flink geschrokken. Ik reed terug naar huis en reed op een nogal brede Duitse provinciale weg. Toen ik mijn voorligger ging inhalen zag ik een oude Renault bus mij tegemoet komen. Op het laatste moment gooi ik het stuur om, mijn wagen begint te slippen en ik knal met de achterkant vol op die Renault bus.
Wat er daarna is gebeurt weet ik niet maar ik sta ineens midden op de weg, helemaal versuft maar gelukkig zonder kleerscheuren. Ik pak mijn telefoon om het nummer op te zoeken van de ANWB alarmcentrale maar kon het niet vinden. Ik loop op mijn auto af die helemaal plat geslagen op een heuveltje ligt en ik pak wat spulletjes eruit. Op dat moment realiseer ik mij dat het niet echt is maar dat ik dit droom. Stomme is dat ik dus droom over het feit dat ik droom.
Ik moet zeggen dat ik er lichamelijk helemaal akelig van werd maar ik ben heel blij dat het niet echt was. Stomme is ook dat toen ik wakker werd, ik mij schuldig voelde dat ik die mensen in dat Renaultbusje nooit heb geholpen. Wat kunnen dromen toch akelig zijn.

Hoop maar dat het geen voorspellende droom was.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Ik heb vandaag wel het nummer moeten bellen van de anwb...

Moesten opstellen voor ochtend appel, wilde nog wat spullen pakken uit mijn tas vervolgens de klep dicht gedaan terwijl ik de knipperlichten zien knipperen dat de auto zichzelf op slot zet realiseerde ik me dat jawel.. mijn sleutel nog in de achterbak lag.

f3bdc118586e4e3f14b3b4be541f5c36.jpg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: heugt
Ik heb vandaag wel het nummer moeten bellen van de anwb...

Moesten opstellen voor ochtend appel, wilde nog wat spullen pakken uit mijn tas vervolgens de klep dicht gedaan terwijl ik de knipperlichten zien knipperen dat de auto zichzelf op slot zet realiseerde ik me dat jawel.. mijn sleutel nog in de achterbak lag.

f3bdc118586e4e3f14b3b4be541f5c36.jpg

Oh ja dat is vervelend, geen reservesleutel in de buurt?

En heb je nu schade aan de deur?
 
Afgelopen weekend verhuisd, huurhuis op de site voor bezichtigen. Alles aan het huis was gedaan, dus nieuwe bewoner kwam in een gespreid bedje. Alleen reageren alle mensen die kans maken niet. Resultaat? Alles moet eruit, laminaat, convector ombouw, halve badkamer terug naar standaard, zonnescherm eraf. Dus nu alles eruit gesloopt en zaterdag wat ritjes naar de stort, heb alles eruit gehaald, zelfs meer dan moest. Dan krijgen ze helemaal niets van me!
 
  • Leuk
Waarderingen: RSVM
Tja ben er ook klaar mee, huis gaat 100% standaard, ze krijgen niks van me.

Even een andere insteek: wat ben ik blij met het inbouwen van de stoelverwarming afgelopen zomer. Elke ochtend geniet ik er weer van, auto starten, verwarming aan, ontbijtje en dan gelijk met warme billenkoek wegrijden!

Ik geniet er ook iedere ochtend van :) maar dat je het durft s'morgens al laten lopen of staat ie veilig ?


Polo 1.6 TDI Highline
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Vanochtend afgesneden door een andere auto (Rode BMW 1 serie), moest uitwijken waardoor ik met 50-60 km/u een stoeprand pakte. Resultaat: Deuk in mijn velg RV en rijden met 3x winter 1x zomerband. ANWB was er deze keer wel vlot bij (30 minuutjes gewacht).

Geweldige ochtend Big Grin!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2-12V OPTIVE 
Vanochtend afgesneden door een andere auto (Rode BMW 1 serie), moest uitwijken waardoor ik met 50-60 km/u een stoeprand pakte. Resultaat: Deuk in mijn velg RV en rijden met 3x winter 1x zomerband. ANWB was er deze keer wel vlot bij (30 minuutjes gewacht).

Geweldige ochtend Big Grin!

Zo lekker dan, en die andere zeker doorgereden .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
Weet iemand wat dit getik is?

Dat heb ik ook gehad, dat is een leiding in de motorkap die ergens tegenaan tikt. Volgens mij hebben meerdere dat hier op het forum ook gehad. Het is op te lossen door de leiding simpelweg met een tie wrap ergens anders vast te maken zodat deze niet meer tegen het metaal trilt. Ik kan via de zoekfunctie niet vinden, maar hier is al eens eerder een how-to-tje voor gemaakt. Ik zal anders vanavond even een foto proberen te maken.

Het klinkt net alsof het uit het dashboardkastje komt toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: jorrit84
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!