Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Die is gelukkig eindelijk binnen begrijp ik ;), maar het maakt op het moment niet echt uit volgens mij wie de vervoerder is Post-NL, DHL, UPS enz. het is bij allemaal een rommeltje nu met deze drukte helaas.
 
Volvo  -  - 
Die is gelukkig eindelijk binnen begrijp ik ;), maar het maakt op het moment niet echt uit volgens mij wie de vervoerder is Post-NL, DHL, UPS enz. het is bij allemaal een rommeltje nu met deze drukte helaas.

Nee dat was helaas geen gevalletje 'overmacht door drukte' maar een combinatie van een lakse bezorger en slechte klantenservice Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Nee dat was helaas geen gevalletje 'overmacht door drukte' maar een combinatie van een lakse bezorger en slechte klantenservice Stick Out Tongue

Heb precies hetzelfde met de veren die ik in bestelling had staan.
Zogenaamd 2 afleverpogingen gedaan terwijl ik er was maar niks. Sinds de 24ste van december bleef die op uitlevering staan.

29ste maar eens gebeld en werd verteld dat het pakket niet meer gescand was, levering zou de 30ste worden. Weer niets dus maar eens gebeld (andere collega dit keer) "nou meneer hij is de 24ste gewoon afgeleverd.. We laten een onderzoek instellen".
Vandaag nog maar eens gebeld ligt die blijkbaar bij de buurvrouw maar de T&T staat nog steeds dat die vanaf de 24ste in uitlevering is o_O
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Haha
  • Wow
Waarderingen: Ruud9N en Giltix
@Famous1303 Ja, bij mij 2x een 'niet thuis'-briefje in de bus waarvan de briefjes 0x werkten bij hun niet-thuis portaal en de bezorger vond het te lastig om überhaupt even alles op het briefje in te vullen. Geen woorden voor. Maargoed, ik heb het achter de rug.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Zojuist het pakketje met daarin de downpipe opgehaald (was nog een verhaal ansich, ik verzend nooit meer met DPD!). Nu snel ff de monteur appen om het erop te laten zetten ;)

WhatsApp Image 2021-01-04 at 13.31.37.jpeg
Ernstig benieuwd of dit voor je gaat werken. Ben ook benieuwd of je een goed verschil kan horen, dus beter maak je een filmpje Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Vandaag is het polo verwendag... auto heeft ook n frisse uitlijning gekregen. Het naar links trekken is daarmee grotendeels verholpen, alleen staat het stuur in z’n ruststand nog steeds niet recht: even terugbellen dan maar!

Edit: volgens de garage was de uitlijning in principe perfect. Het ligt niet aan de banden dus ik moest een afspraak maken om speling op alle ophangingsonderdelen te controleren. Die afspraak nog maar even vooruit geschoven, ga zelf eerst even op zoektocht uit.

1CAF0C6A-75B7-4255-A517-2B3BB0973CAC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Verhaaltjestijd:

Met de downpipe vol goede moed naar mijn monteur. Paar (3) moertjes los van de draadeindjes: geen problemo. Laatste: KRAK. Draadeind over gebroken en vast in de turbo. Boutjes lassen, friemelen, afbreken (keer 15) en uiteindelijk een hele poos later eindelijk het draadeindje eraf. Downpipe eronder om te testen: te lang. Stuk af-flexen, verloopstuk erop: k*t, de OEM uitlaat is maar 2 inch ipv 2. Gelukkig had m'n monteur nog een millltek verloopstuk liggen. Die op de RVS downpipe gelast, eronder: 2e lambda past niet, gat op de downpipe zat ontactisch. Mijn hemel, dan maar de afdopping erop en de lambda aangesloten wegwerken (is uitgeschreven :)). Uiteindelijk een hele poos later zit het ding erop. Rijdt een stuk beter vooral laag in de toeren pakt ie sneller, maar met volgas helaas nog steeds hét probleem (best heftig ook). We blijven gewoon doorzoeken, zo wordt het nooit saai. ;)

@Garrut98 helaas wegens omstandigheden geen 'voor' filmpje kunnen maken. Het 'na' filmpje zal ik ergens deze week even maken. Klinkt in ieder geval iets rauwer maar maakt niet enorm veel verschil.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Jeeetje wat een pech zeg maar toch lekker dat je samen met de monteur de downpipe weer netjes hebt kunnen monteren en mooi dat hij nu beter oppakt in de lage toeren, wel jammer dat het probleem hier niet mee verholpen is (hopelijk zal je dit snel kunnen verhelpen).
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Verhaaltjestijd:

Met de downpipe vol goede moed naar mijn monteur. Paar (3) moertjes los van de draadeindjes: geen problemo. Laatste: KRAK. Draadeind over gebroken en vast in de turbo. Boutjes lassen, friemelen, afbreken (keer 15) en uiteindelijk een hele poos later eindelijk het draadeindje eraf. Downpipe eronder om te testen: te lang. Stuk af-flexen, verloopstuk erop: k*t, de OEM uitlaat is maar 2 inch ipv 2. Gelukkig had m'n monteur nog een millltek verloopstuk liggen. Die op de RVS downpipe gelast, eronder: 2e lambda past niet, gat op de downpipe zat ontactisch. Mijn hemel, dan maar de afdopping erop en de lambda aangesloten wegwerken (is uitgeschreven :)). Uiteindelijk een hele poos later zit het ding erop. Rijdt een stuk beter vooral laag in de toeren pakt ie sneller, maar met volgas helaas nog steeds hét probleem (best heftig ook). We blijven gewoon doorzoeken, zo wordt het nooit saai. ;)

@Garrut98 helaas wegens omstandigheden geen 'voor' filmpje kunnen maken. Het 'na' filmpje zal ik ergens deze week even maken. Klinkt in ieder geval iets rauwer maar maakt niet enorm veel verschil.
Het zal ook eens een keer makkelijk gaan bij jou. Wel mooi dat ie eronder zit. Fijne monteur heb je ook wel als ik het zo hoor. Kan veel en denkt lekker mee.
Nu nog enig idee waar heb probleem kan zitten?
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
@Garrut98 ja wat dat betreft is het echt n fijne kerel. Scheelt me veel stress en vooral ook hoge kosten in conventionele garages. Ik ga zometeen even een bestelling plaatsen met nieuwe onderdelen, onder andere een nieuw carterventilatie PCV-klepje, setje nieuwe bougies (graden kouder en koper incl een gapsetje om de elektrodeafstand goed te stellen), een nieuwe tankdop (al weet ik zeker dat dat het probleem niet is, maar het connectiestukje waarmee de dop aan de auto zat was me tijdens het tanken kapot gegaan) wat nieuwe onderdelen voor de carterventilatie en een pakkingsetje voor de distributieketting (daar zweet de motor wat olie, is een bekend probleem). Geheid lost dat het probleem niet op, maar die onderdelen staan op mijn lijstje en zijn relatief goedkoop. Setje R8 bobines staat ook nog op mijn lijstje (~€100), maar dat moet vrees ik nog een maand (of twee) opschuiven.

Zou dat het niet verhelpen is het stappenplan:
1. Reinigen injectoren
2. Rooktest inlaattraject voor eventuele lekkages
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Was eens door mijn backup met foto's aan het gaan. Kwam per toeval een oude foto van mijn oude Polo tegen. Blijkbaar had een vogel toen goed zijn best gedaan:tearsofjoy:
 

Bijlagen

  • 20190430_084314.jpg
    20190430_084314.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 32
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!