Oh jij doet ze in volgorde?
Oh jij doet ze in volgorde?
Oh jij doet ze in volgorde?
Reservelampje sprong aan, dus op naar Lanaken, België, om daar lekker goedkoop (nou ja...minder duur...) te tanken. Toen ik bij de benzinepomp stond, ging het klepje van de tankdop niet open. Is bij de Golf 7, net zoals bij de Polo, een klep die je even moet indrukken om te openen. Zal wel aan mij liggen, dacht ik, dus ff met de afstandsbediening de auto nog eens gesloten en weer geopend. Nee hoor... klepje ging niet open. Nog een paar keer gedrukt, nu met wat meer kracht; geen effect...klepje bleef dicht. Ik was niet de enige Nederlander die in de rij aan de Belgische pomp stond en natuurlijk voelde ik me al een best een beetje voor lul staan met dat gedraai rond mijn auto, dus de auto maar gestart en naar een parkeervak gereden en nog eens geprobeerd...geen resultaat; klepje was dicht en bleef dicht. Ik had mn telefoon bij me, dus; Google raadplegen: "tankklepje gaat niet open"...geen directe oplossingen maar, zou een vaker voorkomend probleem bij de Golf 7 zijn: de actuator (wat dat ook mag zijn, maar lijkt me het mechanisme wat het klepje open en sluit en vergrendeld) moet vervangen worden.
Ik dus met een bijna lege tank maar gauw terug naar Nederland en gelijk naar de VW dealer in de buurt. De in een keurig mantelpakje gehulde receptioniste stuurde me door naar de maatpakmedewerker van de servicebalie, die vervolgens naar de werkplaats liep om daar het verlossende antwoord te verkrijgen: heel hard aan het klepje trekken om het te openen, waarbij de klep kapot gaat, evenals het vergrendelmechanisme. Beiden dienen dan ook vervangen te worden. Een back-up mechanisme, vanuit de kofferbak ofzo, is bij de Golf 7 niet aanwezig...
Met die info weer naar buiten gegaan, met het idee om het klepje dan maar met grof geweld te openen; er moest immers dringend getankt worden. Het klepje zou dan niet meer sluiten, maar dat was een zorg voor later. Toen ik de auto met de afstandsbediening opende, floepte plotseling ook (vermoedelijk als gevolg van het steeds proberen) het klepje van de benzinetank open...een wonder...Ik snel met geopend deksel naar het eerste de beste tankstation gereden en de tank tot aan de nok toe gevuld met dure Nederlandse 98 benzine. Thuis heb ik de boel netjes schoongemaakt en ingevet en voorlopig lijkt alles weer naar behoren te werken. Ik laat wel de "actuator" met enige spoed nakijken/vervangen...
Open met afstandsbediening. Dicht met afstandsbediening. Goed drukken op het klepje en dan weer open met afstandsbediening.Vandaag ging weer het tankklepje niet open. Paar keer Polo met c.v. open en dicht gedaan
maar geen resultaat. Dan de truc met de motorkap maar weer doen. Helaas werkte dit deze
keer niet... Weer enkele keren c.v. open en dicht en toen ging het tankklepje weer open. Heeft
iemand een tip om dit te verhelpen ?
Open met afstandsbediening. Dicht met afstandsbediening. Goed drukken op het klepje en dan weer open met afstandsbediening.
Grote kans dat het klepje dan open springt.
vervangen
het motorretje dat het klepje op slot doet/houdt
Volkswagen Workshop Service and Repair Manuals > Polo Mk5 > Body | General body repairs, exterior | Bonnet, flaps, cab, central locking | Tank flap unit | Assembly overview - tank flap unit and actuator
Polo Mk5 > Volkswagen Workshop Service and Repair Manuals > Body | General body repairs, exterior | Bonnet, flaps, cab, central locking | Tank flap unit | Assembly overview - tank flap unit and actuatorworkshop-manuals.com
Succes!
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.