Tijdens het loshalen van de wielbouten viel het me op dat de achteras (met BREMBO schijven) overdreven strak was.
Deze zijn op 140nm vast gezet en gingen nu pas los op ±190nm.
Dit bleek later omdat de achterkant van alle bouten roestvorming had.
De bouten in de vooras lieten gemakkelijker los, met schijven van ATE. Ook zat er geen roest op deze bouten.
Verder valt het me ook op dat de BREMBO schijven (überhaupt) roest vertonen in de koelkanalen van de schijven.
Dit zou helemaal niet moeten gebeuren lijkt mij? Ze zijn nog geen jaar oud & wekelijks 'warm' gereden.
Bij de auto van mijn vader had ik ook BREMBO gemonteerd, en daar vertoonde de schijven binnen 2 weken roest op de 'voorkant'.
Nadat dit met 2K coating behandeld was, was de roestvorming weg. Oftewel gebrek aan juiste coating.
Nu mijn vraag:
Hebben mensen die BREMBO schijven hebben hier ook last van?
Het lijkt wel alsof er een bijzonder slechte coating op de schijven zit, waardoor er snel roestvorming ontstaat.