Het grote 'Gooi het eruit' topic!

vraag of die ook een rondje met een passat wil
Als ik het hem vraag zit je eraan vast, want ik weet nu al dat hij geen nee zegt haha!

Daarnaast zit ik ook na te denken om die olie koeler kit te kopen.
Maar om dat nou alleen te doen voor het, heel af en toe, circuit gebruik van de auto.
Zitten er verder nog merkbare voordelen aan zo'n systeem? (wel eentje met thermostaat, dus de olie wordt niet onderkoelt bij straatgebruik)
 
Ik weet niet hoe diep je portemonnee is en hoelang je nog wilt rijden met de auto.

Slim is het altijd om de riem te vervangen bij een lekkende waterpomp, indien de riem nat is geworden door de koelvloeistof is dit uiteraard niet goed.
En hij is toch al uit elkaar.. dus scheelt arbeidskosten indien het naderhand moet.

Maar het is niet verplicht, maar als die breekt kost het een motor…
Die kerel van de garage adviseerde mij het nog niet te doen, omdat hij nog tot 240xxx mee kan. Wij komen al geruime tijd bij deze garage en ik denk dat ik toch wel wat vertrouwen mag hebben in de garage. Ik kan natuurlijk altijd bellen voor een prijsopgave. Als het me niet te veel is kan ik het wel erbij laten doen, anders komt het volgend jaar wel bij de grote beurt.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Als ik het hem vraag zit je eraan vast, want ik weet nu al dat hij geen nee zegt haha!

Daarnaast zit ik ook na te denken om die olie koeler kit te kopen.
Maar om dat nou alleen te doen voor het, heel af en toe, circuit gebruik van de auto.
Zitten er verder nog merkbare voordelen aan zo'n systeem? (wel eentje met thermostaat, dus de olie wordt niet onderkoelt bij straatgebruik)
ik vind het goed hoor...

ik heb geen idee hoe je olietemps nu zijn, als ik 'm echt plaag kom ik niet boven de 115 graden uit, olie kan makkelijk tot 140, voor korte tijd.
ik heb er bewust voor gekozen om het niet te doen.
 
Een aantal keer goed wegrijden bij een stoplicht, dan zit ik al gauw op 95-100 graden Celsius. (en bedankt he, dankzij jou zie ik dit constant!)
Blijf ik dan veelal boven 4 duizend toeren, oftewel sportief rijden, dan lopen de temperaturen gestaag op.

Daarnaast voor langere tijden 150+ km/u vind 'ie ook niet heel fijn.
Het hoogste wat ik heb gezien was 112 Celsius, toen stopte ik er maar mee want ik was overtuigd dat het spul niet echt boven 110 moet komen.
Merk ook dat het dan bijzonder snel verdwijnt in de motor, dus dan moet het weer aangevuld worden.

Hoezo heb jij gekozen om het bewust niet te doen?
 
Tijdens het loshalen van de wielbouten viel het me op dat de achteras (met BREMBO schijven) overdreven strak was.
Deze zijn op 140nm vast gezet en gingen nu pas los op ±190nm.
Dit bleek later omdat de achterkant van alle bouten roestvorming had.

De bouten in de vooras lieten gemakkelijker los, met schijven van ATE. Ook zat er geen roest op deze bouten.

Verder valt het me ook op dat de BREMBO schijven (überhaupt) roest vertonen in de koelkanalen van de schijven.
Dit zou helemaal niet moeten gebeuren lijkt mij? Ze zijn nog geen jaar oud & wekelijks 'warm' gereden.

Bij de auto van mijn vader had ik ook BREMBO gemonteerd, en daar vertoonde de schijven binnen 2 weken roest op de 'voorkant'.
Nadat dit met 2K coating behandeld was, was de roestvorming weg. Oftewel gebrek aan juiste coating.

1695409427015.png

Nu mijn vraag:
Hebben mensen die BREMBO schijven hebben hier ook last van?
Het lijkt wel alsof er een bijzonder slechte coating op de schijven zit, waardoor er snel roestvorming ontstaat.
Bij mijn brembo schijven die op de vooras zitten valt het mee, maar in de garage waar ik werk zie ik regelmatig brembo schijven die in no-time roesten. Ze zijn wel slijtvast en recht. Ik heb persoonlijk betere ervaring met ATE schijven en ook met Zimmerman remschijven
 
Bij mijn brembo schijven die op de vooras zitten valt het mee, maar in de garage waar ik werk zie ik regelmatig brembo schijven die in no-time roesten. Ze zijn wel slijtvast en recht. Ik heb persoonlijk betere ervaring met ATE schijven en ook met Zimmerman remschijven
Bedankt voor het delen. Ik weet tenminste dat ik geen 'consumenten' Brembo spullen meer koop.
Dan zal het richting het 2-delige schijven of 'big brake kit' territorium moeten gaan.

Heb je ervaring met EBC? Ooit voorbij zien komen?
 
Bedankt voor het delen. Ik weet tenminste dat ik geen 'consumenten' Brembo spullen meer koop.
Dan zal het richting het 2-delige schijven of 'big brake kit' territorium moeten gaan.

Heb je ervaring met EBC? Ooit voorbij zien komen?
Ja, vrienden van mij hebben een bedrijf met oldtimers en die gebruiken bijna niks anders dan EBC. Zij zijn er erg over te spreken. Voornamelijk ebc redstuff
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Bedankt voor het delen. Ik weet tenminste dat ik geen 'consumenten' Brembo spullen meer koop.
Dan zal het richting het 2-delige schijven of 'big brake kit' territorium moeten gaan.

Heb je ervaring met EBC? Ooit voorbij zien komen?

Ik heb EBC schijven en Green blokken. Zijn geweldig! (Green blokken zijn niet voor het circuit, ze hebben genoeg aan bod ;))
Bij mijn brembo schijven die op de vooras zitten valt het mee, maar in de garage waar ik werk zie ik regelmatig brembo schijven die in no-time roesten. Ze zijn wel slijtvast en recht. Ik heb persoonlijk betere ervaring met ATE schijven en ook met Zimmerman remschijven

Toevallig krijgt mijn vader zijn Polo 6R binnenkort een upgrade naar Brembo schijven en blokken, ik ben benieuwd hoe dit zal uitvallen.
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
Maar voor jou, EBC zwaar aan te raden! Neem je lekker Yellows of Reds voor de track, volgens mij hebben ze ook big brake kits.
Heel eerlijk, toen ik de auto kocht zaten er gloednieuwe ATE blokken en schijven voor op.
Zelf heb ik er direct nieuwe Brembo schijven en blokken op gezet, op de achteras.

Ik zit echt te twijfelen om EBC te kopen, vooral omdat ik het er zo op zet, maar het is gewoon niet logisch.
Het spul is gloednieuw (nog geen 2 duizend km oud...)

Iemand interesse is nieuw gebruikte Brembo en ATE remmerij? haha
 
Gister een klote kut klus gedaan.
Vw Golf 5 met als klacht: af en toe inhouden na lang snelweg rijden. Totaal geen reactie op gas meer.
Ja ga dat maar eens uitzoeken, na 45 minuten rijden had ik het eindelijk zelf ervaren. Ik had de testkast eraan hangen en op het moment van inhouden viel de brandstofdruk weg en de tankontluchting was niet meer oke.
Hoge- en lage druk sensor gemeten en die werkte naar toebehoren.
Enige foutcode die van belang was gaf aan dat de tankontluchting niet oke was waardoor het mengsel verstoort wordt
Na alle leidingen en kleppen van de tank ontluchting gecontroleerd te hebben kwam ik er achter dat een membraam in het actieve koolstoffilter was afgebroken
Mijn theorie is dat daardoor de lucht en benzinedamp verhouding die het koolstoffilter verzorgd verstoord wordt.
Gelukkig stond er nog een hele mooie a3 van een vriend van me met dezelfde motor dus we hebben even de boel verwisseld. Auto heeft nu weer 2 uur snelweg gereden zonder problemen. Taaie diagnose, wou t ff kwijt
 
defecte EVAP zorgt voor onderdruk in de tank. ga je vaker tegenkomen.
Zeker daar kwam ik ook achter, met live data was te zien dat onder deellast op de snelweg de evap constant maximaal aan t afzuigen was. En dan na langere tijd deellast, vollast vragen leverde inderdaad op dat de brandstofpomp niet genoeg meer kon leveren.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!