Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Niet bewust natuurlijk.
Thats what i thought.. Het is wel sneu.. Ik had er laatst een, 2 km te hard=> €20 boete..

@iichel: jawel alles bij elkaar heb ik al zeker €1000,- aan boetes betaald.. Parkeer, snelheid, roodlicht..
Meestal weet ik waar de traject controles zijn en wegen waar ik dagelijks rij weet ik waar ze meestal staan te flitsen..
 
verkopen via marktplaats doe ik al lang niet meer want de helft is gewoon een eikel en de andere helft ben ik nog nooit tegen gekomen. dus we gaan het op ebay maar es proberen.
het fabeltje 'bieden is bindend' meteen maar de wereld uit helpen... eikels zitten ook daar.

2xbq9fg.png


ca 100 euro bieden op een item met een met een waarde van 150 en dan 'fout bedrag ingevuld' opgeven als reden. right...
 
Hallo

Ik heb misschien een stomme vraag maar hoe kom ik er achter of mijn polo een boordcomputer heeft waar zit die ergens ? Heb zitten zoeken op internet maar de resultaten vielen me tegen dus misschien kunnen jullie me helpen.
Stomme vragen bestaan niet he. Als het goed is zit de boordcomputer in het midden van je dashboard; tussen de tellers. Lijkt mij ook dan de unit in het dashboard gekoppeld zit aan de CAN bus. Zeker weten doe ik het niet ;)
 
dsc09196-29108.JPG
Dat is een voorbeeldje van een boordcomputer. Deze kan je bedienen door de "wip"schakelaartjes op je ruitenwisserhendel.
Meestal is het verbruik, gemiddeld verruik, tijdsduur van de rit, etc
Heb je op je ruitenwisserhendel geen wipschakelaartje op het eind en geen rond knopje onder op de handel, dan heb je iig een boordcomputer.
Zo ziet een hendel eruit als je een boordcomputer hebt
P1010977.JPG
 
En als je het apparaatje zelf een hand wilt geven en je even voor wilt stellen:

1 Zorg dat niemand je ziet
2 Open je deur
3 Ga op je knieen, aanbid de auto
4 Ga op je rug liggen op een manier dat je hoofd ongeveer de rem indrukt
5 Kijk omhoog
6 Kom erachter dat je niets ziet
7 Haal een zaklamp
8 Herhaal stap 1 t/m 5
9 Het zwarte vierkante ding ca 20x20cm met 2 grote stekkers erin is je BCM (boordnet controle module).
10 Stel je netjes voor
11 Zorg dat je geen kabels sloopt
 
Ik heb misschien een stomme vraag maar hoe kom ik er achter of mijn polo een boordcomputer heeft waar zit die ergens ?
Achter in de kofferbak en voor in het originele onderhoudsboekje zit een sticker met onder andere het framenummer en alle opties die er af-fabriek op zaten. Deze optiecodes bestaan uit 3 letters/cijfers.
De codes kun je hier terugvinden:

Automatische decoder:
VW Group Option Codes Decoder

Statische lijst en verdere uitleg:
Ausstattungscodes
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!