mn tuuter doet het niet meer, is dit een veel voorkomende probleem onder polotjes?
lolZet een fietsbel op je polo
ik hoor de relais wel klikken dus weet niet zeker waar het aan kan liggen@dov eigenlijk nooit gehoord. Is het je toeter of de schakelaar in je stuur?
tuutuut voor turkeials je auto van een turk geweest is wel ja, kwestie van batterij vervangen in je toeter
telefoon aanpassen en speelt het wel af!
Voor een iPhone... Google ff yalebrake.
Samsung s line. Google ff floating apps auto
NopAh, jailbreak ben ik wel klaar mee.
Dacht dat de discover media het wel kon
@EnigmaNL Samurai is de lekkerste geur voor mannen inderdaad. Ik heb Sakura, maar dan ruikt je Polo wel 'verwijfd'
Bij mij gaat ie ook heel lang mee. De ventilator waar ik hem op heb zitten staat standaard half open, denk dat ik hem al drie maanden erin heb zitten en het ruikt nog steeds super lekker iedere keer als ik instap.
welkom bij de club hahaIk heb Samurai besteld en vandaag in de Polo gedaan. Lekker geurtje hoor! Hopelijk blijft hij het lang volhouden.
Bij mij zit hij nu 2 a 3 maanden in de Polo, geur wordt nu wel steeds minder maar nog steeds komt er een lekker geurtje vanaf.Ik heb Samurai besteld en vandaag in de Polo gedaan. Lekker geurtje hoor! Hopelijk blijft hij het lang volhouden.
Hoe hoger de ET waarde van de velg, des te meer de velg richting de schokbreker komt te staan. Hoe lager de ET waarde des te meer de velg naar buiten (richting de zijkant vd auto) komt te staan. Gemiddeld is een afwijking van +5mm/-5mm van de standaard maat acceptabel, men zegt dat bij een grotere afwijking de lagers anders worden belast en daardoor sneller zouden slijten. De vraag is of dat zo is en in welke mate, er rijden hele "volksstammen" rond met spoorverbreders en afwijkende ET waarden. Let er wel goed op dat je velg niet aanloopt aan de binnenkant, of te ver naar buitenkomt buiten je koets van de auto. Een afwijkende ET waarde is niet van invloed op je snelheidsmeter. Een afwijkende bandenmaat (afrolomtrek) wel. De afrolomtrek is naar mijn mening wel belangrijk om in de gaten te houden.Ik heb nog een vraag over ET waarde (of hoe je het ook wil noemen) van velgen. Hoe kan het dat sommige Polo 6R's een 16 inch velg hebben met een ET van 46 en andere 15 inch velgen hebben met ET38 terwijl er altijd gezegd wordt dat het maximaal 5 mag afwijken? Is de ophanging van die 6R's die met ET46 uit de fabriek komen rollen wezenlijk anders dan die met ET38?
In de Volkswagen shop krijg ik bij mijn kenteken verschillende velgen te zien met ET van 40 tot en met 46 (terwijl er nu Groenland velgen onder zitten en die zijn 38). Dan mag ik er toch vanuit gaan dat deze allemaal goed passen of niet?
Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat de snelheidsmeter gaat afwijken (of beter gezegd nog verder gaat afwijken).
Hoe hoger de ET waarde van de velg, des te meer de velg richting de schokbreker komt te staan. Hoe lager de ET waarde des te meer de velg naar buiten (richting de zijkant vd auto) komt te staan. Gemiddeld is een afwijking van +5mm/-5mm van de standaard maat acceptabel, men zegt dat bij een grotere afwijking de lagers anders worden belast en daardoor sneller zouden slijten. De vraag is of dat zo is en in welke mate, er rijden hele "volksstammen" rond met spoorverbreders en afwijkende ET waarden. Let er wel goed op dat je velg niet aanloopt aan de binnenkant, of te ver naar buitenkomt buiten je koets van de auto. Een afwijkende ET waarde is niet van invloed op je snelheidsmeter. Een afwijkende bandenmaat (afrolomtrek) wel. De afrolomtrek is naar mijn mening wel belangrijk om in de gaten te houden.
Afrolomtrek calculator | MVWautotechniek.nl
Onderwerpen:Afrolomtrek calculatorBandhoogte en afrolomtrek uitlegStatische afrolomtrekDynamische afrolomtrekConclusie Afrolomtrek calculator:Door een verkeerde bandenmaat onder de auto te plaatsen krijg je een afwijking op de kilometerteller. Hoeveel de afwijking precies is kan in de...www.mvwautotechniek.nl
Ik heb een paar calculator sites geprobeerd en bijvoorbeeld de OEM Syenit velgen van 16 inch ingevuld. De rand van de velg zou dan 20,7mm verder naar binnen komen te staan. Er zijn natuurlijk mensen die al op deze velgen rijden met hun 6R, is er dan iets aan die auto's aangepast om dat passend te krijgen?
Bedoel je mensen die rijden op syenit velgen? Want ik rijd erop. En niks is aan de auto aangepast om de velg passend te krijgen.
7J breed op ET46 is een fabriek-af maat dus ga je geen problemen mee krijgen hoor.Bedankt voor je antwoord, wat alleen nog onduidelijk blijft zijn mijn vragen over Volkswagen en de 6R. Zijn 6R's met 16inch ET46 uit de fabriek anders dan die met 15inch ET38 velgen? Als ik op de site van Volkswagen ET46 velgen aangeraden krijg kan ik er dan vanuit gaan dat dat zonder problemen gaat passen?
Ja inderdaad, heb jij die velgen achteraf geplaatst of zaten ze er vanaf de fabriek al op?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.