Het grote 'kleine vragen' topic

Iemand de gouden tip om de koplampen voorzichtig te demonteren van een 6C? Wil de knipperlichten vervangen voor de osram led versie en kreeg de koplampen de vorige keer niet gedemonteerd.
Misschien ben ik wel té voorzichtig.
Had wel alles netjes rondom afgeplakt mocht het toch uitschieten over de lak
 
Volkswagen  Polo 6C R-line 
Iemand de gouden tip om de koplampen voorzichtig te demonteren van een 6C? Wil de knipperlichten vervangen voor de osram led versie en kreeg de koplampen de vorige keer niet gedemonteerd.
Misschien ben ik wel té voorzichtig.
Had wel alles netjes rondom afgeplakt mocht het toch uitschieten over de lak
Was ik ook in het begin. Je moet toch meer kracht zetten en zorgen dat je ze recht naar voren trekt.
 
Volkswagen  Polo 6c 2016 
@6CRline
Je lampen hebben 2 torx schroeven per lamp, die schroef je los. Daarna zijn het puur klipjes (waar je niet bij kunt) en je bedrading. Zorg dat je ze recht vooruit trekt zodat je geen schade maakt, wat @Timahg zegt.
Na vervangen goed de rubberen doppen erop drukken, als deze niet goed vastzitten kunnen ze erafvallen met als gevolg dat er vocht in je koplamp komt. Succes :)
 
Volkswagen  Polo 6R 
@6CRline
Je lampen hebben 2 torx schroeven per lamp, die schroef je los. Daarna zijn het puur klipjes (waar je niet bij kunt) en je bedrading. Zorg dat je ze recht vooruit trekt zodat je geen schade maakt, wat @Timahg zegt.
Na vervangen goed de rubberen doppen erop drukken, als deze niet goed vastzitten kunnen ze erafvallen met als gevolg dat er vocht in je koplamp komt. Succes :)
Scheelt dat ik oem led heb en dus geen doppen heb.
Had de vorige keer ook alles los maar durfde ze er niet met geweld uit te trekken.
Thanks voor de info
 
Volkswagen  Polo 6C R-line 
Vanmiddag reed ik van het werk naar huis en hoorde een tikkende geluid wat vaker tikte naarmate ik sneller ging rijden. Na ongeveer 1,5 kilometer en max. 60 km/h te hebben gereden kon ik de auto even netjes aan de kant zetten en er bleek een schroefje in mijn band te zitten. Hij zat er nog niet helemaal in en ik kon hem er zelf uithalen. Daarna rustig naar huis gereden zonder verder iets te merken of een melding van de bandenspanning. Is het raadzaam voor zoiets alsnog langs de bandenboer te gaan om dit eventueel te proppen of onnodig zolang de band niet leeg loopt?
 
Skoda  Octavia 4 
Vanmiddag reed ik van het werk naar huis en hoorde een tikkende geluid wat vaker tikte naarmate ik sneller ging rijden. Na ongeveer 1,5 kilometer en max. 60 km/h te hebben gereden kon ik de auto even netjes aan de kant zetten en er bleek een schroefje in mijn band te zitten. Hij zat er nog niet helemaal in en ik kon hem er zelf uithalen. Daarna rustig naar huis gereden zonder verder iets te merken of een melding van de bandenspanning. Is het raadzaam voor zoiets alsnog langs de bandenboer te gaan om dit eventueel te proppen of onnodig zolang de band niet leeg loopt?
Tip voor de volgende keer, voor de deur van een garagebedrijf de schroef eruit trekken, scheelt je een band wisselen langs de weg.
 
Tip voor de volgende keer, voor de deur van een garagebedrijf de schroef eruit trekken, scheelt je een band wisselen langs de weg.
Goeie tip inderdaad, ter plaatse ook niet bij stilgestaan. Alhoewel ik dan nog wel 6 kilometer had moeten rijden. Misschien dat de schroef er dan wel helemaal in was gaan zitten
 
Skoda  Octavia 4 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!