Hoe je het zelf kan oplossen weet ik niet maar voor € 39,- kan je een Airco anti-geur behandeling laten uitvoeren bij de dealer. Ze reinigen dan de luchtkanalen van je aircosysteem.De eerste dagen van het jaar dat het weer warm genoeg is om de airco te gebruiken zijn er weer, en ik werd dit weekend door een vieze nattezweetsokkengeur in m'n gezicht gemept. Lekker.
Er heeft zich dus een flinke laag biologische immigranten gehuisvest op mijn condensor. Heeft iemand tips waarmee ik dit zelf op kan lossen? De airco heeft vorig jaar een service gehad en heb geen zin om weer een flinke lap geld neer te moeten leggen voor een beetje koude lucht.
Laat je je airco droogblazen voordat je je wagen uitzet nadat en je de airco hebt gebruikt?De eerste dagen van het jaar dat het weer warm genoeg is om de airco te gebruiken zijn er weer, en ik werd dit weekend door een vieze nattezweetsokkengeur in m'n gezicht gemept. Lekker.
Er heeft zich dus een flinke laag biologische immigranten gehuisvest op mijn condensor. Heeft iemand tips waarmee ik dit zelf op kan lossen? De airco heeft vorig jaar een service gehad en heb geen zin om weer een flinke lap geld neer te moeten leggen voor een beetje koude lucht.
hier België (en veronderstel de rest van Europa), lijk het me logisch dat je idd minimum dezelfde snelheidsindex op je banden moet hebben dan zoals opgegeven op je boord documenten van je wagen, als je deze bij de keuring aanbied. sneller kan natuurlijk ook geen kwaad maar is natuurlijk overbodig en kosten meestal ook iets meer.Iemand die weet hoe het nou echt zit qua wet-regelgeving omtrent autobanden in Nederland en omliggende landen?
Een week geleden heb ik de winterbanden van m’n leaseauto weer om laten wisselen voor zomerbanden. Zojuist constateer ik dat er voorop nieuwe banden opzitten. Wat ik op zich niet erg vind, want die klote Continentals hadden na minder dan 15kkm al geen grip meer op nat wegdek. Maar ik zag dus dat dit 87H banden zijn, achter heb ik nog de fabrieks- 91V XL banden.
Ik lees hier en daar dat de snelheidsindex niet lager mag zijn dan de maximale snelheid die de auto op papier kan behalen en/of dat het niet lager mag zijn dan de fabrieksbanden. Maar een daadwerkelijk wetsartikel ben ik niet tegengekomen.
Probeer dit eens:Ha allemaal,
Nog een foto erbij. Het gaat dus om dit fenomeen op de RCD360. Is hier wat aan te doen?
Iemand die weet hoe het nou echt zit qua wet-regelgeving omtrent autobanden in Nederland en omliggende landen?
Een week geleden heb ik de winterbanden van m’n leaseauto weer om laten wisselen voor zomerbanden. Zojuist constateer ik dat er voorop nieuwe banden opzitten. Wat ik op zich niet erg vind, want die klote Continentals hadden na minder dan 15kkm al geen grip meer op nat wegdek. Maar ik zag dus dat dit 87H banden zijn, achter heb ik nog de fabrieks- 91V XL banden.
Ik lees hier en daar dat de snelheidsindex niet lager mag zijn dan de maximale snelheid die de auto op papier kan behalen en/of dat het niet lager mag zijn dan de fabrieksbanden. Maar een daadwerkelijk wetsartikel ben ik niet tegengekomen.
Normaal wel gedaan, echter heb ik de airco sinds oktober maar een enkele keer gebruikt tijdens flinke regen etc. om de ruiten te ontvochtigen. Nu na een aantal maanden de airco niet gebruikt te hebben is de geur niet te hardenLaat je je airco droogblazen voordat je je wagen uitzet nadat en je de airco hebt gebruikt?
Heb nu reeds 7 jaar m'n Polo 9N3 en heb nog nooit last gehad van een stinkende airco.
Wat ik doe:
- Jaarlijks de interieurluchtfilter (achter handschoenvakje) vervangen voor een nieuwe Bosch koolstoffilter
- 5 minuten voordat ik op de bestemming aankom, de airco uitzetten en ventilator op manuele stand 2 of 3 koud laten blazen.
Dit om het vocht (of beetje ijs) dat zich op de verdamper heeft verzameld te laten verdampen. Op een droge verdamper leven veel minder schimmels/bacteriën
Weet je zeker dat het de airco is Peet?Normaal wel gedaan, echter heb ik de airco sinds oktober maar een enkele keer gebruikt tijdens flinke regen etc. om de ruiten te ontvochtigen. Nu na een aantal maanden de airco niet gebruikt te hebben is de geur niet te harden
Als mijn voeten zo zouden ruiken had ik de huisarts niet gebeld, maar direct 112 denk ikWeet je zeker dat het de airco is Peet?
Probeer dit eens:
Voor een paar euro kun je zelf een airco reiniger kopen bij een automaterialenzaak. De dealer gebruikt dit ook gewoon en laat de auto op eigen terrein gewoon een kwartier draaien met de ventilatie op stand recirculeren. Niets wat je zelf ook niet kunt doen dusHoe je het zelf kan oplossen weet ik niet maar voor € 39,- kan je een Airco anti-geur behandeling laten uitvoeren bij de dealer. Ze reinigen dan de luchtkanalen van je aircosysteem.
Voor een paar euro kun je zelf een airco reiniger kopen bij een automaterialenzaak. De dealer gebruikt dit ook gewoon en laat de auto op eigen terrein gewoon een kwartier draaien met de ventilatie op stand recirculeren. Niets wat je zelf ook niet kunt doen dus
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.