Het grote 'kleine vragen' topic

Kan iemand mij vertellen of deze onderdelen passen op de polo 6R uit januari 2010

Als ik de originele nr intyp dan kom ik uit op meerdere resultaten.

Graag zie ik jullie reacties.
 

Bijlagen

  • 98E4F571-E405-482B-871B-509DF79F34DD.png
    98E4F571-E405-482B-871B-509DF79F34DD.png
    102.9 KB · Weergaven: 44
Volkswagen  Polo 6R  1.4 86pk 
De eerste dagen van het jaar dat het weer warm genoeg is om de airco te gebruiken zijn er weer, en ik werd dit weekend door een vieze nattezweetsokkengeur in m'n gezicht gemept. Lekker.

Er heeft zich dus een flinke laag biologische immigranten gehuisvest op mijn condensor. Heeft iemand tips waarmee ik dit zelf op kan lossen? De airco heeft vorig jaar een service gehad en heb geen zin om weer een flinke lap geld neer te moeten leggen voor een beetje koude lucht.
 
Ha,

Hebben jullie wel eens last gehad dat de navigatie op zijn kop is? Hij doet het prima, maar beeld is ineens gespiegeld.

Het gaat om een ingebouwde CarPlay variant (RCD360). Reset op de radio helpt niet.

Hopelijk weet iemand een oplossing ;)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Iemand een goed adres voor vervangen raammechanisme?

Mechanisme heb ik zelf al gekocht, maar wil het vervangen denk ik toch laten doen, door iemand die het eerder gedaan heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
De eerste dagen van het jaar dat het weer warm genoeg is om de airco te gebruiken zijn er weer, en ik werd dit weekend door een vieze nattezweetsokkengeur in m'n gezicht gemept. Lekker.

Er heeft zich dus een flinke laag biologische immigranten gehuisvest op mijn condensor. Heeft iemand tips waarmee ik dit zelf op kan lossen? De airco heeft vorig jaar een service gehad en heb geen zin om weer een flinke lap geld neer te moeten leggen voor een beetje koude lucht.
Hoe je het zelf kan oplossen weet ik niet maar voor € 39,- kan je een Airco anti-geur behandeling laten uitvoeren bij de dealer. Ze reinigen dan de luchtkanalen van je aircosysteem.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en Peet_B
De eerste dagen van het jaar dat het weer warm genoeg is om de airco te gebruiken zijn er weer, en ik werd dit weekend door een vieze nattezweetsokkengeur in m'n gezicht gemept. Lekker.

Er heeft zich dus een flinke laag biologische immigranten gehuisvest op mijn condensor. Heeft iemand tips waarmee ik dit zelf op kan lossen? De airco heeft vorig jaar een service gehad en heb geen zin om weer een flinke lap geld neer te moeten leggen voor een beetje koude lucht.
Laat je je airco droogblazen voordat je je wagen uitzet nadat en je de airco hebt gebruikt?

Heb nu reeds 7 jaar m'n Polo 9N3 en heb nog nooit last gehad van een stinkende airco.
Wat ik doe:
  • Jaarlijks de interieurluchtfilter (achter handschoenvakje) vervangen voor een nieuwe Bosch koolstoffilter
  • 5 minuten voordat ik op de bestemming aankom, de airco uitzetten en ventilator op manuele stand 2 of 3 koud laten blazen.
    Dit om het vocht (of beetje ijs) dat zich op de verdamper heeft verzameld te laten verdampen. Op een droge verdamper leven veel minder schimmels/bacteriën
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Schil en harun-cuk17
Iemand die weet hoe het nou echt zit qua wet-regelgeving omtrent autobanden in Nederland en omliggende landen?

Een week geleden heb ik de winterbanden van m’n leaseauto weer om laten wisselen voor zomerbanden. Zojuist constateer ik dat er voorop nieuwe banden opzitten. Wat ik op zich niet erg vind, want die klote Continentals hadden na minder dan 15kkm al geen grip meer op nat wegdek. Maar ik zag dus dat dit 87H banden zijn, achter heb ik nog de fabrieks- 91V XL banden.

Ik lees hier en daar dat de snelheidsindex niet lager mag zijn dan de maximale snelheid die de auto op papier kan behalen en/of dat het niet lager mag zijn dan de fabrieksbanden. Maar een daadwerkelijk wetsartikel ben ik niet tegengekomen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
hier België (en veronderstel de rest van Europa), lijk het me logisch dat je idd minimum dezelfde snelheidsindex op je banden moet hebben dan zoals opgegeven op je boord documenten van je wagen, als je deze bij de keuring aanbied. sneller kan natuurlijk ook geen kwaad maar is natuurlijk overbodig en kosten meestal ook iets meer.
kwa rolomtrek is het hier een verschil van max +1,5% en max -2% dan de opgegeven gegevens op de boord documenten.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Iemand die weet hoe het nou echt zit qua wet-regelgeving omtrent autobanden in Nederland en omliggende landen?

Een week geleden heb ik de winterbanden van m’n leaseauto weer om laten wisselen voor zomerbanden. Zojuist constateer ik dat er voorop nieuwe banden opzitten. Wat ik op zich niet erg vind, want die klote Continentals hadden na minder dan 15kkm al geen grip meer op nat wegdek. Maar ik zag dus dat dit 87H banden zijn, achter heb ik nog de fabrieks- 91V XL banden.

Ik lees hier en daar dat de snelheidsindex niet lager mag zijn dan de maximale snelheid die de auto op papier kan behalen en/of dat het niet lager mag zijn dan de fabrieksbanden. Maar een daadwerkelijk wetsartikel ben ik niet tegengekomen.
hier België (en veronderstel de rest van Europa), lijk het me logisch dat je idd minimum dezelfde snelheidsindex op je banden moet hebben dan zoals opgegeven op je boord documenten van je wagen, als je deze bij de keuring aanbied. sneller kan natuurlijk ook geen kwaad maar is natuurlijk overbodig en kosten meestal ook iets meer.
kwa rolomtrek is het hier een verschil van max +1,5% en max -2% dan de opgegeven gegevens op de boord documenten.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Iemand die weet hoe het nou echt zit qua wet-regelgeving omtrent autobanden in Nederland en omliggende landen?

Een week geleden heb ik de winterbanden van m’n leaseauto weer om laten wisselen voor zomerbanden. Zojuist constateer ik dat er voorop nieuwe banden opzitten. Wat ik op zich niet erg vind, want die klote Continentals hadden na minder dan 15kkm al geen grip meer op nat wegdek. Maar ik zag dus dat dit 87H banden zijn, achter heb ik nog de fabrieks- 91V XL banden.

Ik lees hier en daar dat de snelheidsindex niet lager mag zijn dan de maximale snelheid die de auto op papier kan behalen en/of dat het niet lager mag zijn dan de fabrieksbanden. Maar een daadwerkelijk wetsartikel ben ik niet tegengekomen.

Heb even lopen neuzen in het Regeling Voertuigen. Hierin staat onder artikel 5.2.27 waar de wielen cq banden onder een personenauto aan moeten voldoen. Hierin wordt niet geschreven over een minimum snelheid conform kentekenbewijs.

Lees bij andere categorieën, zoals bij bestelauto’s, dat de loadindex niet kleiner mag zijn dan de loadindex behorende bij de maximumlast per band van de in het kentekenregister vermelde aslast. Zie 5.3.27 van het RV. Echter wordt dit bij personenauto’s weer niet genoemd.

Wel staat er dat de banden op één as dezelfde maat moeten hebben.

BDE61453-2B52-4863-9923-964059354DAD.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 110pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: nsg
Laat je je airco droogblazen voordat je je wagen uitzet nadat en je de airco hebt gebruikt?

Heb nu reeds 7 jaar m'n Polo 9N3 en heb nog nooit last gehad van een stinkende airco.
Wat ik doe:
  • Jaarlijks de interieurluchtfilter (achter handschoenvakje) vervangen voor een nieuwe Bosch koolstoffilter
  • 5 minuten voordat ik op de bestemming aankom, de airco uitzetten en ventilator op manuele stand 2 of 3 koud laten blazen.
    Dit om het vocht (of beetje ijs) dat zich op de verdamper heeft verzameld te laten verdampen. Op een droge verdamper leven veel minder schimmels/bacteriën
Normaal wel gedaan, echter heb ik de airco sinds oktober maar een enkele keer gebruikt tijdens flinke regen etc. om de ruiten te ontvochtigen. Nu na een aantal maanden de airco niet gebruikt te hebben is de geur niet te harden :poop:
 
Hoe je het zelf kan oplossen weet ik niet maar voor € 39,- kan je een Airco anti-geur behandeling laten uitvoeren bij de dealer. Ze reinigen dan de luchtkanalen van je aircosysteem.
Voor een paar euro kun je zelf een airco reiniger kopen bij een automaterialenzaak. De dealer gebruikt dit ook gewoon en laat de auto op eigen terrein gewoon een kwartier draaien met de ventilatie op stand recirculeren. Niets wat je zelf ook niet kunt doen dus
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86pk 
Voor een paar euro kun je zelf een airco reiniger kopen bij een automaterialenzaak. De dealer gebruikt dit ook gewoon en laat de auto op eigen terrein gewoon een kwartier draaien met de ventilatie op stand recirculeren. Niets wat je zelf ook niet kunt doen dus


Geprobeerd, leuk voor een weekje....
 
  • Leuk
Waarderingen: Rwmulder11
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!