6 liter olie bijvullen tussen gepland onderhoud (30.000) km is toch wel heel veel.
Technisch gezien kun je er natuurlijk alles insmijten maar VW geeft niet voor niets 5W30 aan, zij zullen het wel weten lijkt me . Feitelijk geeft Volkswagen aan dat er VW 504 00 olie in moet maar dat noemt de rest van de wereld gewoon 5W30.Volgens mijn kan het alle 2.
Toch zou ik er geen total olie ingooien maar gewoon castrol oid zo duur is een liter ook niet via internet.
Inderdaad hoog verbruik. Zou door de te dunne olie kunnen komen. Als ik jou was zou ik er gewoon de voorgeschreven 5W30 ingooien en zien wat het verbruik dan is.Nu is de stand 177xxx ik heb laatst de olie bijgevuld @ 171875 en volgens mij zit die nu wel weer op minimum. Dus mag weer vullen.
Hmm 1 liter op de 5000 is toch wel veel denk ik zo.
Ik kan het niet laten zien maar voor heen stond er 5w30/0w30 in het systeem.Technisch gezien kun je er natuurlijk alles insmijten maar VW geeft niet voor niets 5W30 aan, zij zullen het wel weten lijkt me . Feitelijk geeft Volkswagen aan dat er VW 504 00 olie in moet maar dat noemt de rest van de wereld gewoon 5W30.
Inderdaad hoog verbruik. Zou door de te dunne olie kunnen komen. Als ik jou was zou ik er gewoon de voorgeschreven 5W30 ingooien en zien wat het verbruik dan is.
Hij zit ook niet helemaal op het max hoor, precies goed zo. Maar volgens mij werd altijd gezegd tussen max en min zit 1 liter nou dat lijkt hier dus niet.Op het max is te hoog.
Moet tussen het minimum en maximum instaan dus in het midden van de uitsparing
Welk systeem? In het boekje (heb hem hier voor me liggen) staat het namelijk anders.Ik kan het niet laten zien maar voor heen stond er 5w30/0w30 in het systeem.
Dus het kan allebei.
Ook 10w40 kan er in maar dan word je interval 15000 of 1 jaar.
Elsa.Welk systeem? In het boekje (heb hem hier voor me liggen) staat het namelijk anders.
Dat klopt niet, want er kan ook 50700 in.Technisch gezien kun je er natuurlijk alles insmijten maar VW geeft niet voor niets 5W30 aan, zij zullen het wel weten lijkt me . Feitelijk geeft Volkswagen aan dat er VW 504 00 olie in moet maar dat noemt de rest van de wereld gewoon 5W30.
Inderdaad hoog verbruik. Zou door de te dunne olie kunnen komen. Als ik jou was zou ik er gewoon de voorgeschreven 5W30 ingooien en zien wat het verbruik dan is.
Uit eigen ervaring weet ik dat het het handigste is als je de motorkap open hebt.....Ik ben wel benieuwd of iemand weet hoe je het beste kan peilen en bijvullen bij een 6r(1.2tdi)?
Weet iemand dit toevallig?
Zo slecht deze ......Uit eigen ervaring weet ik dat het het handigste is als je de motorkap open hebt.....
De vraagsteller "sleutelt" graag zelf aan zijn auto en is gezien zijn historie op dit forum niet zonder enige kennis van een VW Polo. Als je dan nu deze vraag stelt, dan kan ik die niet serieus nemen.Zo slecht deze ......
Olie peilen met een warme of een koude motor geeft het verschil ongeveer 250 mlDe vraagsteller "sleutelt" graag zelf aan zijn auto en is gezien zijn historie op dit forum niet zonder enige kennis van een VW Polo. Als je dan nu deze vraag stelt, dan kan ik die niet serieus nemen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.