De wielkasten + kofferbak isoleren helpt ook veel.
Zelf ook met Silentcoat bezig geweest. Totaal niet duur en zeer effectief!
Zelf ook met Silentcoat bezig geweest. Totaal niet duur en zeer effectief!
Ik lees op internet dat je voor de DQ200 om de 100.000 km de olie moet verversen voor preventief onderhoud. Niet waar dus?Dat is correct en tevens juist. Ook die heeft olie, 2 verschillende zelfs. Maar de koppeling zelf is droog en de olie heeft geen interval.
Aangezien ik zo'n beetje alles doe behalve aan mn scriptie werken zat ik te denken aan een nieuw project, ik wil de auto isoleren met geluiddempend materiaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, welk materiaal kan je aanraden? Ik heb gezien dat er erg veel verschillende producten op de markt zijn, uit china maar ook van gevestigde merken. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb mijn auto met anti dreun behandeld samen met het plaatsen van geluidsisolatie schuim bij de veerpoten en een zware mat in de kofferbak. Voor mijn gevoel heeft de mat het meeste geholpen in het reduceren van het lawaai maar na al het werk had ik stiekem meer effect verwacht.... Door die anti dreun is de auto stukken minder gaan ratelen. Alle plastic delen trilden voorheen bij het rijden op klinkerwegen, pas na het aanbrengen van die anti dreun kwam ik erachter hoe storend dat uiteindelijk was. Zeker een aanrader. Ook geeft het extra gewicht in de deuren een wat luxer gevoel bij het dichtslaan. Je hoeft niet veel van dat spul te gebruiken btw (1m2 oid)), enkele strips op grote oppervlaktes is voldoende (binnenkant deuren, onder de achterbank, binnenkant auto wielkast achter (wel wat meer werk) en de kofferbak + reservewiel.
het is wel een goed idee, maar VW zegt er niks over.Ik lees op internet dat je voor de DQ200 om de 100.000 km de olie moet verversen voor preventief onderhoud. Niet waar dus?
Ja je kunt ze wel gebruiken als het echt moet maar ik zou nieuwe pakken. Advies is, nieuwe schijven = nieuwe blokken.
Bedankt!Volgens catalogus 6R0853677D
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.