Het grote 'kleine vragen' topic

Hi allemaal,
Ik ben bezig met het inbouwen van stoelverwarming in mijn polo 6R. Inmiddels zitten de matjes in de stoelen en ben ik begonnen met het leggen van de kabelboom in de auto.

Nu zit er op de kabelboom een y-split connector die aan de knoppen van de stoelverwarming vastzit. Het is me niet helemaal duidelijk waar deze precies op aangesloten moeten worden.
Is er iemand die weet waar dit op aangesloten moet worden?
 

Bijlagen

  • IMG_1051.jpeg
    IMG_1051.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 21
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Nou, kachelweerstand laten maken bij garage donderdag, had afspraak 2 weken geleden gemaakt en dacht “laat ik het interieurfilter maar alvast vervangen, zal vast lang niet gedaan zijn”….

3FC5E0CF-ACE7-48D3-A09A-49A6FFAB43BE.jpeg
Ding zat echt bom vol, in mijn ogen duidelijk de oorzaak waardoor de kachelweerstand dus stuk was gegaan. Ben blij dat ik hier achter kwam door dit zelf te vervangen.

Gisteren auto opgehaald en ze zeiden dat de kachelmotor waarschijnlijk vervangen moest worden met interieurfilter omdat dit vaak door een defect daarin kwam.

Dus ik kaarten aan dat het interieurfilter letterlijk maandag vervangen is en dat het bomvol steentjes en bladeren zat. Dat dit naar mijn idee toch wel echt een verklaring is waardoor deze kachel weerstand stuk was gegaan.

Kreeg ik als reactie dat het kán maar niet hoeft… maar eerlijk, dit is toch zo duidelijk als maar kan? Of denk ik te simpel?

En ja, ga dat interieurfilter elk jaar gewoon zelf vervangen lol, laatste x is waarschijnlijk 2,5 jaar geleden geweest toen de auto nog van m’n oma was haha. Is trouwens een polo AW van 2018
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Iemand die mij kan helpen? In mijn Polo 6R heb ik een Discover Media PQ. Hierop heb ik een klaplogo camera van een golf 7 aangesloten. Wanneer ik mijn auto in de R zet, geeft de display geen beeld, ook geen zwart beeld etc. De functie is gecodeerd. Als ik de functie uitzet en dan weer aan zet, dan switch de wel om naar t beeld van de camera. Zet ik de auto uit en weer aan, dan geeft die weer geen camera beeld.
Iemand een idee voor dit probleem, wat ik zelf nog zou kunnen doen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Nou, kachelweerstand laten maken bij garage donderdag, had afspraak 2 weken geleden gemaakt en dacht “laat ik het interieurfilter maar alvast vervangen, zal vast lang niet gedaan zijn”….

3FC5E0CF-ACE7-48D3-A09A-49A6FFAB43BE.jpeg
Ding zat echt bom vol, in mijn ogen duidelijk de oorzaak waardoor de kachelweerstand dus stuk was gegaan. Ben blij dat ik hier achter kwam door dit zelf te vervangen.

Gisteren auto opgehaald en ze zeiden dat de kachelmotor waarschijnlijk vervangen moest worden met interieurfilter omdat dit vaak door een defect daarin kwam.

Dus ik kaarten aan dat het interieurfilter letterlijk maandag vervangen is en dat het bomvol steentjes en bladeren zat. Dat dit naar mijn idee toch wel echt een verklaring is waardoor deze kachel weerstand stuk was gegaan.

Kreeg ik als reactie dat het kán maar niet hoeft… maar eerlijk, dit is toch zo duidelijk als maar kan? Of denk ik te simpel?

En ja, ga dat interieurfilter elk jaar gewoon zelf vervangen lol, laatste x is waarschijnlijk 2,5 jaar geleden geweest toen de auto nog van m’n oma was haha. Is trouwens een polo AW van 2018
Ik vind dit echt gewoon beetje idioot.
Als een filter schoon is en goed doorblaast waarom zou een garage dan ooit dat mee willen vervangen...
 
Nou, kachelweerstand laten maken bij garage donderdag, had afspraak 2 weken geleden gemaakt en dacht “laat ik het interieurfilter maar alvast vervangen, zal vast lang niet gedaan zijn”….

3FC5E0CF-ACE7-48D3-A09A-49A6FFAB43BE.jpeg
Ding zat echt bom vol, in mijn ogen duidelijk de oorzaak waardoor de kachelweerstand dus stuk was gegaan. Ben blij dat ik hier achter kwam door dit zelf te vervangen.

Gisteren auto opgehaald en ze zeiden dat de kachelmotor waarschijnlijk vervangen moest worden met interieurfilter omdat dit vaak door een defect daarin kwam.

Dus ik kaarten aan dat het interieurfilter letterlijk maandag vervangen is en dat het bomvol steentjes en bladeren zat. Dat dit naar mijn idee toch wel echt een verklaring is waardoor deze kachel weerstand stuk was gegaan.

Kreeg ik als reactie dat het kán maar niet hoeft… maar eerlijk, dit is toch zo duidelijk als maar kan? Of denk ik te simpel?

En ja, ga dat interieurfilter elk jaar gewoon zelf vervangen lol, laatste x is waarschijnlijk 2,5 jaar geleden geweest toen de auto nog van m’n oma was haha. Is trouwens een polo AW van 2018
Ik ben het wel met de technici eens dat de kachelmotor waarschijnlijker is, als deze te veel weerstand heeft (zwaar draait bijv.) wordt die weerstand zo heet dat deze defect gaat.. (door schade en schande achter gekomen) Als ze hem niet adviseren te vervangen en die weerstand is na een week weer stuk is de monteur ook weer een *****, één van de redenen waarom ik het vak uit ben, je wordt als monteur tegenwoordig meer als zakkenvuller gezien dan als iemand die jouw "heilige koe" op de been houdt..

Het filter slaat inderdaad nergens op, dat ben ik geheel met je eens!
 
Ik ben het wel met de technici eens dat de kachelmotor waarschijnlijker is, als deze te veel weerstand heeft (zwaar draait bijv.) wordt die weerstand zo heet dat deze defect gaat.. (door schade en schande achter gekomen) Als ze hem niet adviseren te vervangen en die weerstand is na een week weer stuk is de monteur ook weer een *****, één van de redenen waarom ik het vak uit ben, je wordt als monteur tegenwoordig meer als zakkenvuller gezien dan als iemand die jouw "heilige koe" op de been houdt..

Het filter slaat inderdaad nergens op, dat ben ik geheel met je eens!
Het gaat mij inderdaad vooral om het feit dat ze dus niet eens het interieurfilter überhaupt hebben nagekeken, want een filter van 3 dagen oud zie je echt wel en zal je niet adviseren om te vervangen.

Ik hoop dat het interieurfilter de oorzaak is geweest waarom de kachel weerstand stuk is gegaan, lijkt mij persoonlijk best voor de hand liggend, was ook recentelijk gebeurd, ca 1,5 maand geleden deed enkel de 2e stand het niet toen ik de auto overnam. Na paar weken kapte de 3e er ook mee en heb ik de afspraak gemaakt.

Kwestie van afwachten en hopen dat hij niet meer stuk gaat. Ga de auto nog wel een airco service beurt geven want die koelt niet genoeg, maar dat komt wel in de loop van de maanden tenzij ik er last van ondervind met het blazen van beslagen ruit, dan plan ik wel meteen een beurt in.

Maar jah, ik heb zoveel gezeik met garages gehad dat ik altijd wat wantrouwig blijf. Niet gek als 4 garages zeggen turbo vervangen en chiptuner na 5 min al zegt dat de turbo druksensor moet worden vervangen. Of dat 3 garages zeggen koppakkingen vervangen en dan uiteindelijk een garage die zegt dat het wél het oliefilterhuis is en laten mij ook zien wat het probleem zit.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Even andere vraag… de polo die ik te koop heb staan heeft opeens geen werkende stoelverwarming meer aan bestuurderszijde, passagierszijde werkt wel. Bij het inschakelen tijdens het rijden zie je dat de lampjes 1 seconde aan gaan en dan weer uit… ik wil uiteraard geen geld meer ik deze auto stoppen gezien deze te koop staat maar iemand enig idee wat het is? Nooit eerder problemen mee gehad. Betreft een polo 6R 1.2TDI van 2010
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Even andere vraag… de polo die ik te koop heb staan heeft opeens geen werkende stoelverwarming meer aan bestuurderszijde, passagierszijde werkt wel. Bij het inschakelen tijdens het rijden zie je dat de lampjes 1 seconde aan gaan en dan weer uit… ik wil uiteraard geen geld meer ik deze auto stoppen gezien deze te koop staat maar iemand enig idee wat het is? Nooit eerder problemen mee gehad. Betreft een polo 6R 1.2TDI van 2010
Matje vd stoelverwarming defect.
Breuk in het matje waarschijnlijk.
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Hallo Hallo,

Ik zit er al een tijdje over te denken om een resonator delete te doen en een gti demper te plaatsen op mijn Polo. Ik heb een video gevonden op Yoeetoebe (
) maar ik twijfel enorm of ik het moet doen. Ik gebruik mijn Polo dagelijks en rijd voornamelijk snelweg (ongeveer 60 km per dag). Ik weet niet zeker of het geluid op de lange termijn irritant gaat worden.

Wat vinden jullie? Doen of niet... zijn er hier mensen met een 1.2 tsi die een andere uitlaat hebben???

Alvast bedankt!
 
VW Polo  6R  1.2 TSI 
Heey

Wie heeft ervaring met dit setje? De omschrijving is erg onduidelijk.
Er word gepraat over 16 watt in plaatst van in Lumen. Als ik op internet zoek naar hoeveel 16 watt in in Lumen is, zou dat rond 14a1500 Lumen zijn. Dat is wel te weinig voor een LED koplamp, toch?

 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!