Het grote 'kleine vragen' topic

Oh kijk dat is al een heel stuk vriendelijker geprijst die obd11. Bedankt!

Edit, heb de obd11 besteld. Eens zien wat ik daar allemaal mee kan doen.

Laatst bewerkt:
Vw  Polo 6r 
Ik heb laatst van die Quicklift gasveren gekocht voor de achterklep, zodat hij automatisch open gaat, echter werkt het lang niet altijd goed. Het lijkt wel alsof de achterklep blijft plakken als ik hem probeer te openen met de afstandsbediening, met een heel klein tikje tegen de klep vliegt hij namelijk open. Wat kan ik daar aan doen? De gasveren zelf zijn heel erg sterk dus ik snap er niks van...

Volkswagen  Polo 6R 
Volkswagen  Polo AW GTI 
Audi  A4 Avant (B9) 
Nadat m’n voorbumper eraf is geweest sluit die niet helemaal lekker meer aan bij de wielkuip aan een kant. Weet iemand hoe je dit kan fixen? Hij steekt aan de onderkant een beetje uit.

Bijlagen

• IMG_6405.png
    IMG_6405.png
    1.4 MB · Weergaven: 21
Volkwagen  Polo AW 
Nadat m’n voorbumper eraf is geweest sluit die niet helemaal lekker meer aan bij de wielkuip aan een kant. Weet iemand hoe je dit kan fixen? Hij steekt aan de onderkant een beetje uit.
Schroefje oplossen en puntje iets naar binnen houden terwijl je het schroefje weer vast draait

Audi  A4 Avant (B9) 
Ik heb laatst van die Quicklift gasveren gekocht voor de achterklep, zodat hij automatisch open gaat, echter werkt het lang niet altijd goed. Het lijkt wel alsof de achterklep blijft plakken als ik hem probeer te openen met de afstandsbediening, met een heel klein tikje tegen de klep vliegt hij namelijk open. Wat kan ik daar aan doen? De gasveren zelf zijn heel erg sterk dus ik snap er niks van...
Heb je de bumperstops al afgesteld? Door ze iets verder naar buiten te zetten, zorg je voor extra druk op de klep wat net genoeg kan zijn om de klep open te laten gaan.

Bij mij werkten de Quicklift-gasveren en het afstellen van de bunperstopts ook niet goed vanwege te korte veren. De oplossing was een ringetje toevoegen, zodat de veer bij gesloten klep (wel) op spanning staat.

Volkswagen  Polo 6R 
Heb je de bumperstops al afgesteld? Door ze iets verder naar buiten te zetten, zorg je voor extra druk op de klep wat net genoeg kan zijn om de klep open te laten gaan.

Bij mij werkten de Quicklift-gasveren en het afstellen van de bunperstopts ook niet goed vanwege te korte veren. De oplossing was een ringetje toevoegen, zodat de veer bij gesloten klep (wel) op spanning staat.

Hoe stel ik die bumperstops af? Ik had er al even naar gekeken, maar ik zie geen verstelmogelijkheid. Waar heb je een ringetje geplaatst?

Volkswagen  Polo 6R 
Hoe stel ik die bumperstops af? Ik had er al even naar gekeken, maar ik zie geen verstelmogelijkheid. Waar heb je een ringetje geplaatst?
Door een kleine inbus te plaatsen in het midden van de bumper en hem los te draaien, vervolgens kan je hem afstellen en weer vastdraaien met de inbus.
De gehele bumperstop loshalen is wel het makkelijkste vond ik, kwartslag draaien met een grote steeksleutel of baco. Met vastzetten vice versa.

Als je de klep bijna helemaal dicht doet kon ik zien dat de veer de laatste 10-15cm niet meer op spanning was. De ring (als ik het me goed herinner 5mm) heb ik geplaatst op het smalle deel van de gasveer. Ringetje heb ik destijds even met de 3D printer gemaakt en met zwarte tape afgewerkt.IMG_1745.jpeg

Volkswagen  Polo 6R 
Kan ik uit dit snapshot van Speek opmaken dat bij de Polo 6r er enkel een mogelijkheid is van activeren of deactiveren van een mfs stuur? Zou dan een stuur met shifters voor dsg bak meteen werken zonder aanpassingen als je al een mfs stuur heb?

Bijlagen

• Screenshot_20250215_161104_Chrome.jpg
    Screenshot_20250215_161104_Chrome.jpg
    35.9 KB · Weergaven: 11
Vw  Polo 6r 
Door een kleine inbus te plaatsen in het midden van de bumper en hem los te draaien, vervolgens kan je hem afstellen en weer vastdraaien met de inbus.
De gehele bumperstop loshalen is wel het makkelijkste vond ik, kwartslag draaien met een grote steeksleutel of baco. Met vastzetten vice versa.

Als je de klep bijna helemaal dicht doet kon ik zien dat de veer de laatste 10-15cm niet meer op spanning was. De ring (als ik het me goed herinner 5mm) heb ik geplaatst op het smalle deel van de gasveer. Ringetje heb ik destijds even met de 3D printer gemaakt en met zwarte tape afgewerkt.IMG_1745.jpeg
Bedankt! Ik heb de bump stops versteld en nu lijkt het goed te werken, de spacer lijkt in mijn geval niet nodig.

Volkswagen  Polo 6R 
wat ik eigenlijk een beetje mis op de Polo is een ventilatiestand van het schuidak, bij mijn vorige auto ging het schuifdak op een soort van ventilatiestand(aan de achterkant ging die een stukje open) bij het indrukken of naar voren klikken van het knopje (weet even niet meer welk van de 2) is dit iets wat te activeren is? of zit dat gewoon niet op deze daken?
het gaat om een Polo AW 2020.

Audi  A4 Avant (B9) 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!