Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik zou ook zeggen dat dit door de koude buitenlucht komt.Hallo allen,
Vandaag reed ik rond 22:45 naar huis met de Polo. Ik reed met een koude motor de snelweg op, toevallig had ik de boordcomputer open staan op de olie temperatuur. Hij liep netjes op tot zo’n 83 graden bij 114 km/h op de cruise control. Toen ik de snelweg af reed na een minuut of 7 zakte hij naar 73 graden. Ik dacht “huh dat is gek?!” Vervolgens zakte hij nog verder, waarna hij in een rap tempo omhoog liep naar weer 83 graden, bij constant rond de 80 km/h. In totaal heb ik 18 km gereden in zo’n 17 minuten. Is dit normaal? Hij bleef ontzettend fluctueren in temperatuur.
De watertemperatuur lag rond de 90 graden, netjes in het midden. Verder geen foutmeldingen bekend, maar ik zie wel dat er in 1300 km een oliewissel aankomt, en dat klopt.
De auto heeft nu 205.000 gelopen en de distributieriem is vervangen.
Wat kan dit zijn? Of komt het door het koudere weer? (2 graden op dat moment) Of moet hij gewoon andere olie hebben? Ik zal het olie pijl morgen checken.
Alvast bedankt!
Maar valt dat dan ook te zien aan de olie temperatuur?Zou best kunnen dat alles gewoon werkt hoor. De koelvloeistof blijft netjes 90 grsden en op de snelweg heeft de motor meer te doen en wordt die ook warmer. Mijn motor koelt ook altijd vrij snel als ik de snelweg af ga.
Dan ga ik er denk ik toch even een beetje bij gooien. Ik vermoed niet dat hij olie aan het verbruiken is, tenminste ik zie geen tekenen ervan.Mijn ervaring met de TSI is dat de olietemperatuur idd meer fluctueert.
Merkte dit zeker naarmate het oliepeil zakte. Logisch ook als hij soms een liter minder olie heeft om op te warmen of te koelen.
De TDI daarentegen komt wat langzamer op temperatuur, wordt soms wel 115 graden als je sportiever rijdt, maar houd de temperatuur wel langer vast.
misschien handig om eerst te peilen ipv bijvullen?Dan ga ik er denk ik toch even een beetje bij gooien. Ik vermoed niet dat hij olie aan het verbruiken is, tenminste ik zie geen tekenen ervan.
Okee dit zijn de 2 meldingen die ik krijg. Auto gaat ook echt in noodloop. Maar welke is nu de feitelijke fout? Groep 03 verwijst naar 01 heb ik dat goed? Dus iets met inlaatflow? Iemand een idee? Ik krijg enkel de 2 gele lampjes op dashboard te zien. En dit gebeurt met name bij file rijden zo lijkt het.Vandaag kreeg ik 2 lampjes op dashboard te zien tijdens rijden. ESP en bandenspanning lamp brandde geel. Volgens mij heb ik niet eens actieve bandenspanning meting maar goed lampje brandde wel. Maar is het dan ook zo dat motor in noodloop gaat? Had geen vermogen meer. DSG werkte nog wel maar nauwelijks reactie op gaspedaal. Ben thuis gekomen en even auto uit gezet en weer aan en lampjes bleven uit. Heb de ESP knop een paar keer aan en uit gezet maar zag helemaal niets gebeuren. Dat is toch ook wel vreemd zou ik zeggen. Zal morgen even uitlezen. Hopelijk is het opgeslagen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.