Je weet dat dit heel erg slecht is?Ja dat is de tank met de ontluchting ingedrukt tijdens het tanken , en uiteindelijk staat de tank buis tot aan de vulopening helemaal vol.
Volkswagen
'03 Polo 9N
1.4 55kW/75PK.
Je weet dat dit heel erg slecht is?Ja dat is de tank met de ontluchting ingedrukt tijdens het tanken , en uiteindelijk staat de tank buis tot aan de vulopening helemaal vol.
Dat scheelt inderdaad veel en het klopt dat er ~10 liter bij kan door enkel de nippel in te drukken.
Zelf heb ik de 2,6 bar in de banden maar dan 215/40/17, dat maakt natuurlijk ook een groot verschil bij zo\\\'n kleine 3 pitter. Ik ga juichen als ik ooit de 900km aantik..
Nee ik weet niet dat dit slecht is , ik doe dit altijd al , en met mijn golf IV hiervoor en mijn passat 3BG die ik daar weer na had deed ik dat ook ( totaal 10 jaar ) en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik denk dat het pas een probleem is als je niet direct na het tanken gaat rijden , want dan kan de boel uitzetten en loopt de tank over ( via de beademing via de dop) . Dus bij mij heeft het in 10 jaar nooit tot problemen geleid . Ik heb alleen een hekel aan tanken ... gr marcelJe weet dat dit heel erg slecht is?
Ik heb mijn banden (zelfde maten) op andere druk
voor 3,1 bar en achter 2,9 bar, scheelt redelijk in het verbruik tov jouw banden druk moet ik eerlijk zeggen, plus mijn polo lijkt nu beter grip te hebben
Ohja, ik rijd met deze druk omdat de GTI (ong zelfde gewichtsklasse qua aslast als de bluemo) deze drukken in het tankklepje heeft staan bij 215/40/17.
Daarbij kun je achter kiezen tussen 2,7 of 2,9 bar. 2,9 is dan uiteraard bij zware belading en 2,7 bij lichte belading.
Edit, even vergeten te vermelden! Ik rijd zo tussen de 850 en 900 km nu met een tank van zo\\\\\\\'n 40 tot max 42 liter. Daarbij rijd ik grotendeels 120/100 en een klein deeltje 80 wegen, stadskilometers zijn bij mijn verbruik te verwaarlozen
Ik wist wel dat een wat hogere druk zorgde voor een iets wat zuinigere auto, maar ik heb nog nooit gehoord of gemerkt dat een hogere druk meer grip geeft. Minder altijd juist..
Het scheelt natuurlijk ook dat ik juist veel in de stad rijd en de kilometers die ik momenteel maak zijn ook om te huilen.
In mijn comfortline staat bij 215/40R17 banden een druk van 2,2 voor en 2,0 achter onbeladen. Vind ik wel een groot verschil met 2.9 en 2,7 bij de GTI met zo\'n zelfde banden/velgenmaat?
Je weet dat dit heel erg slecht is?
Ik kom tegen de 800 km ver met een tank. gemiddeld rond 1:20. Valt me toch een beetje tegen als ik eerlijk ben.
Rijd nl als een ouwe muts, schakel als de pijltjes beginnen te branden en toch nog 1:20. 70% snelweg.
Doe ik iets verkeerd
Ik hoop niet dat ik je zo zie rijden , want als iets irritant is voor een medeweggebruiker dan is dit het wel.1:20 is denk ik normaal als je 130-140 op de snelweg rijd. Zelf rijd ik langzamer bespaart bij een Polo al gelijk vrij veel. Overigens is langzaam optrekken niet zuiniger: bij optrekken is de motor bij ongeveer 80% indrukken van het pedaal het efficientst. Wel moet je er rekening mee houden dat je aan de andere kant wel meer slijtage zult krijgen en je dit niet met een koude motor moet doen. Overigens kun je om echt te besparen het beste op de snelweg dit moeten doen: 80% pedaal indrukken tot 110, dan uitrollen naar 90, optrekken naar 110, uitrollen naar 90 enz. Dan kom je uiteindelijk op een lager verbruik uit dan continu 100 blijven rijden
Naast zaken als bandenspanning voor extra besparing: zorg er voor dat je geen overbodige rommel in de auto hebt liggen, iedere kilo die je extra meeneemt kost uiteindelijk ook weer brandstof.
Niet? Waarom bouwen ze dan in alle zuinige wagens standaard cruise control?Irritant is het zeker, maar je rijdt niet zuiniger op de cruisecontrol
Ik kom tegen de 800 km ver met een tank. gemiddeld rond 1:20. Valt me toch een beetje tegen als ik eerlijk ben.
Rijd nl als een ouwe muts, schakel als de pijltjes beginnen te branden en toch nog 1:20. 70% snelweg.
Doe ik iets verkeerd
Ik hoop niet dat ik je zo zie rijden , want als iets irritant is voor een medeweggebruiker dan is dit het wel.
ik gebruik mijn cruiscontroll all the time , en dan weten juist ook andere weggebruikers wat je doet.
Mijn verbruik met tussen de 1:22 en 1: 24 is allesbehalve slecht , en ik ga geen gekke dingen doen om nog zuiniger te zijn.
gr Marcel
Jij hebt je GTI waarschijnlijk meer gekozen voor het leuke rijgedrag en maakt wat meer gevarieerde ritten? Ik heb juist gekozen voor zuinig en dan zou 1:20 gewoon triest zijn (2006 Jetta 1.9TDI deed 1:19,5, 2005 Audi A4 2.0TDI deed 1:18,5, beide met veel meer ruimte en luxe). Mijn voornaamste ritten zijn die naar mijn werk: bijna een uurtje rijden waarvan 45 minuten snelweg, dan boeit een leuk rijgedrag me niet gezien het gewoon de tijd uitzitten is in principe. Echt alternatieve wegen zijn er jammer genoeg niet (in de S2000 een paar keer gedaan maar dan ben je al snel 1,5 tot 2 uur onderweg).tering zeg en dan nog klagen met 1:20??? gemiddeld haal ik met de gti 450-550 km op de tank en mij hoor je ook niet klagen er over.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.