IbifaHo :: 2008 Volkswagen Polo 9n3

Persoonlijk zou ik gaan voor een Ibiza met FR pakket of een Polo 6r R-line. Maar naar welke kleur en welke opties ben je naar op zoek en wat is je budget, misschien dat iemand hier van het forum er wel eens tegen het lijf loopt die je hierop kan attenderen.

Hmm r-line die had ik over het hoofd gezien! :oops:
Staat zelfs niet eens in de Belgische configurator. :sad:

Budget ligt rond de 17 000euro.

Kleur geen grijs & geen wit. Zwart, rood of dat bruin (ben effe de specifieke naam kwijt).
Opties: Cruise controle mag al zeker niet ontbreken (maar kan natuurlijk wel makkelijk achteraf ingebouwd worden) & xenon (origineel om geen gezever met de Belgische keuring te hebben ivm hoogte regeling & sproeiers)

Mijn prioriteit ligt nu op de Beetle, maar voor mijn budget moeilijk te vinden aangezien die nog maar van dit jaar uit is, maar wie weet is er binnen een 3tal maanden meer aanbod dus mijn echte zoektocht begint volgend jaar.

Import hoeft niet perse maar aangezien het aanbod in De veel groter is dan in Be denk ik daar rapper een goede wagen te vinden.

Kmstand liefst zo laag mogelijk natuurlijk, om en bij de 30à40 000 km. Bouwjaar goh dat maakt niet zo uit.
Zoiso diesel zowel in elk model de 1.6tdi, de zwaardere vallen af omwille van de verzekering voor een 20 jarige anders wat te duur wordt.

Ale na al het goede nieuws hier gisteren weer een tegenslag.
Ik sta in de file op het middenvak en rechts van me rijdt een vrachtwagen. Ineens wringt iemand met een Goldwing die zich tussen mij en de vrachtwagen in ipv van zoals alle motos tussen het linkse en het middenstr vak.

Gevolg spiegel kapot, glas kapot en de omhulsing erboven en eronder. Kerel is natuurlijk gewoon doorgereden, persoon die voor me reed heeft hem nog proberen tegen te houden maar is mislukt.

Hij had wel half de nrplaat maar politie kan er niets mee natuurlijk. Ook nu net de feestperiode dus hoop de stukken toch zo rap mogelijk te hebben.

Ale na al het goede nieuws hier gisteren weer een tegenslag.
Ik sta in de file op het middenvak en rechts van me rijdt een vrachtwagen. Ineens wringt iemand met een Goldwing die zich tussen mij en de vrachtwagen in ipv van zoals alle motos tussen het linkse en het middenstr vak.

Gevolg spiegel kapot, glas kapot en de omhulsing erboven en eronder. Kerel is natuurlijk gewoon doorgereden, persoon die voor me reed heeft hem nog proberen tegen te houden maar is mislukt.

Hij had wel half de nrplaat maar politie kan er niets mee natuurlijk. Ook nu net de feestperiode dus hoop de stukken toch zo rap mogelijk te hebben.

Was bij mij ook al paar keer bijna van dat met van die "dikke/brede" moto's, die voel zich precies koning van de weg..

Het is al de 3e keer dat de rechterspiegek vervangen moet worden sinds ik de polo 2jaar en half terug kocht. Eerst iemand met een fiets tegen gereden, daarna iemand die de Polo wat smaller wou maken en nu die Hells Angel.

Ondertussen zijn de stukken al besteld, wel 'fake' onderdelen. Ik weet dat het spiegelglas alleen al 50 euro kost bij vw en heb nu glas + boven en onderkap voor 63,- thuis geleverd.

Bem wel beniewd naar de kwaliteit en pasvorm ervan, als het past was het een goedkope(re) gok anders pech gehad.

Vandaag de spiegelbinnen gehad. Heb meteen een complete spiegel ( dus alles wat buiten de auto hangt) voor 27 euro. Bij vw is het glas alleen al 50,-

Ik moet zeggen ik ben tevreden over die namaak stukken. Zien er echt identiek uit aan de vw stukken.

Da's niet duur, €27! :-)

27 euro is idd niet duur. Kwam wel nog 12 euro verzending bij.
Enkel had ik mss beter ook meteen een linker meebesteld. Het pinkerglaasje van de linker is zo vuil als iets en aan de li kerkant zo proper, mss een detail maar zo'n dingen zijn voor mij een door in het oog :D

Eens zien om de spiegel open te halen en het te kuisen in de hoop dat ik het proper krijg.

Daar was ik idd ook aan het denken. Ik laat het zo, in het interieur hoor je daar niets van, viel me gewoon ineens op toen ik de auto aan het wassen was. Toen had ik ook door waarom de mensen soms zo raar keken als ze naast me in de file stonden. :smile:

Oke, ik heb denk ik een opvolger gevonden voor de Polo.

Namelijk: Een Polo!!!! :lol:
Terug een 9n3 (alles overzetten) maar met wat meer opties en de 1.9TDI.
Vollederen interieur, zetelverwarming, mistlichten, auto airco, RCD200.
Eentje van een paar maand ouder dan deze dat ik nu heb, maar wel met aanzienlijk minder KM's.

Edit: Dju, ie was al verkocht! :sad:

Laatst bewerkt door een moderator:
DSCN6051.jpg

De zilvere laag is folie van SilentCoat en de mouse is mouse van Gold dacht ik, zit rond alles wat zou kunnen gaan rammelen.
Is mouse die wanneer je het induwt heel gelijdeljk terug naar zijn oorspronkeljike dichtheid komt, dus ideaal om te dempen.

Mouse: http://www.noisecar.com/product/Stp-Btp10-Gold/Default.aspx
Folie: http://www.vhcarsystems.be/producten/silent-coat/86-sc-extrashoppack

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!