Een dikke maand geleden vertelde ik hier dat ik mijn laatste tafel ging maken. Omdat nog niet alle onderdelen geleverd zijn, heb ik eerst nog een kleinere gemaakt. De voorlaatste.
Deze is 200x64 cm.
Deze is volledig van aluminium gemaakt. Waarvoor ik deze ga gebruiken zal ik later gaan vertellen. Er zit nog teveel in mijn hoofd wat nog niet op punt staat.
Op de achtergrond kan je ook al zien dat de garage in 2 is gesplitst door de rolluik die naar beneden is. Deze hebben we op een mooie manier kunnen inwerken, en ik ben er zeer tevreden over dat het me zo gelukt is.
Wat de alu aangaat, dacht ik al meteen dat ik dit snel wel even kon in mekaar schroeven. Vergeet het maar.
Eerste probleem was al meteen dat ik de meegeleverde wieltje niet rechtstreeks onder de poten (8x8cm) kon draaien. Dan maar 4 plaatjes gemaakt van 12mm dik, en die eronder geschroefd.
Ik moest ook lachen met de wieltjes die ze me meegeleverd hadden. Zag er zeer prullerig uit, maar eens alles klaar was waren te toch perfect.
De tafel heb ik ook voorzien van 2 dozen met 4 stopcontacten in.
Alles afgetekend en dan de bovenfrees erin gezet voor wat plaats te maken voor de kabels.
Omdat ik rechtshandig ben heb ik de stopcontacten ook aan de rechterkant gezet.
Het voordeel van dit profiel is dat je er overal busjes met schroefdraad (m4-5-6-8) in kan insteken die je kan verzetten waar je ze ook maar wil.
Deze zijkant heb ik extra voorzien van die dingen.
Aan deze kant zou in graag een plooibank willen op vast zetten. Hoe ik dit ga doen, en maken, heb ik nog niet bij stilgestaan.
Ik weet ook nog niet het fijne van alles hoe je een plooibank moet maken, maar daarom dient Google hé, en alle tip's zijn natuurlijk welkom.
Je kan ook zien dat ik in de gaten van de top plaat ook schroefdraad hebt getapt (m8).
Wat de bovenkant betreft, kan ik ook alle kanten op voor iets vast te zetten.
Tot zover deze tafel.
Wat er zich achter de rolluik afspeelt in de werkplaats, is alles nog niet klaar.
Veel is het allemaal niet meer, maar als je alles tot in de puntjes wil afwerken vreet dit gewoon veel tijd.
De YAMAHA luidsprekers hangen ook al aan het plafond.
Tot op een bepaalde hoogte heb ik ook Volkern (trespa) van 6mm gezet. Dit wilde zeker hebben. Trespa is gewoon berensterk, en je kan zeer goed afwassen en proper houden.
Eens ik de platen had, dacht ik ook "ik ga dat hier eens vlot tegen de muur plakken met tec 7.
Vergeet het maar.
Dit materiaal mag je niet rechtstreeks tegen de muur plakken. Doe je dit toch kan het na een tijd kromtrekken.
Nu, als je weet wat dit kost, kon ik het risico niet nemen.
Dus heb ik eerst overal latjes op de muren geplakt van 2cm dik.
Daarna veeeeeeel moppen tec 7 gespoten en dan de trespa geplakt en opgespannen.