Toen ik aan het project begon was de uitdaging om een multifunctionele garage en werkplaats te hebben.
Iedere centimeter moest ingevuld worden. GEEN verloren hoeken of kanten.
Van de eerste dag dat ik de goedkeuring had, ben ik beginnen na te denken om alles zo goed mogelijk in te delen. De 45m die ik te beschikking had moest zo goed mogelijk ingedeeld worden.
Eerst en vooral, een werkruimte, en ten tweede een mooie plaats voor de bimer te zetten.
De grote ruimte die je nu ziet, zal in 2 gedeeld worden door middel van een rolluik. Zo kan ik stof maken in de werkplaats, en blijft de bimer mooi proper, en als ik wil kan ik er één ruimte van maken als ik de rolluik omhoog doe.
Met de meeste garages is het zo, dat als je u wagen binnen zet er altijd prul en nest naast de wagen staat. Dit is tenslotte voor de meesten een verloren ruimte.
Dit wilde ik in geen geval hebben, dus heb ik dit bedacht.
Een schuifwand van 3.50m op 1.80m en 60cm diep.
Deze wand moest vlot kunnen hertrokken worden, en stabiel genoeg zijn dat hij, eens hij gevuld is, niet om kon vallen.
Dat er een adder onder het gras zat kon ik mij wel indenken.
Eens alles klaar was kwam het probleem.
Wieltjes hebben wat spel, vloer ligt niet 100% pas, en dan begint het hé. Telkens ik de kast naar L en naar R duwde schoof ze een 3a4mm op.
Dit mocht natuurlijk niet gebeuren, en daarom heb ik een vrij stevige gleider gemaakt.
Op de grond heb ik een dikke alu U geschroefd en daarin loopt het ijzeren onderstel wat onder de kast staat.
Zoals je kan zien heb ik ook alles met lagers gemaakt. Je kan ook zien dat ik de U op het begin wat open geplooid heb.
Dit is de kast waar het allemaal om te doen is.
Hier staat ze half in de werkplaats.
En zo staat ze op het uitersten in de werkplaats.
Toen de architect begon te tekenen moest hij hier al rekening mee houden. Deur moest tenslotte open gaan hé.
Hier staat ze volledig uitgetrokken, en zie je ze aan de achterkant. Dit ga ik nog afwerken met een dun plaatje.
Zo staat ze dan weer terug op haar plaats in het garage gedeelte.
De uitdaging om een volledige schuifkast te maken is gelukt.