ICE ICE POLO (ROBolop Design)

op ongewone plaatsen..

In het dak boven je hoofd? :lol: Klinken weer als erg mooie plannen die je hebt, en inderdaad is het fijn als je je kofferbak nog kan gebruiken waar hij voor dient. Gezien jouw oog voor detail kom je vast met een mooie oplossing

DSC05428-1.jpg

Omdat het weer het niet toelaat, heb ik niets meer gedaan aan de Polo.
In de hangar die ik huur is het gewoon veels te koud en vochtig, en met het weerbericht voor de volgende week ziet het er niet beter uit.
smiley_cold-1.gif

De werken aan de polo zullen even stil liggen.

sadanimatedanimationboysmileyemoticon000-1.gif

Wat de BMW aangaat zijn er vele nieuwe dingen toegekomen wat ik besteld heb met bmw zelf.
Een aantal plastieken dingen (interieur) waar hier en daar een krasje opzat, heb ik nieuw besteld.
Met NOG iets totaal anders waar ik met bezig ben, is er een grote doorbraak, en krijg ik de kriebels in de buik als ik dit al typ.
Wat het is laat ik nog even in het midden, maar het gaat de werken aan BMW of Polo alleen maar ten goede komen.
Later meer hierover, dude's....

1555animatedsmiley-1.gif

Ondanks het koude weer, heb ik wat dingen gaan kopen die iknog moest hebben voor de koffer van de Polo af te maken.
Wat de bekleding aangaat heb ik voor 90% het zelfde stofgevonden als het originele van VW.
Dit was (voor mij althans) het beste wat ik kon hebben. Ikweet wel dat het veel mooier ging zijn als ik het beklede met leder ofalcantara, maar dit kon ik gewoon niet doen. Dit blijft een dagelijkse kofferdie gebruikt moet worden.

DSC05570_resize-1.jpg

Heb ook nog wat RCA kabels gehaald van Dietz.

DSC05583_resize-1.jpg

Zekeringhouder voor vooraan te zetten.

DSC05579_resize-1.jpg

Deze zelfklevende (harde) moesse, ga ik plakken op dealuminium wat OP de instal komt te liggen.

DSC05584_resize-1.jpg

De bedoeling hiervan is om de subkist goed dicht te krijgen.
Op het deksel van de versterker ga ik dit ook plakken zodatdeze niet kan trillen.

Deze zelfklevende rubber van 2mm ga ik plakken tussen deluidsprekerringen en de alu waar deze opstaan.
Dit doe ik ook om trillingen te voorkomen.

DSC05593_resize-1.jpg

DSC05594_resize-1.jpg

De O-ringen heb ik ook allemaal voor de afwerking vanbepaalde dingen.

DSC05589_resize-1.jpg

Wat het materiaal aangaat heb ik nu alles voor de koffer afte maken.µ
Het grootste probleem blijft voor het moment het koude weer.Ik heb de dingen daar gaan leggen en wat foto's getrokken en hier en daar nogiets nagekeken, maar was bijna bevroren van de kou.
Dus het zal nog even duren eer ik er iets kan gaan doen.

Ben terug in de gang geschoten. Mijn bedoeling is nu van desubkist helemaal klaar te maken .

Eerst en vooral heb ik de alu onderdelen waar de kabelsdoorlopen grondig geschuurd omdat ik het wilde polijsten.
De volle baar heb ik als eerste gedaan omdat hier het meestewerk instak.

Eerst droog geschuurd met machine met een 240.
Daarna nat met 600 dan 800 - 1200, en gestopt met een 2000.en toen ik deze stappen gedaan had was ik 2u verder.

Om het op een goede veilige manier te doen heb ik de lat opeen stuk hout geschroefd. Het goede hiervan is dat je u handen niet kanverbranden omdat je het hout vastheb, en qua veiligheid is het bijna onmogelijkdat je met u stuk in de borstel slaat.
Je kan ook zien dat ik de plank afgeplakt heb met plakband.Dit doe ik altijd en zo kan mijn borstel niet volhangen met houtsplinters, metals gevolg dat je krassen maak in het stuk.

DSC05727_resize_zps1dc97fd9-1.jpg

Voor de kleine onderdelen waar de lat opstaat heb ik ookiets moeten bedenken.
Dit heb ik ook op een simpele manier kunnen oplossen.

Het rechter stukje moest gepolijst worden, en link kan jezien hoe ik het vastgeschroefd heb.

DSC05737_resize_zps413f8e94-1.jpg

Natuurlijk moet dit ook de nodige schuurstappen ondergaan,maar dit ging vrij simpel.
Ik heb dit in een boormachine gezet, en het latenronddraaien.
Zo hoefde ik mijn schuurpapier er maar tegen houden, en nathouden.

DSC05742_resize_zps8dd8ef20-1.jpg

Rechts zie je het geschuurde stukje.

DSC05748_resize_zpse741fc1a-1.jpg

Dan moest dit ook gepolijst worden en heb ik daar een tang opgezet.

DSC05752_resize_zpsee7f1ea2-1.jpg

Zo kan ik dit kleine stukje ook goed en op een veilige manier tegen de borstel houden.

DSC05753_resize_zps10fcea92-1.jpg

Links het resultaat.
DSC05762_resize_zps11c2ce7f-1.jpg

Dit was alles wat moet gepolijst worden voor de subkist.

DSC05773_resize_zpsf05bf395-1.jpg

Voor de gene die iets willen polijsten, wees voorzichtig hiermee, en gebruik vooral gene te grote borstel.
Als je een stevige motor heb van 4pk, met een grote borstel, is de kans groot als u stuk in de borstel hap, dat je het gaat voelen in u armen van de slag die je kan krijgen.

In de kist zelf heb ik nog wat led verlichting aangebracht.

DSC05702_resize_zpsbe1d1373-1.jpg

De zelfklevende mouse heb ik ook al geplakt zodat de kis goed dicht zou zijn.

DSC05716_resize_zpscf2023a1-1.jpg

Gaaf man, zelfs de moeite nemen om delen nog te gaan polijsten.... wat een werk. maar wat een resultaat! Ga zo door ;)

Ja, weer een update!!! Altijd erg leuk om de vorderingen te zien. :-D
En voor de rest helemaal wat Bas zegt ;-)

Volkswagen  Up! 
blijf dit topic met veel interesse volgen puur om te zien wat je elke keer weer voor elkaar krijgt, geweldig :mrgreen:

Het eerste stuk van de POLOICE is klaar, subkist.
DSC05842_resize_zps1444f5db-1.jpg

DSC05847_resize_zpsb63571da-1.jpg

DSC05848_resize_zps663aeb49-1.jpg

Wat de aansluitingen betreft, ben ik ook tevreden dat ik het zo gedaan heb.
DSC05869_resize_zps6b5190b2-1.jpg

Ik dacht eerst dat alles vlotter ging verlopen met het zo te maken, maar vergeet het maar.
Ik heb een poep werk gehad om alles mooi te monteren, en alles mooi op één lijn te krijgen.
DSC05811_resize_zpsaee20e3b-1.jpg

De O-ringetjes maken het af voor mij.
DSC05810_resize_zps9581656f-1.jpg

Waar ik het meeste werk aan gehad heb zijn de kabels. Deze moesten natuurlijk allemaal even mooi op één lijn staan, en dan nog eens de zelfde ronding hebben. Om dit te doen heb ik een paar kartonnen malletjes gemaakt en 500 keer gekeken of het allemaal wat juist zat.
Dit was zo een onderdeel waarop je kan gepakt worden van "cool maar de kabels lopen niet allemaal even mooi" en natuurlijk is dit het laatste waar ik me laat op pakken.
Ik heb de 4 aansluitingen ook verspreid over drie dagen. Daar bedoel ik mee, dag één heb je daar al 300 keer naar gekeken en op het laatste wordt je daar zot van en zie je niets meer.
De dag erna zie je hier en daar al dadelijk een foutje, en de dag daaaaaaarna is het al muggenziften om nog iets te zien.
Oordeel zelf, maar het geeft een iets wat vertekend beeld op de foto, omdat het niet mogelijk was om mijn toestel mooi op één lijn te zetten.

DSC05850_resize_zpsef7ede1c-1.jpg

Als je naar de aansluiting vooraan kijk is het juist of deze ronder staan dan de andere maar dit is helemaal niet zo.
Ik ben tevreden hoe het er nu bijstaat, en heb toch nog vele uren werk gehad om dit kistje te maken.
Er staat ook nog verlichting in, en deze is ECHT mooi als het aan is, maar daar ga ik nog even mee wachten voor te posten.
De subjes zijn ook al aangesloten, en het volgende wat ik nu ga doen is de kist in de Polo monteren.
Wat het versterker gedeelte aangaat ga ik deze monteren als het in de wagen staat. Dit gaat veel gemakkelijker zijn voor aan te werken.
Up to the next..
1555animatedsmiley-1.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!