ICE ICE POLO (ROBolop Design)

Met de koude heb ik deze week niet zo veel kunnen doen. Waarik voor het moment bezig ben is geen verwarming en voel je de vocht zo uit degrond komen. Er zijn fijnere dagen om aan een instal te prullen.

De 2 alu frames waar het glas opkomt zijn klaar. Aan deachterkant van de subkist waar de scharnier staat, heb ik nog een ijzer moetenlassen.
Daarna heb ik veeeeeeeeeel gaten in de alu geboord, en heb ik dit ook gedaan in de ijzeren en alubaar. Daarna overal schroefdraad in getapt zo dat ik alles mooi kon vastzetten.Denk eraan, de subkist moet stevig dicht zijn.

DSC05017_resize-1.jpg

DSC05015_resize-1.jpg

Eens de gaten goed waren heb ik het glas op de alu geplakt.
Qua glas heb ik gekozen voor 2x4mm gelaagd. Dit is hetzelfde als in alle wagens staan vooraan. Ik heb dit gekozen omdat ik weet dathet berensterk is, maar ook moest het eens stuk gaan, blijft alles mooi aanmekaar hangen met de film die er tussen zit.
Met andere woorden, als mijn vrouwtje een zak aardappelen inde koffer zet, en het moest te zwaar zijn en het glas breekt, is dit het eindevan de wereld niet, en herstel ik dit.

Het glas heb ik met zwarte TEK7 op de alu geplakt.

DSC05052_resize-1.jpg

Dit heeft 4 dagen liggen te drogen, en het was nog niet 100%droog. Dit zal waarschijnlijk komen omdat het te vochtig is waar ik nu zit.

DSC05053_resize-1.jpg

Dan heb ik verder gedaan aan de aansluitingen van dewoofertjes.

Hier zie je de 8 alu buisjes liggen waar de kabel dooruitgaat. Je ziet ook LED houdertjes liggen, en kleine O-ringetjes.

DSC05058_resize-1.jpg

Eerst heb ik de led houders in de alu buisjes geplakt met 2componentenlijm.
Omdat ik mijn kabel er dan niet meer doorkreeg, heb ik deled houders één voor één moeten uitschuren tot de kabels er door gingen.
KL-TENWERKJE.
DSC05059_resize-1.jpg

Als dat nog niet genoeg prullenwerk was, heb ik de gatenwaar het buisjes dooruit gaat ook aan de binnenkant moeten schuren.
DSC05065_resize-1.jpg

Eens ik dit allemaal gedaan had, kon ik de buisjes door degaten zetten zonder er krassen op te maken.
DSC05071_resize-1.jpg

Je kan ook de O-ringetjes zien die ik erover geschoven hebom nog een betere afwerking te krijgen.
Die ringetjes komen aan de onderkant ook te staan, maar ikhad er geen genoeg voor het moment.

DSC05083_resize-1.jpg

Met deze aansluitingen wil ik een beetje bewijzen dat hetniet altijd koper moet zijn, en dat je met gewone dingen ook iets propers kuntmaken.
DSC05084_resize-1.jpg

Hier zie je hoe het glas op de subkist ligt, en is vastgeschroefd. Natuurlijk ga ik in daar nog een rubber tussen leggen om een zoperfecte afdichting te krijgen.

Hier zie je het glas er ook opliggen op het versterker gedeelte. Dit ga ik vast zetten met een paar schroeven zodat als ik aan de EQ wil draaien, ik maar een paar schroeven moet losdraaien.

DSC05109_resize-1.jpg

DSC05108_resize-1.jpg

Nog een cool plaatje.
DSC05105_resize-1.jpg

Kerel, wat ziet dit er werkelijk schitterend maar dan ook echt schitterend uit! Ik heb zo iets nog nooit eerder gezien, echt GEWELDIG!

Heb hier maar één woord voor: G E W E L D I G ! ! ! :-D

Wilde dat ik dit kon, maar heb hier absoluut niet het geduld en het fingerspitzengefühl voor. Respect!

Volkswagen  Up! 
Heb hier maar één woord voor: G E W E L D I G ! ! ! :-D

Wilde dat ik dit kon, maar heb hier absoluut niet het geduld en het fingerspitzengefühl voor. Respect!

Proberen en nog een proberen, en soms eens iets in de vuilbak werpen als het niet lukt.
Zo ben ik ook begonnen hoor.

De manier hoe jij het doet lijkt het voor iedereen haalbaar met wat ruimte, geduld, planning, en zorgvuldigheid.
Helaas voor mij mis ik alle 4! :lol:

RUIMTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zie niet veel ruimte in een koffer van een Polo, Maar dat is dan weer een uitdaging om daar ook iets in te duwen. Zou soms wel een BOBCAT willen hebben, maar daar gaat mijn vrouwtje niet tevreden mee zijn vrees ik.

Dat jij ze alle 4 mist kan goed mogelijk zijn, maar jij zal dan weer andere dingen veel beter kunnen dan ik, en zo hebben we ALLEMAAL wel iets waar we goed in zijn.

NIET ?

1555animatedsmiley-1.gif

Klasse man. Ik zit er met veel plezier naar te kijken.
Heb je toch ff heel mooi gedaan!

THX Dude, probeer het zo goed mogelijk te doen hé....

Zo dan....dat begint al behoorlijke vorderingen te maken zeg! Dus dit moois kunnen we misschien op de M&G van MyPolo zien??? ;)

Spanende dag vandaag.
Ik heb de scharnierende kist eens in de koffer gezet. Omdat ik elke cm heb benut die ik maar kon, had ik toch een goed gevoel toen ik dat ding omhoog en omlaag deed.
DSC05124_resize-1.jpg

Heb wel een kleine aanpassing moeten doe met een hamer. De bak ging op een paar mm na niet langs die ogen door die achteraan in de koffer staan.
Hammertime....
Hier zie je hoe nipt het allemaal is.
DSC05126_resize-1.jpg

De hefboom van de scharnier heb ik ook nog iets veranderd, en moet ik nog afwerken nu die goed is.

DSC05120_resize-1.jpg

DSC05121_resize-1.jpg

Als de bak omhoog moet voor aan het reservewiel te kunnen, moet de achterbank wel plat liggen.
DSC05123_resize-1.jpg

Ik denk dat reservewiel vlot toegankelijk is, niet?
DSC05122_resize-1.jpg

Dat scharnierende gedeelte is echt super slim. Dit neem ik zeker over in mijn gedachten voor de eigen Polo :)

Zie mijn topic ;)

ONTOPIC :P

Elke keer als ik deze topic voorbij zie komen moet ik toch weer denken aan RoboCOP haha
Ontopic: ziet er goed uit man! echt respect dat je de kofferbak zo mooi inelkaar heb weten te zetten...ik denk als je dit liet uitbesteden dat je dan een godsvermogen kwijt bent maar goed dat je ook handig bent ;)

Wanneer ik een nieuwe wagen koop denk ik toch altijd weer...dan moet ik mijn hele audio installatie weer overpompen...
die gaat dan zekers weten mee want dat scheelt me toch weer een hoop gedoe met Audio inkopen

Was er net op tuned-belgium naar aan het kijken, blijft toch echt knap werk dat je daar doet! Ik zie het goedkomen. :grin:

Wat ik op TB plaats komt hier ook te staan dude.
Het gaat inderdaad goedkomen met de bak.

Dat scharnierende gedeelte is echt super slim. Dit neem ik zeker over in mijn gedachten voor de eigen Polo :)

Ik heb verschillende veren uitgeprobeerd om de bak te laten omhoog gaan.
Hij gaat nu zo goed omhoog dat ik dit kan doen mat één vinger.

Elke keer als ik deze topic voorbij zie komen moet ik toch weer denken aan RoboCOP haha
Ontopic: ziet er goed uit man! echt respect dat je de kofferbak zo mooi inelkaar heb weten te zetten...ik denk als je dit liet uitbesteden dat je dan een godsvermogen kwijt bent maar goed dat je ook handig bent ;)

Wanneer ik een nieuwe wagen koop denk ik toch altijd weer...dan moet ik mijn hele audio installatie weer overpompen...
die gaat dan zekers weten mee want dat scheelt me toch weer een hoop gedoe met Audio inkopen

Als je dit door iemand moet laten maken is dit niet te betalen. Dit is iets wat je het beste zelf doet.

Het is me gelukt om de bak die in de koffer ligt, omhoog tedoen zonder veel kracht te gebruiken.
Met een paar vingers gaat dat ding vlot omhoog.

Hier zie je dat ik dit simpel heb kunnen oplossen.

Ik heb 2 veren aan mekaar gelast, dit heb ik moeten doenomdat 1 lange, niet sterk genoeg was.

DSC05177_resize-1.jpg

Ik heb ook een stalen kabel gebruikt van 3mm.
Om die vast te maken heb ik gewoon lusterklemmen gebruikt.

DSC05178_resize-1.jpg

Je kan ook zien dat de veren boven mekaar staan, anders waser geen plaats.

DSC05182_resize-1.jpg

Aan de lengte van de stalen kabel kan je ook zien dat ikalles nog kan bijspannen.
Dit ga ik natuurlijk doen als alles (lees gewicht) klaar is.Dan pas kan ik de fijn afstelling doen.

Hier kan je zien hoe krap het allemaal is naast de kist, enwat ik bedoel met de veren boven mekaar te zetten.

DSC05203_resize-1.jpg

DSC05202_resize-1.jpg

Wat de veren en de scharnier enz betreft, moet ditnatuurlijk nog afgewerkt worden, alles moet geschuurd en gespoten worden.
Rond de veren ga ik een binnenband van een kinderfiets doen.Dit ga ik doe zo dat er niets kan trillen.

Wat de bak betreft staat deze op 4 rubbers voor tegen hettrillen. Ik moest nu ook iets gaan maken voor de bak vast te zetten eens hijdicht is.
Dit moest op een zeer simpele manier gebeuren, niet dat mijnvrouwtje nog 10 ingewikkelde handelingen moet doen als ze aan het reservewielmoet kunnen.

Dit heb ik ook vlot kunnen oplossen met 1 inbusschroef.

Deze beugel ben ik gemaakt, en in de koffer vast geschoeft.Je kan ook zien dat er een rubberen dop op zit .
Onderaan zit schroefdraad in getapt.

DSC05180_resize-1.jpg

Dan een alu plaatje gemaakt, en tegen de bak geschroefd.

DSC05176_resize-1.jpg

Dus als je de bak dicht doet komt dat plaatje juist op die beugel te liggen.

DSC05170_resize-1.jpg

Dan heb ook nog een inbusschroef (M10)getuned.

DSC05168_resize-1.jpg

En zo kan je met 1 schroef alles vast of los draaien.

DSC05165_resize-1.jpg

Soms vraag ik me toch af wat ik allemaal aan het doen ben met de BMW.
Als ik zie hoe dit hier allemaal in mekaar zit, stel ik me de vraag waarom ik het niet altijd simpel doe. Geen hoofdpijn, en alles gaat vlot vooruit.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!