Wat de aansluiting betreft van de Focal subjes, ga ik deze keer NIET met koper werken. Ik meende gezegd te hebben, toen ik eraan begon, dat ik het simpel ging houden.
Alhoewel ik nu ook al weer het gevoel heb dat het wat uit de hand aant lopen is.
Ik wil nu met deze aansluiting ook eens bewijzen dat je met simpele dingen ook iets moois en goed kan maken.
Eerst heb ik een paar alu afstandsbusjes laten draaien door een vriend van mij.
Dan heb ik een rechthoekige alu baar genomen van 10mm op15mm.
Nadat ik alles zorgvuldig had uitgemeten waar de gaten moesten komen heb ik eerst alle gaten geboord op een kolomboor.
Dit was voor mij de beste manier om de gaten RECHT te boren.
Dan heb ik de lat in de subkist geplakt en heb ik de gaten verder uitgeboord ik het hout.
Wat je al dagelijk kan zien is dat, als ik een gat geboord heb, ik er het boor laat insteken. Zo kan die lat geen kanten op en gaat alles mooi in één lijn blijven staan.
Hier zie je de alu baar staan met de busjes eronder.
De baar staat vast op 3 plaatsen met gewone inbusschroeven die ik erin verzonken heb. Deze inbusschroeven ga je ook overal tegenkom in deze instal.
Waar de aansluiting komt van de speaker, zie je gaten van 8mm. Hier komt een geanodiseerd aluminium buisje in, en daar loopt de kabel door uit....
Als je goed kijkt op deze foto, zie je ook dat ik aan de achterzijde van de grote gaten, schroefdraad heb getapt. Hier komt een steldschroefje in van m4 op het alu buisje mooi op zijn plaats te houden, en door dit te doen ben ik er ook zeker van dat dit niet gaat vibreren met de druk in de kist.
Wat de alu busjes aangaat heb ik dit moeten bestellen omdat het niet in voorraad was.
Volgende week zou ik alles hebben.
Ik hoop ook dat het weer iets minder koud wordt, want waar ik nu zit is geen verwarming, en voor zo kleine prullen te doen is het me een beetje te fris aant worden nu.