ICE ICE POLO (ROBolop Design)

geweldige update weer. Heb je trouwens ooit gedacht om schrijver te worden? ;)
En wat betreft de BMW: die loopt mijlen voor op dit in mijn ogen, juist omdat dat niet makkelijk gegaan is

geweldige update weer. Heb je trouwens ooit gedacht om schrijver te worden? ;)
En wat betreft de BMW: die loopt mijlen voor op dit in mijn ogen, juist omdat dat niet makkelijk gegaan is

Schrijver worden? Ik denk dat ik dan eerst eens moet leren schrijven zonder fouten, dit is mijn sterkste punt niet.
De BMW is inderdaad nog iets anders. Daar kan ik maaaaaaaaaaaanden bezig zijn aan één ding, en zoek ik altijd naar dingen die zo moeilijk en veel tijd en werk van me in beslag nemen, dat ik er soms zot van wordt.
Maar eens weer een onderdeel klaar is, heb ik daar zoveel voldoening van, dat wat vooraf ging me niet intersseert...

Hij dude's , het is leuk voor mij dat er hier toch wat reactie is op mijn topic. Ik hoop dat jullie hier wat van opsteken in de toekomst.
Met al mijn wagens wat ik al gehad heb, BMW e21, 2x e30 en een e30, e46ci touring heb ik me rot geamuseerd met er een instal in te zetten.
Ik zeg altijd dat ik 2 keer plezier heb aan mijn ICE.
Het inbouwen ervan, en daarna van de sound genieten. Ik denk dat de meesten het eerste vergeten.
Dat is natuurlijk mijn opvatting, maar iedereen is vrij om te doen wat hij wil, en dat is maar goed ook.

1555animatedsmiley-1.gif

Laatst bewerkt door een moderator:

Ben begonnen met de zijpaneeltjes te maken. Een niet te onderschatte werkje.

Als ik vroegen naar wedstrijdauto's ging kijken, was dit het eerste waar ik naar keek.
En ja, ik heb al veeeeeeeeeeeel instal's gezien, maar ik heb ook al veel, NIET PASSENDE zijpanelen gezien.
Er zijn ook veel gasten die een inbouw doen, en dan een mooie kist maken, de versterker enz mooi plaatsen, maar dat is het dan. Aan de2 paneeltjes wordt niet zoveel aandacht geschonken....
In sommige wagens is het ook zeeeeeeeeer moeilijk om iets deftig te maken, en dePolo was er zo één van vind ik.

Na lang nagedacht te hebben, en ik wist wat ik wilde hebben,heb ik dit gemaakt.

Eerst heb ik met karton en plakband een model uitgeknipt, en dan heb ik dit uit hout(6mm) gemaakt.
Omdat ik niet wilde dat ik met een dikke zijkant zat waar je op kijk, heb ik hier alu gezet van 2mm dik.
De alu heb ik erop geplakt met Tec7, en schoefjes langs de achterkant.

Dit gaan de zijpaneeltjes worden die in de koffer komen te staan. Omdat ik alles zo fijn mogelijk wilde hebben heb ik ze gemaakt met hout van 6mm dik.
De zijkanten zin dan weer van 2mm alu.

Eerst het ik een malletje gesneden van karton, en toen alles uitgezaagd.

DSC05142_resize-1.jpg

Eens je één heb, draai je het om en heb je nr2 ook.

DSC05146_resize-1.jpg

DSC05152_resize-1.jpg

Omdat ik elke plaats die er is wil benutten in de koffer,heb ik L en R gaten gemaakt om nog iets in te leggen.
Met dit te doen breek ik ook een lomp oppervlak dat anders op niet veel trekt.
Wat het model van de gaten aangaat zijn ze niet hetzelfde, en dit komt omdat je aan de rechterkant niet groter kan gaan omdat de benzine toevoer daar zit.
DSC05226_resize-1.jpg

Ik heb ook een verdikking van 1cm gemaakt rond het gat en dit kan je goed zien op dit stuk.

DSC05233_resize-1.jpg

Waar je ook moet op letten als je met hout en alu werk,is dat u mastiek hier voor geschikt is qua hechting.

DSC05233_resize-1.jpg

Omdat ik ook een ronding wilde hebben onderaan, heb ikdaar een alu L tegen geschroefd en daarna afgewerkt.
Een mooie ronding schuren kan je op een simpele manier doen.
Hier heb ik een busje deodorant gebruikt waar mijn schuurpapier om zit. En zo zijn er verschillende dingen die je kan gebruikenals schuurblok.
DSC05250_resize-1.jpg

DSC05249_resize-1.jpg

Dan heb ik de zijkanten van de plastiek waar ze tegen komen afgeplakt.
Dan aan de achterkant van de paneeltjes wat mastiek gedaan en alles erin gezet.

DSC05273_resize-1.jpg

Eens dit droog is, kan je alles voorzichtig uithalen, en ziet het er zo uit.

DSC05290_resize-1.jpg

Na wat schuurwerk ziet het er dan zo uit.
DSC05299_resize-1.jpg

DSC05298_resize-1.jpg

Dit ziet er simpel uit, maar dit is het helemaal niet. Ik heb dit nu al meerdere malen gemaakt, maar ik heb in het begin ook wel gevloekten en veel tijd verspeeld om deze dingen tot een goed einde te brengen.

Omdat de glazen plaat waar de EQ staat vlot open moet gaan voor aan de regelingen te kunnen, heb ik hier nog een alu plaatje opgeschroefd. Zo moet ik niet rond sleuren met een zuignap.

DSC05303_resize-1.jpg

Hier een plaatje met de zijkanten erin.
DSC05293_resize-1.jpg

Wat ik nu persoonlijk cool vind is dat de scheiding tussen de subkist en de versterker uit glas is. Je kan er mooi dooruit kijken, en het geeft de indruk dat het één geheel is in plaats van 2 compartimenten.

DSC05305_resize-1.jpg

OOOooo ja, wat de PPI Deq 230 EQ aangaat, heb ik wegens plaatsgebrek de slijpschijf in dat ding gezet.
Het is nu wat kleiner geworden.

DSC05270_resize-1.jpg

ROBolop design hé, lol.

man man man, ik kan me niet meer stil houden, echt waar! wat kwijlen hier achter de computer :lol:
echt super mooi wat je daar maakt! :D
wordt superclean en superdik! :D

VW  6R 
Dat word echt wreed :D!!!

THX Dude, probeer het zo goed mogelijk te doen.
original-1.gif

man man man, ik kan me niet meer stil houden, echt waar! wat kwijlen hier achter de computer :lol:
echt super mooi wat je daar maakt! :D
wordt superclean en superdik! :D

Oppassen hé met dat kwijlen. Ik doe dat ook soms als ik naar iets anders aant kijken ben, en dan krijg ik soms kortsluiting in mijn toetsenbord.

4399305313_cce0939afe_o-1.gif

Begrijp je?

OK Dude's, dit gaat zowat de laatste update zijn voor dit jaar.
Ik heb een aantal alu busjes laten draaien voor tussen de versterker en de EQ te zetten.
DSC05311_resize-1.jpg

DSC05322_resize-1.jpg

DSC05330_resize-1.jpg

Ik ga deze wel polijsten zodat ze blinken gelijk een spiegel, en zo krijg ik een mooie contrast met de mat geslepen alu plaat waar alles op staat.
DSC05333_resize-1.jpg

De 4 die langer zijn, houden dan weer alles op zijn plaats wat op de versterker ligt.
DSC05342_resize-1.jpg

DSC05357_resize-1.jpg

DSC05353_resize-1.jpg

Dit gaat de afdekplaat worden wat op het glas komt te liggen.
Deze heb ik gemaakt van 8mm mdf.
Natuurlijk heb ik de 2 gaten zo groot mogelijk gemaakt, zodat je veel kan zien van de instal.
DSC05338_resize-1.jpg

DSC05368_resize-1.jpg

Omdat het middelste van die deksel redelijk breed is, was ik wat bang dat het effect weg was dat je van het voorste gedeelte naar het achterste kon kijken, maar dat valt reuze mee moet ik zeggen.
DSC05369_resize-1.jpg

Natuurlijk ga ik nog overal verlichting in zetten.
Hier zijn al een aantal dingen die ik meegebracht heb van de motorshow van Essen.
DSC05394_resize-1.jpg

Alles wat ik tot nu toe gemaakt heb in de koffer van de Polo, is er weer uit gehaald. De koffer heb ik dan grondig schoongemaakt.

Nu is het de bedoeling van alles terug op te bouwen buitende auto, maar er is nog werk aan de winkel vooraleer ik dit kan.

Wat ik nu ga doen is het ijzer wat ik gebruikt heb, mooi schuren en zwart spuiten.
De houten kist waar alles instaat, ga ik nu pas in mekaar lijmen. De aluminium wat op de boden van de kist ligt, ga ik vast kitten metTec7.
Alle aluminium wat ik ga polijsten, moet eerst grondig geschuurd worden. De zij kanten van de kist moet ik ook nog bekleden.
Hier had ik Carbon willen tegenzetten, maar waar ik nu zit,ben ik bang dat het te vochtig is voor een stuk te maken. Ik zal iets anders moeten verzinnen.
Ik moet ook nog andere gleuven gaan frezen aan de onderkant van de bak waar de kabels in liggen.
Deze gaan nu naar de zijkanten, maar als je alles bekijkt,heb ik gewoon geen plaats voor daar kabels te leggen. Wat lomp gezien van mij,ik had het moeten weten.

Eens dit allemaal gedaan is kan de bak er terug ingezet worden.

Wat de bekleding aangaat van de instal, is alles klaar om te bekleden met skai, maar dat mag ik gewoon niet doen. Omdat dit onze daly is wil dit zeggen dat alles wat we kopen gewoon in de koffer ligt, waar hij ook voordient.
Dat wil zeggen, als ik Bv hout ga halen voor eender wat,moet het in de koffer liggen. Ik kan moeilijk altijd met een deken erin leggen om daar dan rond te draaien bang dat ik een krasje maak op de skai.
Het beste wat ik volgens mij kan doen is ergens zwart stof zoeken dat er het zelfde uitziet als de achterbank in de koffer.

Dit gaat natuurlijk op geen reet trekken, maar dan had ik er ook maar niets moeten in maken, en het origineel laten.
Soms hebben vrouwen gelijk........ SOMS Hé.
Ik zal er nog wel eens een nachtje over slapen vooraleer ik de lijm uithaal.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!