Bedankt voor de heldere uitleg! Wist niet dat zo'n combinatie bestond. Weer wat moois bijgeleerd vandaag!
Toch nog een vraagje dat in me opkwam:
Is er dan ook een tune nodig om na je mod die paar extra pk'tjes met de MPI injectoren te krijgen?
Want als er met een bepaalde aanstuurtijd van de injectoren opeens meer brandstof wordt ingespoten dan de ECU verwacht, gaat hij toch aan z'n lambdasonde zien dat hij te rijk loopt?
En dan via het short term/long term fuel trim de aanstuurtijd van de injectoren verkorten om zo weer bij de gewenste/oorsprongkelijke hoeveelheid brandstof uit te komen?
Via een tune kan dan ook de turbodruk verhoogd worden waardoor je weer een correct lucht/brandstof mengsel krijgt.
En puur filosofisch:
Zou iedereen die op een of andere manier een high flow LPFP van een RS3 en een 5/6 bar drukregelaar in z'n 1.2 MPI lepelt ook meer vermogen kunnen krijgen?
Toch nog een vraagje dat in me opkwam:
Is er dan ook een tune nodig om na je mod die paar extra pk'tjes met de MPI injectoren te krijgen?
Want als er met een bepaalde aanstuurtijd van de injectoren opeens meer brandstof wordt ingespoten dan de ECU verwacht, gaat hij toch aan z'n lambdasonde zien dat hij te rijk loopt?
En dan via het short term/long term fuel trim de aanstuurtijd van de injectoren verkorten om zo weer bij de gewenste/oorsprongkelijke hoeveelheid brandstof uit te komen?
Via een tune kan dan ook de turbodruk verhoogd worden waardoor je weer een correct lucht/brandstof mengsel krijgt.
En puur filosofisch:
Zou iedereen die op een of andere manier een high flow LPFP van een RS3 en een 5/6 bar drukregelaar in z'n 1.2 MPI lepelt ook meer vermogen kunnen krijgen?
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 9N3
1.2 6v 60pk BBM