Ik wil meer geluid uit mijn Polo GTI 2.0 AW

Ik zit over hetzelfde na te denken. Heb proefgereden in 2018 in de rode demo van de importeur, maar heb uiteindelijk in 2019 een versie met OPF geleverd gekregen waardoor het geluid mijn inziens best tegen valt.

Als ik de comments zo lees lijkt verwijderen van de middendemper de beste optie, heb je hier al wat voor kunnen vinden?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 tsi 
Afgelopen vrijdag ook mijn midden demper laten vervangen voor een rechte pijp, ik ben tevreden met het resultaat. Zeker als je geen OPF hebt, dan creëer je een mooie sound. Ik heb dit gedaan bij Crooke Tuning in Bunschoten, was binnen 20 minuten klaar.
 
Volkwagen  Polo GTI AW 2018  2.0 TSI 200pk 
  • Leuk
Waarderingen: SantanoS
Afgelopen vrijdag ook mijn midden demper laten vervangen voor een rechte pijp, ik ben tevreden met het resultaat. Zeker als je geen OPF hebt, dan creëer je een mooie sound. Ik heb dit gedaan bij Crooke Tuning in Bunschoten, was binnen 20 minuten klaar.
Ja dat is zeker een goeie oplossing! Wel heb ik begrepen dat Crooke Tuning niet goedkoop is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Milltek heeft op dit moment van schrijven nog geen non resonated versie. Ik zit zelf te denken aan de kleppenuitlaat van JM. Ik kan niet zien of mijn auto een OPF heeft, staat nergens genoteerd ook niet op de factuur maar ik vermoed van wel. De auto is vrij stil. Verwijderen van middendemper is wellicht een goede keuze voor iets meer geluid (en betaalbaar).
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Milltek heeft op dit moment van schrijven nog geen non resonated versie. Ik zit zelf te denken aan de kleppenuitlaat van JM. Ik kan niet zien of mijn auto een OPF heeft, staat nergens genoteerd ook niet op de factuur maar ik vermoed van wel. De auto is vrij stil. Verwijderen van middendemper is wellicht een goede keuze voor iets meer geluid (en betaalbaar).
Van welk jaar en welke maand is jou auto? Vanaf begin 2019 ergens (ik weet het niet precies) hebben polo's een OPF gekregen.
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
Afgelopen vrijdag ook mijn midden demper laten vervangen voor een rechte pijp, ik ben tevreden met het resultaat. Zeker als je geen OPF hebt, dan creëer je een mooie sound. Ik heb dit gedaan bij Crooke Tuning in Bunschoten, was binnen 20 minuten klaar.
Heb je daar wellicht een filmpje van, ben wel benieuwd hoe dit dan klinkt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Tja, ik twijfel hier eigenlijk wel over. Ik ben best tevreden met het geluid van mijn pre-OPF. Niet te, mooi donker en karakteristiek. Toen ik bij VAG Techniek was, zag ik hem niet, maar hoorde hem elke keer dat hij de garage werd uitgereden voor een testritje. Tegelijkertijd zou het net ietsje meer mogen. Ben echter bang dat het met verwijdering van middendemper dan weer net too much is (voor mij dan )
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
gwoon de klep uitlaat van jm eronder gooien dus.
Stil als je wil,
en luid als je wil.
Al ben ik niet zo een fan van het vacuum gestuurde klepje.
Ingewikkelde bende.
doe mij maar een met elektrische klep.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
gwoon de klep uitlaat van jm eronder gooien dus.
Stil als je wil,
en luid als je wil.
Al ben ik niet zo een fan van het vacuum gestuurde klepje.
Ingewikkelde bende.
doe mij maar een met elektrische klep.

Dat heb ik nou ook. Maar die kleppenuitlaat van JM zorgt denk ik ook niet voor extra veel geluid, je moet die downpipe erbij nemen dan heb je het plaatje compleet zoals op elk filmpje te ervaren is op YouTube. Zijn hier mensen met alleen de kleppenuitlaat? Ik ben toch wel benieuwd ernaar. Ik heb de Milltek cat-back besteld, ik hoor net dat ze de downpipe met OPF bypass uitgebracht hebben. Kan de boel nog annuleren.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Dat heb ik nou ook. Maar die kleppenuitlaat van JM zorgt denk ik ook niet voor extra veel geluid, je moet die downpipe erbij nemen dan heb je het plaatje compleet zoals op elk filmpje te ervaren is op YouTube. Zijn hier mensen met alleen de kleppenuitlaat? Ik ben toch wel benieuwd ernaar. Ik heb de Milltek cat-back besteld, ik hoor net dat ze de downpipe met OPF bypass uitgebracht hebben. Kan de boel nog annuleren.
Ik heb alleen een kleppen uitlaat met nog de OPF en standaard downpipe. Met de klep open is het vanaf de OPF helemaal open. Het is tamelijk beschaaft. Andere downpipe en geen OPF doet het geluid veel goeds.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik ga het maar zo laten, eigenlijk wel een mooie beschaafde donkere brom (geen OPF) en subtiele plofjes in S bij afremmen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Vond op een Duits forum deze simpele truc. Weet niet of het wat is en of het evt kwaad kan. Graag ervaringen als men dat uitprobeert.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!