jankend/zoemend geluid brandstofpomp

Nou vandaag weer bij de dealer geweest voor dit fluit toon probleem.

Ze hebben contact opgenomen met de importeur etc van VW mbt tot dit probleem. Een van de oplossingen die hun hebben aangedragen zou zijn de brandstof filter vervangen, en misschien ook de leidingen vervangen.

Vandaag zou de filter vervangen worden. Dit is uiteindelijk niet gedaan.

Dit omdat ze een EXACT identiek geval als die van mij hadden waarbij het vervangen van de filter het probleem wel wat minder maakte maar nog niet WEG nam.

Dus ze willen nog meer informatie krijgen van de importeur voordat ze verder gaan. Dus ik kon weer naar huis.

Ik wacht dus nog even af.

Word vervolgd
 
Re: reacit

ik heb ook last van het gefluit/gezoem in mijn auto, ben dr laatst ook mee naar de dealer gereden, heb helaas na aantal uren te horen gekregen dat ze er niks mee kunnen :( en mocht t zich verergeren zou ik maar terug moeten gaan om te kijken wat er vervangen moest worden

wel heel vaag
 
Re: reacit

Klinkt mij bekend in de oren; brandstofpomp. Bij mij is dit goed te horen als de tank minder dan de helft vol is, auto stationair laten draaien en dat licht sturen. Je hoort dan dat de toonhoogte veranderd. Ik heb hier ook werk van gemaakt door terug te gaan naar de dealer. Deze heeft hier toen een nieuwe pomp ingezet, maar helaas geen resultaat. Daarna weer teruggegaan naar de dealer en weer duidelijk gemaakt dat dit niet geholpen heeft. De persoon uit de werkplaats vertelde mij toen dat ik de auto evt. wel in kon ruilen voor een benzine uitvoering (auto was toen 6mnd oud), aangezien die een andere brandstofpomp hebben. Nav. dit rare voorstel een aangetekende brief naar Pon gestuurd over de pomp en dit voorval. Er werd alleen op de pomp reactie gegeven, namelijk dat dit niet verholpen kan worden.

Groeten Jeroen
 
Re: reacit

wel heel raar, heb meerdere vrienden/collega's die ook in de 6r BM rijden, en zij hebben er geen last van. En dan nog het verschil in de aanpak van dealers, lijkt alsof er helemaal geen richtlijnen zijn, ene vervangt hem klakkeloos, de ander maak een aanbieding met een benzine versie terwijl je bij de ene geen vervanging en niet eens vervangende vervoer krijgt... Rij al jaren VW's, zijn in t algemeen fijne auto's maar qua service lopen de dealers nog heeeeeeel wat achter

mocht er iemand zijn die er toch een oplossing heeft kunnen bedenken/vinden dan horen we het graag...

ps: mischien een idee om thread name te veranderen naar jankend/zoemend geluid brandstofpomp???
 
ik heb hetzelfde probleem, jankende brandstof pomp, bij mij is de brandstof pomp vervangen en heeft niet geholpen! oplossing van dealer was: dat ik gewoon moest wachten tot er wel een oplossing komt, vanuit Pon
 
Mijn Polo BM begon na 30.000 km ook herrie te maken, ik ga er maandag mee terug naar de dealer , mocht het zo zijn dat er geen oplossing is dan gaat de wagen er direct uit .

Jammer want ik ben zeer tevreden over de auto maar dat zoemgeluid maakt een rustige autorit onmogelijk.

Ik constateerde het in het buitenland, heb de plaatselijke garage ( geen vw dealer in de buurt ) er naar laten kijken die heeft een grote beurt uitgevoerd maar het gejank bleef.

Als ik hier en elders lees dat het een moeilijk verhaal is voor vw zal het geen fijn gesprek worden bij de dealer.

Ik hou jullie op de hogte.
 
Mijn Polo BM begon na 30.000 km ook herrie te maken, ik ga er maandag mee terug naar de dealer , mocht het zo zijn dat er geen oplossing is dan gaat de wagen er direct uit .

Jammer want ik ben zeer tevreden over de auto maar dat zoemgeluid maakt een rustige autorit onmogelijk.

Ik constateerde het in het buitenland, heb de plaatselijke garage ( geen vw dealer in de buurt ) er naar laten kijken die heeft een grote beurt uitgevoerd maar het gejank bleef.

Als ik hier en elders lees dat het een moeilijk verhaal is voor vw zal het geen fijn gesprek worden bij de dealer.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
peterbaarlo zei:
bij mijn auto hoor ik het nu ook rechtsachter. Ik dacht dat het ruis van een van de achterramen was..

ik heb in iedergeval een oplossing die werkt.. rns 310 op volume 20 en 140 op de km teller.. :lol:

Beste PeterBaarlo,

Ik vind het geluid van je radio harder zetten niet echt een oplossing. Tis iets wat mensne vaker zeggen van nou Dan zet je toch je radio harder?

Pfffff die fluittoon hoort gewoon niet in die auto thuis, de polo vind ik een harstikke stille auto, helemaal als je op de snelweg rijd dan hoor je een beetje wind en thats it, de motor amper, en dan heb je die fluit toon er tussen. Die fluittoon komt boven alles uit, gewoon HEEL erg irritant.

Hoop dat er een oplossing voor gevonden word.
 
Hmmm.. ik hoorde het vandaag voor het eerst, na het tanken. Een zoemend geluid, alsof een te hete laptop heel erg hard staat te koelen. Dacht eerst dat dat het geval was, want m'n laptop lag op de achterbank. Maar die stond uit. Even langs Century Groningen gereden.

De technische heren waren allemaal al lang en breed naar huis, maar de verkopers konden mij vertellen dat het geluid normaal was bij een dieseltje (lees: geen schade). Ze hadden er al wel een keer eentje vervangen van een leswagen, maar zonder veel resultaat.

Kon ook wel zijn dat ik het nu pas doorheb, omdat ik normaal de radio behoorlijk luid aan heb staan. Maar nu ik het weet en erop let, is het eigenlijk best een vervelend geluid.

Can't unring the bell.
 
Beste Wildcard.

Ik weet helemaal wat je bedoeld. Het is echt een heel irritant rot geluid die ineens uit het niks komt opzetten. Ik zelf heb ook maanden zonder problemen met dit geluid rond gereden TOT ineens dat geluid er was. Het ene moment is het geluid veel heftiger en luider dan de andere keer. Temperatuur van buiten, de warmte van de motor etc lijkt allemaal hier invloed aan te geven.

Ik heb binnen kort weer een afspraak bij mijn vw garage. Daar hebben ze al de brandstoftank vervangen zoals jij waarsch al hebt gelezen. Ze willen nu een proefrit maken met mijn auto, en een polo van hun zelf. Ik heb aangegeven dat ik dat best vind, maar dat ik niet zal accepteren dat ik een melding krijg van "dit is normaal voor een polo BM" of "Dit is normaal voor een diesel" of "het geluid valt best mee" öf " je moet je radio dan maar harder zetten"

Ik heb dit probleem NIET gehad, en ineens is het er, ik heb met verschillende polos rond gereden, ook met eentje van hun en die gaf dit geluid NIET, dus ik accepteer het niet als ik een of ander afschuif opmerking krijg, ik wil gewoon dat het opgelost word want verders ben ik verschrikkelijk blij met mijn Polo, vind het echt een heerlijke auto, en ik ben ook echt wel erg blij met de goede aardige service van mijn VW garage. Ik heb tot nu toe nog amper kosten gemaakt. Alleen het probleem word gewoon niet opgelost.

Dus al in al, ben ik benieuwd wat er uit gaat komen. Il keep you and everyone else posted!
 
Ook wij rijden nu 1 1/2 jaar met een BM met een regelmatig ziekmakende janktoon. :cry:
Dealer Auto Hoogeboom (=PON dochter!) heeft de pomp al een keer vervangen, maar de ellende is gebleven. Er werd een dekentje over de pomp en onder de bank gelegd om het geluid te dempen. Maar ook dat blijkt in de praktijk het jankende geluid niet weg te nemen.
Onbegrijpelijk dat een gerenommeerde auto fabrikant als VW een dergelijk euvel niet op kan lossen in 1 1/2 jaar (sinds de introduktie van de BM) tijd!

Lees ook op http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4512593
welke andere mensen een probleem hebben en de dealer reacties daarop.

Het lijkt mij goed om allen zo veel mogelijk de dealers en PON te schriftelijk te laten weten dat het niet oplossen van dit euvel onacceptabel is.
Ik blijf dit forum met veel interesse volgen en laat jullie weten wat de voortgang aan mijn adres is.
 
Nee, niet echt. Het geluid is er niet altijd, en zelfs als het er is heb ik er niet altijd last van. Dus niets mee gedaan verder. Ik weet dat het een nogal passieve instelling is.. maar PON gaat toch niets met onze klachten doen, dus ik probeer me er maar niet aan te storen.
 
Ik heb een BM met 60.000 op de teller (2010), maar bij mij is geen zoemend geluid aanwezig. Moet ik denken aan hetzelfde geluid als een stuurbekrachtigingspomp? Zal eens vragen bij mijn dealer als ie over 2 weken een beurt krijgt.
 
Ook wij rijden nu 1 1/2 jaar met een BM met een regelmatig ziekmakende janktoon. :cry:
Dealer Auto Hoogeboom (=PON dochter!) heeft de pomp al een keer vervangen, maar de ellende is gebleven. Er werd een dekentje over de pomp en onder de bank gelegd om het geluid te dempen. Maar ook dat blijkt in de praktijk het jankende geluid niet weg te nemen.
Onbegrijpelijk dat een gerenommeerde auto fabrikant als VW een dergelijk euvel niet op kan lossen in 1 1/2 jaar (sinds de introduktie van de BM) tijd!

Lees ook op polo blue motion geluid van de brandstof pomp - AutoWeek.nl
welke andere mensen een probleem hebben en de dealer reacties daarop.

Het lijkt mij goed om allen zo veel mogelijk de dealers en PON te schriftelijk te laten weten dat het niet oplossen van dit euvel onacceptabel is.
Ik blijf dit forum met veel interesse volgen en laat jullie weten wat de voortgang aan mijn adres is.

Beste Ontevreden,

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik dus zelf nou ook al HEEL lang last van het zelfde beroemde fluit piep toon gebeuren.

Ondertussen is nu bij mij de brandstofpomp voor de 3e keer vervangen, met een afwijkend resultaat. 2e keer dat de pomp is vervangen werd het probleem alleen maar erger en VEEL irritanter, de 3e keer (vorige week van 2-8 april) is het resultaat iets gevarieerder, bij stationair draaien is het geluid wel veel zachter, MAAR nog steeds aanwezig en hoorbaar vooral als je met het stuur draait, daarnaast gaat mijn auto nou gekke fluit geluiden maken als ik me gas los laat waardoor de auto dus gaat afremmen, dan hoor je ineens dat hij heel hoog gaat fluiten.

Van de VW garage heb ik vernomen dat deze klacht niet zo bekend is bij hun, van alle autos die ze verkocht hebben zei de chef monteur zijn er tot nu toe maar 3 incl die van mij die dat probleem heeft.

Een van de autos die dat probleem heeft is terug naar het PON gegaan. Daar hebben ze iets van 5 verschillende brandstofpompen ingebouwd tot dat ze eindelijk een pomp hadden die VEEL stiller was als dat wat er in zat. Want gaf de Chef van de VW garage aan, er zijn nog geen andere pompen ontworpen, er is maar 1 type voor de polo, dus je moet maar net geluk hebben wat voor batch je hebt qua pompen. Ik krijg ook elke keer de opmerking van, ja het is normaal dat de pomp een beetje geluid maakt bij een diesel maar dat is totale onzin, want ik heb nu al in verschillende vw polos gereden, ook die ik van hun zelf heb meegekregen en daar hoorde ik dat geluid niet. Mijn eigen auto heeft dit geluid ook NIET gemaakt tot na een aantal maanden hij ineens dat fluit ging maken.

Ik word er eerlijk gezegd heel erg moedeloos van. WAt kan ik nou doen om duidelijk te maken dat het probleem gewoon opgelost moet worden??

Ik ben benieuwd naar meer reacties van mensen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!