jankend/zoemend geluid brandstofpomp

Hetzelfde probleem hierzo, polo bm bj. 6-2011 km stand 13000
Het geluid komt van onder de achterbank waar de brstf opvoerpomp zit, en heb het al vanaf de eerste kilometers.
Bij koude start is het duidelijk hoorbaar en erg irritant en lijkt iets af te nemen naar mate de motor warm wordt maar nog steeds (te) duidelijk hoorbaar.
Ga binnenkort ook eens langs de dealer om het probleem aan te kaarten, want het blijft me constant irriteren zo'n hoge fluit toon.
Heb verders geen klachten (tot nu toe) en ben goed tevreden over m'n polo.

Laat maar horen die reacties en nog liever een oplossing.
 
Oplossing voor de "gier pomp" gevonden?

Aan: Volgers van deze discussie

Op 27/4/2012 kan ik volgens mijn dealer mijn gerepareerde Polo ophalen. Er is een nieuwe (verbeterde) brandstofpomp geplaatst en de brandstofleiding is vergroot, zodat (volgens zeggen) het geluid nog minimaal hoorbaar is. Uiteraard wil ik dat zelf nog beoordelen, maar ik hoop dat ik van de ellende af ben.

Wel moet ik zeggen dat de dealer de auto door PON heeft laten onderzoeken wat geleid heeft tot het bovenstaande.
Ook heb ik behoorlijk wat moeite moeten doen alvorens er beweging kwam om mijn klacht serieus te nemen.
Onderstaand de email uitwisseling, die heeft plaatsgevonden.

Ik houd jullie op de hoogte.
_____________________________________________________________________________________________________________________

Aan: Directie Auto Hoogenboom

Directie Pon Nederland

Van: XXXX

Datum: 22 maart 201


Gegevens VW Polo Blue Motion Comfortline: kenteken XXXXX

Afleverdatum: 14-10-2011


Betreft: Onopgeloste klacht “Gier-Polo BM”


Mijne heren,

Sinds de introductie en aflevering rijd mijn vrouw en ik rond in wat het best omschreven kan worden als een
“Gier Polo (BM)”. Het euvel is toe te schrijven aan een jankende brandstofopvoerpomp (en eventueel aangesloten resonerende leidingen) zoals door u is onderkend.

Hierbij refereer ik graag aan mijn electronische brief, die u al eerder over dit onderwerp op 10-2-2011 heeft ontvangen (onderstaand bijgevoegd).

Hoewel het mij onbegrijpelijk voorkomt dat een automobielbouwer met een staat als VW, dit soort problemen in een testfase niet oplost, wordt het voor mij als klant ronduit onacceptabel als blijkt dat er met de klacht NIETS wordt gedaan.

Ja, u heeft de pomp vervangen en zelfs een dekentje(!) tussen stoel en brandstofpomp aangebracht om het geluid te dempen, maar het hoogfrequente gezoem bleef.

De jankende toon, die niet altijd even sterk aanwezig is, is echter af en toe te vergelijken met een opstartende jetmotor, werkelijk heel, heel irritant als je gehoor in het hoge bereik nog goed funktioneert.

Er zou, werd toegezegd, een oplossing komen en wij zouden daarvan in kennis worden gesteld.

Maar nu, 17 maanden na aflevering en veel irritatie is er nog geen oplossing!

Wij hebben sterk de indruk dat hier sprake is van een doofpot affaire, waarbij de kosten van reparatie en/of een terugroep aktie door VW (lees PON) vermeden worden.

Waarbij uiteraard de klant de dupe is door:

a) Zeer vervelende rijervaring,

b) Ontbrekend perspectief wanneer klacht wordt opgelost,

c) Minimaal vertrouwen in de VW organisatie.


Mocht u de indruk hebben dat mijn klacht op zich staat, dan kunt u op internet op de volgende fora zien welke rijders met hetzelfde euvel kampen en ook in de kou blijven staan:

polo blue motion geluid van de brandstof pomp - AutoWeek.nl

jankend/zoemend geluid brandstofpomp

Dit is volgens mij het topje van de ijsberg van de werkelijk problemen, die in dit verband niet zijn opgelost.

Op 22 maart 2012 is onze Polo voor het verhelpen van een motormanagement storing in de garage van Auto Hoogenboom (Rotterdam Autostrada). Bij het maken van de afspraak is wederom aangegeven dat de gier-klacht nog steeds niet is opgelost en dat nu aktie vereist is.

Waar mogelijk in aanwezigheid van een verantwoordelijke PON medewerk(st)er.

U begrijpt dat wij geen genoegen meer nemen met holle toezeggingen.

Wij verwachten dat u per omgaande schriftelijk aangeeft:

Op welke termijn u de klacht definitief de wereld uit helpt of,

Welke commerciële oplossing u biedt indien het euvel niet te verhelpen is.

Indien hierop geen adequaat voorstel volgt, behouden wij ons alle rechten voor en zullen ons zeker inspannen om op gepaste manier de wereld kenbaar te maken hoe VW met haar klanten omgaat.

Jammer dat zoveel negatieve energie ingezet moet worden om de VW organisatie tot aktie te manen.

Hoogachtend,


XXXXX

_______________________________________________________________________________________


Van: Klantencontact Autohoogenboom
Datum: 10-2-2011 14:17:05
Aan: h.p.libert
Onderwerp: Betr.: Klachten formulier Auto Hoogenboom


Geacht heer Libert,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw email d.d. 10 februari 2011 betreffende de afhandeling van het probleem van de brandstofpomp van uw VW Polo BlueMotion met kenteken XXXX.

Uw email is inmiddels doorgestuurd naar onze servicemanager dhr. XXXXX, hij zal zo spoedig mogelijk contact net u opnemen.
Mocht u over bovenstaand bericht nog vragen hebben dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze afdeling klantencontact.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXX
Afdeling Klantencontact



Aan

klantencontact@autohoogenboom.nl

Cc


Onderwerp

Klachten formulier Auto Hoogenboom


Opmerkingen:

Betreft: Procedure afhandeling probleem brandstofpomp Polo BM bij Autostrada Autokenmerken: Polo BlueMotion, kenteken XXX, afleverdatum: 14-10-2010

LS,

Hiermee geef ik, namens mijn vrouw, te kennen uiterst teleurgesteld te zijn in de afhandeling van mijn klacht over een defecte brandstofpomp op 4-2-2011. Hoewel de pomp is vervangen, is de klacht van een hoog frequent zoemend/gierend geluid gebleven. Erger nog, het geluid is na vervanging nog dominanter geworden. "Freude am Fahren" is sinds de levering ver te zoeken in onze nieuwe Polo. Hoewel u te kennen gaf het probleem ook bij een in de garage staande Polo BM te hebben aangetroffen deed u het voorkomen alsof dit niet als een bekend structureel probleem bij u of bij PON en/of VW bekend was. En daarover ben ik uiterst teleurgesteld omdat ik, na onderzoek, moet aannemen dat u mij met een kluitje in het riet stuurt. Er blijkt namelijk een hele reeks van klachten te zijn van POLO BM bezitters over hetzelfde probleem. Leest u de berichten er maar eens op na op: polo blue motion geluid van de brandstof pomp - AutoWeek.nl en
Volkswagen Polo (2010) gebruikerservaring | Autoreviews - AutoWeek.nl

Ik moet dan ook aannemen dat u (op PON's verzoek?) de zaak probeert stil te houden omdat een algemene terugroepactie om het euvel te herstellen, de VW organisaties geen financieel voordeel brengt. Dat u daarbij mondige cliënten "peopelt" geeft aan dat VW nog niets heeft geleerd van de Toyota affaire. Deze eveneens succesvolle autofabrikant nam ook een loopje met kwaliteitsnormen en consumentenvoorlichting. Met als gevolg een wereldwijd vertrouwensverlies en ditto imago- en financiële schade. Indien blijkt dat de klacht in onze vervolgafspraak niet wordt verholpen en er ook geen openheid van zaken wordt gegeven wanneer er wel een herrie-vrije Polo kan worden geleverd behoud ik mij alle rechten voor op:
a) Volledige terugdraai van de aankoop,
b) Vergoeding van alle door mij gemaakte kosten, ontstaan door reparatiepogingen.

Dit is niet de toon, die ik normaliter aansla in een (zakelijk) meningsverschil. Tenzij ik "belazerd" word en op moet draaien voor andermans fouten. Dit verhaal gaat onverkort naar PON. En mogelijk naar consumenten fora op internet. Ook overweeg ik consumenten programma's als Kassa met de opstelling van VW te confronteren. Jammer, maar dat komt er van als klanten niet de waarheid wordt gezegd.
Hoogachtend,
XXXXXXX
 
Mijn BM is uit 10-2010 ik heb naar mijn weten nog nooit een huilende brandstofpomp gehoord.
Nou moet ik bekennen dat ik nooit rij zonder dat de radio aan staat....

Van wanneer zijn jullie BM's die de problemen vertonen??
 
Ik heb gisteravond zonder radio aan binnen de bebouwde en op de snelweg gereden.
Er waren geen afwijkende geluiden hoorbaar?
Heeft niet iedere BM daar last van dan? Of ben ik doof voor bepaalde hoge tonen :) Ik heb nu 42000km op de teller...
 
Heden, 27-4-2012 onze polo opgehaald bij de dealer (Auto Hoogenboom).
En ik kan stellen dat het vervelende giergeluid verdwenen is.
De oplossing is dus een verbeterde brandstofopvoerpomp laten monteren en een grotere doorvoerleiding laten aanbrengen.
Dat is dus best een aanzienlijke reparatie en onze Polo moest er 4 dagen voor naar de garage.
Auto Hoogenboom heeft echter alle mogelijke moeite gedaan om ons uiteindelijk tevreden te maken.
De Polo werd gewassen en met een volle tank weer afgeleverd.

Hulde voor deze dealer behandeling en ik raad iedereen aan dezelfde wijzigingen te laten doorvoeren.
 
Brandstofpomp probleem eindelijk opgelost!

Heden, 27-4-2012 onze polo opgehaald bij de dealer (Auto Hoogenboom).
En ik kan stellen dat het vervelende giergeluid verdwenen is.

De oplossing is dus een verbeterde brandstofopvoerpomp laten monteren en een grotere doorvoerleiding laten aanbrengen.
Dat is dus best een aanzienlijke reparatie en onze Polo moest er 4 dagen voor naar de garage.
Auto Hoogenboom heeft echter alle mogelijke moeite gedaan om ons uiteindelijk tevreden te maken.
De Polo werd gewassen en met een volle tank weer afgeleverd.

Hulde voor deze dealer behandeling en ik raad iedereen aan dezelfde wijzigingen te laten doorvoeren.
 
Mooi, ga je je forumnaam nu ook aanpassen :)

Het heeft dan wel even geduurd en je hebt er flink werk van gemaakt, maar uiteindelijk heb je dan hopenlijk de auto die je bij de aankoop graag wou..

Netjes opgelost door de dealer alleen heeft het net iets te lang geduurd.

Vele stille kilometers toegewenst.

Rick
 
Ik heb gisteravond zonder radio aan binnen de bebouwde en op de snelweg gereden.
Er waren geen afwijkende geluiden hoorbaar?
Heeft niet iedere BM daar last van dan? Of ben ik doof voor bepaalde hoge tonen :) Ik heb nu 42000km op de teller...

Beste DHM00,

Klopt niet iedereen heeft hier last van. Ik zelf had hier ook de eerste maanden geen last van tot ineens dit probleem
zicht voor begon te doen.
 
Heden, 27-4-2012 onze polo opgehaald bij de dealer (Auto Hoogenboom).
En ik kan stellen dat het vervelende giergeluid verdwenen is.

De oplossing is dus een verbeterde brandstofopvoerpomp laten monteren en een grotere doorvoerleiding laten aanbrengen.
Dat is dus best een aanzienlijke reparatie en onze Polo moest er 4 dagen voor naar de garage.
Auto Hoogenboom heeft echter alle mogelijke moeite gedaan om ons uiteindelijk tevreden te maken.
De Polo werd gewassen en met een volle tank weer afgeleverd.

Hulde voor deze dealer behandeling en ik raad iedereen aan dezelfde wijzigingen te laten doorvoeren.


Beste ONTevreden!

Hoe gaat het nu met de auto?? Nog steeds alle stil?? Ben erg benieuwd.
Ik heb jouw post gelezen en ik ga jouw bevindingen ook voorstellen bij mijn dealer.

Als het opgelost is laat ik het hier ook zeer zeker weten!
 
Ik heb ondertussen de voorgestelde oplossing van ONTevreden voorgesteld aan mijn dealer.

Deze heeft het voorgelegd aan de hoofd monteur die er in july naar gaat kijken dus dit gaat meegenomen worden.
Ik ben trouwens erg benieuwd over de "verbererde" brandstofpomp. De vorige keer dat ik bij de dealer was
voor het zelfde probleem vertelde de hoofd monteur dat er nog geen nieuwe verberde brandstof pompen waren
voor de VW Polo en dat er gewoon nog maar 1 model was waar dus heel veel verschillen in zaten waarschijnlijk
door bad batches.

Dus ik ben echt benieuwd of er nu een verbeterde pomp is. Misschien werkt het vergroten van die brandstofleidingen
al wel beter??
 
Heden, 27-4-2012 onze polo opgehaald bij de dealer (Auto Hoogenboom).
En ik kan stellen dat het vervelende giergeluid verdwenen is.

De oplossing is dus een verbeterde brandstofopvoerpomp laten monteren en een grotere doorvoerleiding laten aanbrengen.
Dat is dus best een aanzienlijke reparatie en onze Polo moest er 4 dagen voor naar de garage.
Auto Hoogenboom heeft echter alle mogelijke moeite gedaan om ons uiteindelijk tevreden te maken.
De Polo werd gewassen en met een volle tank weer afgeleverd.

Hulde voor deze dealer behandeling en ik raad iedereen aan dezelfde wijzigingen te laten doorvoeren.

Beste Ontevreden,

Ik heb de informatie die jij hebt doorgegeven ook aan mijn dealer doorgegeven, deze heeft zelf contact opgenomen
met uw dealer en mijn dealer zegt het volgende.

Op basis van uw info inzake de reparatie bij Auto Hoogenboom, hebben wij deze doorgezet naar de importeur met de vraag of zij een reparatie oplossing hebben, deze is vanuit de fabriek niet beschikbaar. Er zijn ook geen verbeterde brandstofpompen uitgeleverd. Zojuist heb ik contact gehad met de chef werkplaats van Auto Hoogenboom. Hij geeft aan dat zij alleen nog maar brandstofpompen vervangen hebben voor deze klacht en verder geen aanvullende reparaties hebben gedaan.

Dus ik vraag me af hoe kom je er bij dat hij grotere brandstofleidingen heeft aangebracht en een vernieuwde verbeterde brandstofpomp??
 
Beste DrDeathhand,

Sorry voor de late reactie, maar ik log nu pas weer in. Helaas is gebleken dat de laatste reparatie zeer kortstondig het gierprobleem bleek op te lossen. Binnen 2 weken was het terug en zelfs erger dan voorheen.
Mijn Polo BM heeft 3 weken in de garage gestaan, maar ze krijgen het er niet uit.

Op alle discussies over dit onderwerp hier zet ik de volgende tekst:

Diverse Polo BM rijders, waaronder ik, hebben grote problemen met het gemelde zoem/gier geluid. Het geluid komt van de brandstof opvoerpomp, die onder de rechter achterzitting is gemonteerd.
Mijn dealer heeft er in vele reparatiebeurten alles aan gedaan om het geluid te verminderen, maar het is een fabricageprobleem van de pomp, die soms hard, soms minder hard giert in het hoge tonen bereik.
Als andere Polo BM rijders een kopie willen hebben van mijn correspondentie aan de directie van dealer Hoogenboom (= Pon dochter), Pon Automobielbedrijf en de in het Engels gestelde brief aan de baas van het Volkswagen concern in Duitsland (Dhr. Martin Winterkorn), dan kunnnen jullie een e-mailtje sturen aan:
gierpolodoofpot@gmail.com.
Laat daar ook even kort weten wat er gedaan is bij de dealer om het probleem op te lossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom tekst verwijderd?

Je hebt 1 dag om je bericht aan te passen naar een tekst die netjes is en niet aanstootgevend, zo niet. Verander ik deze.

Beste Bas,

Kun je mij aangeven waarom je mijn tekst hebt verwijderd?

Je geeft aan dat deze 1) niet netjes en of 2)aanstootwekkend is.

Welk gedeelte bevalt je niet (en wat ook niet strookt met jullie voorwaarden?

Mocht het forum een (verkapt) onderdeel zijn van PON (jullie geven geen achtergrond info) dan begrijp ik wel dat je niet wilt meewerken om ontevreden rijders van VW verder te helpen...

Groet,
O.N. Tevreden
 
punt 1, ik heb je tekst niet verwijderd. We hebben als team zijnde overleg gehad en besloten dat jouw manier van schrijven aanstootgevend was. Daarom is besloten de tekst aan te passen.

En nee wij zijn niet met PON verbonden..
 
Nog een vraagje van mij, heb jij jouw auto al eens laten isoleren? Zodat het geluid van buiten minder naar binnenkomt en andersom. Allicht dat dit kan helpen.
Anders zou ik het ook echt niet meer weten.
 
VW  6R  1.2TDI 
Beste GewoonJan (en andere moderators),

Allereerst sorry dat ik jullie forum ge(/mis?)bruik voor ogenschijnlijke negatieve zaken.
Ik ben van nature positief ingesteld, maar als er een loopje (door Pon) met mij wordt genomen (en velen met mij, gezien de reacties) dan voel ik mij op z'n zachts gezegd "belazerd". En natuurlijk hebben jullie het recht mijn tekst aan te passen als deze te confronterend jegens Pon overkomt. Maar het wordt tijd dat er daar eens iemand wakker wordt en zich realiseert wat de kracht van de huidige (sociale) media is.

Goed, nu antwoord op je vraag: Ja, alles is er aan gedaan om de brom/jank/gier toon weg te krijgen: Isolatie, vergrote leidingen, andere pomp. Resultaat: het storende geluid blijft. En Pon weet dat het aan de pomp ligt, alleen willen ze er geen terugroepactie voor organiseren. Kost te veel en de klagers probeert men af te poeieren op een werkelijk onbeschofte manier (vraag mijn correspondentie maar op op gierpolodoofpot@gmail.com).

Sorry, als ik jullie site er van verdacht een relatie met Pon te hebben. Het stelt mij gerust te zien dat je ook minder positieve zaken aan de orde wil stellen.

Maar dat de Polo BlueMotion een ingebakken probleem heeft voor mensen zonder gehoorbeschadiging is zonder meer duidelijk.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!