jankend/zoemend geluid brandstofpomp

Heb je een programma als bijvoorbeeld radar al eens geprobeerd in te schakelen op dit probleem?

Qua gehoorsbeschadiging is er bij mij zeer zeker geen sprake van, ik werk zeer zeker wel met aparatuur dat zeer hoge tonen produceert (oa een airrotor), maar ik hoor alles nog prima. Over een aantal jaar zal dat wel anders zijn, maar dat is een risico van mijn toekomstige beroep.

Zelf rijdt ik ook vaak genoeg met de radio uit, gewoon luisterend naar het motor geluid(vind ik soms gewoon prettig), maar ik heb echt nog nooit een pieptoon gehoord. Tenminste niet betreffende de brandstof pomp, heb bij 1 ritje een keer last gehad van een piep uit de ventilator voor het interieur, maar die is net zo vlug weer verdwenen als die zich heeft geuit.

Dus concluderend, ik vraag mij af of het ingebakken is. Mijn auto is van mj 2010, dus de auto draait al wel een tijdje.
 
VW  6R  1.2TDI 
Beste GewoonJan (en andere moderators),

Allereerst sorry dat ik jullie forum ge(/mis?)bruik voor ogenschijnlijke negatieve zaken.
Ik ben van nature positief ingesteld, maar als er een loopje (door Pon) met mij wordt genomen (en velen met mij, gezien de reacties) dan voel ik mij op z'n zachts gezegd "belazerd". En natuurlijk hebben jullie het recht mijn tekst aan te passen als deze te confronterend jegens Pon overkomt. Maar het wordt tijd dat er daar eens iemand wakker wordt en zich realiseert wat de kracht van de huidige (sociale) media is.

Om nog maar even te verduidelijken, wij zijn deze site opgestart voor liefhebbers van de Polo, wij proberen het hier dus zo gezellig een aangenaam mogelijk te houden. Uiteraard zijn er ook klachten, bij welke auto niet, en die mogen ook gerust gepost worden, maar dan wel op een normale manier en "on-topic". Wij hebben hier 0,0% met PON te maken, en deze site zoals jij het "media" noemt is niet bedoeld om te provoceren! Hierbij wil ik je dan ook nogmaals waarschuwen het een beetje gezellig te houden zodat iedereen hier graag meeleest (ook met problemen!).
 
Probleem opgelost

Om nog maar even te verduidelijken, wij zijn deze site opgestart voor liefhebbers van de Polo, wij proberen het hier dus zo gezellig een aangenaam mogelijk te houden. Uiteraard zijn er ook klachten, bij welke auto niet, en die mogen ook gerust gepost worden, maar dan wel op een normale manier en "on-topic". Wij hebben hier 0,0% met PON te maken, en deze site zoals jij het "media" noemt is niet bedoeld om te provoceren! Hierbij wil ik je dan ook nogmaals waarschuwen het een beetje gezellig te houden zodat iedereen hier graag meeleest (ook met problemen!).

Aangezien mijn dealer een acceptabel inruilvoorstel heeft gedaan zal de geluidsproblematiek van mijn Polo binnenkort tot het verleden behoren en ben ik tevreden gesteld met de, helaas te lang lopende, afloop.

Voor diegenen, die net als ik het gierprobleem als erg storend ervaren nog even dit:
Er is een oplossing in de maak in de vorm van een nieuw ontwikkelde brandstofpomp, die over ca 1 maand (dus in december 2012) leverbaar is. Verder nieuws hierover kunt u het best bij uw dealer opvragen.

Ik ga verder door het leven als T.E. Vreden...
 
je zou denken dat ze de pomp gewoon over kunnen zetten zonder al te veel moeite.. Hoop dat het voor je opgelost is natuurlijk! Maar ik ben erachter gekomen dat ik meer van de auto weet dan de dealer vandaar mijn wantrouwen.. ;)
 
Gisteren is bij mij onder garantie de brandstofpomp vervangen (zonder garantie zou het +- 300 euro kosten). ik hoop dat ze nu de nieuwe versie hebben geplaatst en dat daarmee het geluid weg blijft. Voorlopig is het in elk geval lekker stil :)

Prima service.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!