Levertijd

Ok....
ik nieuwsgierig dus om update gevraagd bij dealer. Eerder werd aangegeven dat week 39 de productie zou starten. Volgens VW klopt dit, ik kreeg 25 september (die week dus) een bericht dat de productie is gestart. De dealer geeft nu net terug dat de productie in week 41 is gestart.. in dat geval is de kans groot dat ik dit naar nog niet kan rijden.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200pk 
Ok....
ik nieuwsgierig dus om update gevraagd bij dealer. Eerder werd aangegeven dat week 39 de productie zou starten. Volgens VW klopt dit, ik kreeg 25 september (die week dus) een bericht dat de productie is gestart. De dealer geeft nu net terug dat de productie in week 41 is gestart.. in dat geval is de kans groot dat ik dit naar nog niet kan rijden.
Tja, welkom in de wondere wereld van de auto business, kan eerder zijn dat ze gebouwd worden dan klaagt niemand er over! Maar het kan ook later zijn en dan willen mensen gelijk coulance, gaan ze brieven schrijven en klagen. ik zeg niet dat jij dat doet maar het is wel een beetje hoe het in elkaar zit als iets later is.
maar 2 weken te vroeg maakt niet uit hoor je niemand over
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Tja, welkom in de wondere wereld van de auto business, kan eerder zijn dat ze gebouwd worden dan klaagt niemand er over! Maar het kan ook later zijn en dan willen mensen gelijk coulance, gaan ze brieven schrijven en klagen. ik zeg niet dat jij dat doet maar het is wel een beetje hoe het in elkaar zit als iets later is.
maar 2 weken te vroeg maakt niet uit hoor je niemand over
Is overal waar men te maken heeft met productie-bedrijven. Heb je geen invloed op. En naast wat je zegt over eerdere levering klopt. Wanneer men te klagen heeft doet men dat, is men tevreden dan hoor je doorgaans niets.

Ik hou echter niet van afspraken maken als er geen zekerheid is. Gelukkig geeft mn huidige polo nog steeds elke keer weer een kick met zijn koppelBig Grin ik kan nog wel even wachten dus
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200pk 
Ik lees vooral ook frustratie hier dat de auto later komt dan de verwachte leverdatum. De verwachte leverdatum is dus ook een veelgebruikte term in de auto industrie en GEEN exacte leverdatum. Je hoeft er daarom ook niet van uit te gaan dat de verwachte leverdatum ook de datum is waarop jij je auto krijgt.

Als het productie/logistieke proces of welk ander proces dan ook vertraging heeft kan de dealer al niet meer voldoen aan de verwachte leverdatum omdat dat waarschijnlijk de datum is die in de meest ideale situatie zou voordoen. Kortom, je hebt geluk als er zich geen vertraging opdoet tijdens een van de processen, wat bijna nooit voorkomt, en pech als je een paar maand vertraging hebt.

Het is niet lullig bedoeld en ik snap de frustratie bij iedereen die zijn auto later krijgt dan de verwachte leverdatum, maar dit is meer realiteit dan uitzondering.
Ik hoop dat iedereen hier zich kan inleven en er zich bij neer kan leggen dat je auto minimaal 1 maand vertraging heeft. Dit moest er ff uit;) Al met al hoop ik dat jullie auto (en mijn eigen) gewoon op de verwachte leverdatum voor onze neus staat:grinning:
 
Volkswagen  Polo Highline  1.0 DSG 115 PK 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Zojuist bericht gehad dat mijn polo geproduceerd is en over 8 weken bij de dealer staat . Auto is 17 maart besteld en komt rond 17 december bij de dealer aan. Alles precies volgens de afgegeven planning van Wittebrug
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI - 150pk 
Ik lees vooral ook frustratie hier dat de auto later komt dan de verwachte leverdatum. De verwachte leverdatum is dus ook een veelgebruikte term in de auto industrie en GEEN exacte leverdatum. Je hoeft er daarom ook niet van uit te gaan dat de verwachte leverdatum ook de datum is waarop jij je auto krijgt.

Als het productie/logistieke proces of welk ander proces dan ook vertraging heeft kan de dealer al niet meer voldoen aan de verwachte leverdatum omdat dat waarschijnlijk de datum is die in de meest ideale situatie zou voordoen. Kortom, je hebt geluk als er zich geen vertraging opdoet tijdens een van de processen, wat bijna nooit voorkomt, en pech als je een paar maand vertraging hebt.

Het is niet lullig bedoeld en ik snap de frustratie bij iedereen die zijn auto later krijgt dan de verwachte leverdatum, maar dit is meer realiteit dan uitzondering.
Ik hoop dat iedereen hier zich kan inleven en er zich bij neer kan leggen dat je auto minimaal 1 maand vertraging heeft. Dit moest er ff uit;) Al met al hoop ik dat jullie auto (en mijn eigen) gewoon op de verwachte leverdatum voor onze neus staat:grinning:
Ik zou dan altijd ruim meer tijd incalculeren en iemand op voorhand teleurstellen met een lange levertijd om vervolgens dit om te zetten naar een positieve ervaring: HEUJ auto was eerder geleverd dan verwacht!
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200pk 
  • Leuk
Waarderingen: Wacky
Ik zou dan altijd ruim meer tijd incalculeren en iemand op voorhand teleurstellen met een lange levertijd om vervolgens dit om te zetten naar een positieve ervaring: HEUJ auto was eerder geleverd dan verwacht!
Eens, maar dan nog blijft het lastig....en nog steeds een schatting. Waar trek je de grens? Ik snap wel dat men het bij een VERWACHTE levertijd houd. Je kunt gewoonweg niet vantevoren aangeven wat de exacte datum gaat zijn. Maar ja, als t wel zou kunnen ben k het zeker met je eens!!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
Wij hadden het gehad toen bij het afsluiten van het contract werd gezegd 1 Juli, er op 1 Juli werd gezegd dat het september zou worden, om vervolgens nog een maand later (overmorgen!!) echt af te leveren.

Uiteindelijk heeft het klagen 250 euro accessoires en een maand lang een leenauto opgeleverd.

Ik ben me wel bewust dat het een productieproces is, maar de verwachtingen die ze scheppen zijn niet reeel.
Als ik in januari had geweten dat het uiteindelijk 10 maanden had geduurd, zat ik nu op het myibiza.nl forum Stick Out Tongue
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
Wij hadden het gehad toen bij het afsluiten van het contract werd gezegd 1 Juli, er op 1 Juli werd gezegd dat het september zou worden, om vervolgens nog een maand later (overmorgen!!) echt af te leveren.

Uiteindelijk heeft het klagen 250 euro accessoires en een maand lang een leenauto opgeleverd.

Ik ben me wel bewust dat het een productieproces is, maar de verwachtingen die ze scheppen zijn niet reeel.
Als ik in januari had geweten dat het uiteindelijk 10 maanden had geduurd, zat ik nu op het myibiza.nl forum Stick Out Tongue

Maar nu rij je wel in een veel mooiere auto ;)..
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI - 150pk 
Toen ik de leasemaatschappij vroeg waarom de verwachte levertijd zo vaak gewijzigd is (van 3 januari naar 11 oktober en tenslotte naar 10 januari), kreeg ik het antwoord: "Vertraging vanuit fabriek. De dealer verwacht de auto in week 47 binnen te krijgen echter is er vanaf 15-11-2019 een aflevering stop i.v.m. registratie in 2020."

Toen ik hier om ben gaan klagen en mijn werkgever contact heeft opgenomen met de juiste contactpersonen, gaf de dealer aan dat ze al wisten dat de auto in week 45 binnen is maar, ze waren niet zeker of ze de auto wel voor 15 november kunnen afleveren. Ter info: 15 november valt in week 46 op een vrijdag en aangezien de dealer al weet dat de auto in week 45 bij hun is, dan denk ik bij mezelf dat de leasemaatschappij gewoon niet wil afleveren dit jaar. Ik vind het onwerkelijk dat het voor een dealer langer dan een week (of twee als de auto begin week 45 binnenkomt) duurt om een auto op kenteken te zetten en "rijklaar" te maken.
 
Polo  Highline Business R  1.0 TSI 95Pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
M’n Polo is vorige week in productie gegaan, volgens de dealer duurt het 8 weken voordat ie hier is.
Zijn er hier leden waarbij het minder was?
Nice, net als de mijne. De week van de 1.5 Big Grin
Althans wat productie week betreft, qua aflevering is naar mij zowel 10 weken als eind januari gecommuniceerd.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!