$martie's 6R 1.6 TDI :: 2010 Volkswagen Polo

Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Welke schroefset?

Bas, you are like the devil on my right shoulder :lol: :lol: Nee, heb er aan gedacht en s gevraagd tijdens de werken aan de klauwen en het werd me toch meteen afgeraden!! Verder is dit ook een pak boven mn budget en kan ik me niet herinneren dat ik er al iets goeds heb van horen zeggen :? Dat het cool en leuk is en dat je instant kunt verhogen of verlagen ga ik niet betwisten, maar als je de winterbanden er toch laat opzetten, kun je net zo goed even een draai een de schroefkit geven dat ie hoger staat en andersom in de zomer ;)

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Welke schroefset?

PoloDave, Even voor alle duidelijkheid; met verhogen bedoel ik natuurlijk vanaf de zomer-verlaging en dat is de wielkassen mooi gevuld.. Laat ons zeggen dat ik dan in de winter da wagen zo hoog zet als dat ie nu staat enkel zn achterste 1 of 1,5 zakken (dat ie mooi rechtstaat maar ook hoog genoeg om sneeuw, pekel en andere toestanden wat plaats te geven)
Geen paniek, hoger dan nu zou ik niet durven gaan Stick Out Tongue Stick Out Tongue

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Welke schroefset?

Heb even lopen rondsnuffelen en voorlopig spreekt deze set mij het meeste aan:

Koni 1150 schroefset:
http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/22/ ... .html#half

[resize=400:2zrgrpv7]http://img687.imageshack.us/img687/7048/koni1150.jpg[/resize:2zrgrpv7]

Als ik zoek voor de 6R vind ik niet meteen iets en ik had dus graag geweten hoe ik te weten kan komen of deze set past, en waar ik nog op moet letten zodat ik uberhaupt de juiste set kies Big Grin

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Koni 1150 schroefset

Nog wat meer gesnuffeld en blijkbaar zijn er voor de 1.6 TDI bijna geen schroefsets te vinden.. Zelfs de KW V2 heb je niet voor op de 6R (1.6TDI) :(
Ik bekijk het verder wel, maar voorlopig ziet het er niet echt spectaculair uit :shock: De enige die ik hoor juichen is de geldbeugel op tafel :lol:

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Amper schroefsets voor de 1.6TDI?

volgens mij is een schroefset voor jou precies hetzelfde als voor de 1.2TSI DSG en de GTI, het gaat namelijk om de vooras last welke hoger is dan een 1.4/1.2TSI handgeschakeld. Verder zit er geen structureel verschil in.

Zie je al wat licht aan het einde van de schroefset tunnel? :mrgreen:
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Amper schroefsets voor de 1.6TDI?

PoloDave, Alvast bedankt voor de info.. Niet dat ik veel wijzer ben nu, maar dat ligt niet aan jouw Big Grin
Tje, da schroefset-tunnel Big Grin wel een hoop geklooi (los van het prijskaartje toch)

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Amper schroefsets voor de 1.6TDI?

Hier een bericht van de duivel op je schouder. :twisted:

Nou je kunt toch voor airride gaan?? Koop je voor 3200 euro. En rij je mee todat je de polo weer weg doet. Dan verkoop je de set weer voor 1500 euro of nog meer ;)

Lijkt me geen verkeerde investering hoor.
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Amper schroefsets voor de 1.6TDI?

PoloDave, Ik kwam net van die site toen ik hier met een akelig gevoel postte of er amper schroefsets voor de 1.6 te vinden waren :lol: :lol:
Toch velen dank voor de info makker!! Als ik zo blijf verder schroeven is de tunnel naar het licht aan het eind van de schroefset-tunnel zo geschroefd Big Grin Big Grin
Bij deze is mijn 2e alter-ego geboren: Schroef-Smurf :cool:

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Amper schroefsets voor de 1.6TDI?

vergeet je je outfit dan niet? :mrgreen:
889756-Mens-Smurf-Costume-main.jpg
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Amper schroefsets voor de 1.6TDI?

Bas, De investering begrijp ik heel goed (ondanks dat de nieuw prijs ruim over mijn budget ligt), daarom heb ik ook een nieuwe wagen gekocht ;)
Als ik het doe, en ik zeg ALS... zou ik net voor een 2e hands willen gaan.. Maar wat op gebied van de keuring? mag het wettelijk? Uitlijnen? Wat is de levensduur van zo'n ding? Prestaties (grip, baanligging,..)?Gewicht/verbruik? Plaatsgebrek? Algemene pro's en contra's tov een schroefset? :shock:

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Amper schroefsets voor de 1.6TDI?

In Belgie mag airride simpelweg NIET !!!
Tenzij je het elk jaar wil gaan switchen om te keuren zou ik daar niet aan beginnen.
Airride is trouwens vooral voor de show, voor de baanligging moet je zoiets niet hebben.

Ik zie geen enkel voordeel tov een degelijk schroefset, tenzij dat op en neer gaan het je echt waard is.

Just my 2 cents.
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Amper schroefsets voor de 1.6TDI?

TwistedBE, Dat het engeltje op mn linkerschouder nu net een Belg is Big Grin Big Grin
Veel mensen (iedereen buiten Bas Stick Out Tongue ) raden mij aan om het niet te doen ;)
Vergelijken kan natuurlijk nooit kwaad en trouwens kwam dit op het ideale moment omdat de zoektocht naar een schroefset (6R 1.6TDI) niet van een leie dakje loopt :?
Toevallig evaring met air??

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI $chroef-$murf heeft beslist!!

Net de beslissing genomen welke schroefset te nemen en het zal de KW Variant 2 gaan worden Big Grin Big Grin

sstp_1010_13_o+project_ralliart_upgrades+KW_variant_2s.jpg
Ik heb deze keuze gemaakt omdat de V2 verstelbaar is in hardheid, van inox is en dat het de investering waard is zowel tijdens (kwaliteit) als na (verkoop) gebruik van de schroefset :cool: Natuurlijk moet je wel een hoop ophoesten :shock: Ik heb het geluk dat het bijna 13e maand is, kan ik mezelf een mooi kado doen :cool:
Die geldbeugel van gisteren heeft nu zo'n grote bek niet meer Stick Out Tongue :lol:

Grtz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!