Martijn6R - Update Nieuw stuurtje gekocht :: 2009 Volkswagen Polo 6R

Zo, eindelijk de kogel door de kerk. Eibach Pro set besteld.
De Polo ziet er gewoon niet uit met 17" zonder verlaging. Lijkt net een Cross Polo zo.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Hopelijk lijkt het hierop, maar ik denk dat hij net iets hoger zal staan als deze shop.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Heb een afspraak gemaakt bij Colorshop om een klein deukje eruit te lepelen.
Dan monteren ze gelijk de veren en lijnen ze de boel uit. Die jongens maken scherpe prijzen daar moet ik zeggen.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Mooi, afspraak is gemaakt. Dinsdag gaat de Eibach Pro set erop en een deukje eruit.
Dan volgende week zaterdag een afspraak met een hele goede (bijna professionele) autopoetser om hem licht te polijsten en 2x in de boenwas te zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Zo hij staat bij Colorshop !! Ben echt benieuwd hoe het eruit ziet en zeker ook hoe het rijdt straks.

Vanmiddag eindelijk van mijn rot deukje af en van het "CROSS" polo effect af.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
heer

ik ben zeer benieuwd naar het resultaat ben zelf ook zoekende naar een passend eoplossing voor mijn polo BM.
welk type heb je laten monteren als ik vragen mag , ik dacht zelf 25v/30a.

groeten
 
Ja inderdaad de Eibach Pro set komt erop dat is 25v/30a.
Zal naar mijn verwachting niet heel erg laag zijn maar zal er optisch wel voor zorgen dat hij er heel wat sportiever bij staat.
Voorkant was nog niet eens zo verkeerd maar achter stond hij gewoon belachelijk hoog en door de gemonteerde 17" leek dat ineens nog veel erger geworden.
We zullen zien straks.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
De Eibach Pro veren zitten erop.
Heb nog niet veel gereden (50km) dus kan er nog niet echt veel over zeggen.
Het verlies in comfort valt me tot nu toe echt 100% mee. De stap van 15" naar 17" was veel en veel groter. Daar merkte ik echt dat de auto veel gevoeliger werd op oneffenheden en klinkerwegen. Met de veren vind ik dit eigenlijk nauwelijks erger geworden waar ik wel ietwat bang voor was. Tuurlijk is ie wat stugger als de auto flink inveert maar dat is logisch. Tot nu toe echter niet storend en ik heb het uiteraard wel getest.

Wel merk je dat als je over een drempel gaat dat de schokbrekers minder hun werk kunnen doen omdat de slag gewoon korter is, maar op zich heb ik daar niet veel last van, want het is niet zo dat ze hun werk helemaal niet meer doen. Echter echt vlot over een redelijke drempel rijden zal nu toch ietsje voorzichtiger moeten omdat hij anders op het eind van zijn veerweg komt (maar ook dan raakt er niets heb ik al gemerkt)
Denk wel dat als je vaak met 4 mensen onderweg bent dat het dan misschien hinderlijk zou kunnen zijn, maar dat is bij mij toch zelden het geval.

De auto is echt heel goed zichtbaar een stuk lager als voorheen. Het is nu zeker geen "CROSS"polo meer gelukkig.
Het ziet er echt veel sportiever uit en de wegligging is echt heel erg strak.

Al met al ben ik positief verrast met de Eibach set en ik verwacht dan ook zeker niet dat ik er spijt van krijg.

Heb even snel een wazige telefoonfoto geschoten waar het niet echt super op te zien is maar toch.

Zaterdag krijgt de Polo een polijst beurt en een mooie laag wax. Dan zal ik even betere foto's maken.


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Zou in principe bij een BM gewoon hetzelfde moeten zijn na verlaging.
Kan een tikkeltje verschil in zitten omdat je een andere set krijgt in verband met gewichten die iets anders liggen, maar het zou normaal gesproken toch ongeveer gelijk met die van mij moeten zijn.

Hij ligt vrijwel recht. Op de foto had ik mijn tank helemaal leeg wat ook wel iets scheelt.

Zaterdag na het poetsen eens foto's maken en posten.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!