MotorTemperatuur nergens te zien

Hoi,

ben al enige tijd op zoek naar een manier om de motor temperatuur van mijn Polo tsi ergens te kunnen aflezen.
Er zit voor zover ik weet nergens iets in om de "bedrijfstemperatuur" te kunnen zien.
Weet een van jullie misschien waar dit zit?
Ik mis dit toch wel een klein beetje.
De auto is voorzien van een standaard boordcomputer en display
Alvast bedankt voor eventuele reakties.
Arnold
 
Volkswagen  6c 2016  1.2 tsi 90pk 
Dat zit alleen in de MFA+ tellers van de polo, zoals de teller van de GTI en de blue GT;)

Verder zou je een app als torque kunnen gebruiken om een aantal waarden zoals temp van koelwater en olie te tonen.
 
VW  6R  1.2TDI 
is het met vag-com ook niet mogelijk? alleen ja dan moet je al met de pc er aan rijdenStick Out Tongue

Ja dat kan of zoals Gewoonjan aangeeft een ODB wifi adapter kopen en een app (iphone/android) genaamd "Torque" downloaden, kan je ook direct je turbo druk enz zien.

IElU7AcmrAvI8yDW1YEPVrDfxuizWKSLkUtWyIDa-1.jpg
 
welke obd2 adapter gebruiken jullie voor Torque?
Ik heb een ELM327 van ebay geplukt, maar volgensmij niet een goede want ik kan hem op 3 verschillende apparaten niet zien. Bluetooth kan hem gewoon niet vinden.
 
welke obd2 adapter gebruiken jullie voor Torque?
Ik heb een ELM327 van ebay geplukt, maar volgensmij niet een goede want ik kan hem op 3 verschillende apparaten niet zien. Bluetooth kan hem gewoon niet vinden.

Op de site van torque staan voor hun bekende adapters met hun bevindingen ;)
Mijn bestelde adapter hoop ik voor of op vrijdag binnen te hebben zodat ik meteen een tijdje kan testen;)
Zal je nog wel even op de hoogte houden!
 
VW  6R  1.2TDI 
dit is wel een interessant draadje !
ik heb een iphone en zou ook graag in de wagen mijn motor temperatuur kunnen aflezen :)
dus ik moet gewoon zo'n OBD adapter aankopen en de app downloaden dan? Big Grin
welke apps bestaan hier allemaal voor en waar vind ik een goed adresje om zo'n OBD adapter te bestellen ?
ik bedoel eigenlijk welke adapter heb ik precies nodig?
 
Ik heb deze net gehaald:

Vgate ELM327 Bluetooth OBD 2 Mini Adapter - Celtemp-Services.nl

En hij werkt met Torque (voor Android). Voor iOS moet je een andere hebben volgensmij, stuk duurder. Ik kan die van mij wel even testen, kijken of die met me Iphone en 'Rev' ook werkt.

Heb je ook al de waarden voor de olie temp ingevoerd in torque?
Anders kan ik t spul nog wel even opzoeken weer en t je toesturen;)
Heb zelf al een telefoon (met kapotte gsm antenne) klaarliggen voor torque, maar heb de adapter helaas nog niet binnen :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Waarden? nee hoe wat waar?
Ik heb vanmiddag heel even kunnen kijken, enige wat ik toen bekeken heb was koelvloeistof temp, gaspedaal positie, toeren en nog wat ongein die op het standaard schermpje staat. Ik had ook het olie temperatuur metertje toegevoegd maar die gaf niks aan, wat dus een grote domper was.

Maar nu geef jij mij weer een beetje hoop. Stick Out Tongue
 
Waarden? nee hoe wat waar?
Ik heb vanmiddag heel even kunnen kijken, enige wat ik toen bekeken heb was koelvloeistof temp, gaspedaal positie, toeren en nog wat ongein die op het standaard schermpje staat. Ik had ook het olie temperatuur metertje toegevoegd maar die gaf niks aan, wat dus een grote domper was.

Maar nu geef jij mij weer een beetje hoop. Stick Out Tongue

Op polo6rfreunde.de hebben ze dit ook al besproken, maar kan me niet meer herinneren of iemand er succes mee heeft gehad om de olie temp meter werkend te krijgen. Maar het is altijd het proberen waard ;)
OBD-II PIDs - Wikipedia, the free encyclopedia
Daar staat wel wat nuttige info wat betreft de olie temp meter, zou je 'm gewoon mee toe kunnen voegen, heb ik ook via die tabel gedan ;)

hier het topic op polo6rfreunde:
Öltemperatur - Technik - Polo 6R Forum

Hoop dat je er wat aan hebt :)
btw heb jij torque lite of de 'betaalde' versie? :mrgreen: (ik heb de "betaalde" versie Stick Out Tongue)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ok, net geprobeerd, op pagina twee hebben ze het over dat je bij de Mode PID '01 5C' invoeren. Ik krijg bij mij geen signaal daarop. Misschien dat het bij de Ibiza anders is als bij een Polo?

edit; volgensmij werkt het niet bij alle Polo's? mijn duits is wat roestig Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!