jep, dat was idd ook mijn hint, al kreeg ik wel een hogere waarde te zien dan 52,8 al komt dat denk ik doordat een BM niet het meest efficiënte koelsysteem heeft gok ik.
ik ben toen eens gaan kijken wat 'C' nou deed in de formule en dat was niets anders dan het geheel x10 doen:roll:
dat zou dus in feite betekenen dat we wederom de koelvloeistof temperatuur aan het uitlezen zijn, maar dit keer met een omzetting.
Ook heb ik toen besloten dat ik maar eens wilde kijken of ik de temperaturen gelijk kon trekken en dat was te doen door een +400 toevoeging, echter heb ik hier later +500 van gemaakt omdat de 'olie temp' dan wat meer bij de werkelijkheid zou staan. Mocht echter allemaal niet baten, de koelvloeistof temp verschoot op hetzelfde moment als de olie temp.
Maarrrrr... wat ik wel zeer frappant vond was het volgende:
'olie temp?' met de formule: (A[5C]-400)/10
'Olie temp' met de formule: (((A[05C]+600)/10)-32)/1.8
Ik kreeg dit verschil pas na de auto zo'n 5 tot 10 min. stil te hebben laten staan (even de auto uitgepakt en daarna doorgereden naar m'n parkeerplaats). Ook leek het zich toen niet meer tegelijk te verzetten, dus mijn verbazing en verwarring zijn groot na mijn constatering
Dus als je die engelsen even kunt vragen of ze de 2 verschillende formules kunnen testen en hun vragen naar hun bevindingen, dan zou dat geweldig zijn! (ik weet het namelijk even niet meer en zit eraan te denken de zoektocht op te geven)