Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik begrijp je motivatie, maar met een budget van €5500,- kom je niet bij een Polo 6R uit maar een ouder model. Niets mis mee natuurlijk.Vind die 1.2 TDI beetje levensmoe onderin het toerengebied. Daarentegen zijn ze wel lekker zuinig. De onderhoudskosten van die motor zijn niet per se lager dan van een benzine. De EGR en verstuivers gaan wel eens met vervroegd pensioen.
Ik zou kijken naar een 1.4 benzine, of een fijne 1.2 TSI met 90 of 105pk. Lekker vlot met het verkeer mee, en toch zuinig. Haal gemiddeld wel 5,5l / 100km als ik me netjes aan de verkeersborden hou.
Hou er rekening mee dat de ketting wel eens wil gaan rammelen, en dat de bougiekabels wel eens slijten. Een nieuwe kettingspanner kost je iets over de 100 euro bij de dealer, en denk dat een set van 4 bougiekabels nog niet eens aan die prijs zit.
Succes!![]()
Restwaarde van diesel (vooral 1.2 TDI's) dalen heel snel, kunnen in steeds minder milieuzones. Een 1.2 TSI of zelfs een 1.4 kan hoger dan 1:15.Groot misverstand! omslagpunt voor een 2e hands polo'tje ligt onder de 15.000 km.
Diesel 1:20, benzine 1:15.
Diesel €1,40, benzine € 1,70
Bij 15.000 km ben je €1.040 aan diesel kwijt of € 1.700. Met dit verschil maak je de wegenbelasting goed.
Aanschafwaarde van een diesel is tegenwoordig lager dan benzine auto.
Diesel rijdt ook veel fijner en minder onderhoudskosten. Makkelijke keuze (mits je geen heel oude diesel neemt waar je de stad niet meer mee in mag / of dieseltax moet betalen).
Polo 1.6 90 pk
Polo 1.4 86pk
Twee voorbeelden van alternatieven.
Zou als ik jou was proefrijden, kijken hoe een diesel 1.2 en 1.6 aanvoelt en een benzine proberen. Benzine wel buiten je budget maar misschien even doorsparen?
Persoonlijk zou ik een 1.2 diesel ook lekker laten staan,
Een 1.2 of 1.4 (dus niet de tsi)benzine zullen ook niet heel duur zijn, en anders een andere polo een mooie 9n3 ofzo
ik vind t zelf veel geld.Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
![]()
Kilometerstand: 131.613 km
Bouwjaar: 01/2010
Verkoopprijs: € 6.500,-
Misschien prijs onderhandelbaar, wel particulier maar ziet er netjes uit 2 eigenaren.
Daarom wellicht onderhandelbaar.ik
ik vind t zelf veel geld.
10 jaar oude polo.
kocht de mijne voor 5k meer.
11/2016
ow zker.Daarom wellicht onderhandelbaar.
Deze kwam het dichts bij zijn budget en lijkt mij van foto nog de moeite om te bekijken.
Als jij een leuke diesel vind met 150.000.
Dan kun je nog heel lang rijden.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.