Pluskabel trekken Polo 9N3

Polootje

Actief lid
1,220
14
43
Ff maar zelf een topicje opstarten, aangezien er in het topic van davidbluemo niet meer op gereageerd werd... :roll:

Het gaat om het volgende:

Wij gaan op heeel korte termijn een 16mm2 pluskabel trekken vanaf de accu naar binnen toe....
In de beschrijving van davidbluemo staat niet echt duidelijk aan welke kant deze is doorgetrokken..is dat via de bestuurders-of de bijrijderskant? Wij weten dat aan de bijrijderskant een hele makkelijke doorvoer is, maar die willen we nou juist niet gebruiken omdat aan die kant de RCA's (3 stuks) daar al liggen en we niet veel zin hebben om de hele rotzooi om te gooien..

Is er ruimte vanuit de motorruimte om zo'n kabel aan de bestuurderskant te trekken? Dus wie o wie weet het van de heren audiotechneuten?
 
Ik heb destijds de kabel van de mistlampen naar binnenlaten gaan bij de 2 grote stekkers. Een loze stekker opgezocht en deze uitgeboord totdat kabeltje erdoor kon. Deze stekkers zitten onder de ruitenwismotor.

De andere opties, via motorkapkabel en ruitenwisvloeistofslangetje voor achter vond ik dat er te weinig ruimte voor was.
 
@ Polootje, een 16 kwadraat kabel is een flinke jonge, Versterkertje??
Je Zult dan toch echt aan de bijrijderszijde achter je dashbordkastje. Dat is dus zo'n zelfde gat als je motorkap kabel aan de andere kant. Ergens anders is mij niet bekend :S
 
heb hem ook bij de bij rijders kant erin getrokken ging perfect alleen pielen was het wel omdat ik er niet zo goed bij kwam. Doe met een dun draad eerst er in en dan vast tapen en dan er in trekken en chakaa hij zit in de binnen ruimte.

SUCCES! :mrgreen:
 
Ff een heel klein updateje...nou ja update :? De parafan weghalen? Vergeet het maar....dat ding zit zo allememachies vast!! :evil: er zit zoveel spanning op, dat mijn man bang was dat ie zou breken...Ik dacht dat die dingen wel redelijk flexibel waren, nou vergeet het maar bij mijn wagen..

We zijn nu aan het brainstormen hoe we dit gaan oplossen....Wat een gedoe zeg, het lijkt wel dat hoe jonger de auto's zijn, hoe moeilijker het je gemaakt wordt om iets aftermarket in te bouwen... :(
 
Nee via de bijrijderskant gaat 'm niet worden waarschijnlijk....Maar wij laten ons niet zomaar uit het veld slaan...We blijven het proberen, maar nu via de bestuurderskant achter de modderkuip langs...daar zit een soort van doorvoer en wie niet waagt.. ;)

Het zal ff wat bloed, zweet, tranen en gevloek kosten, maar lukken gaat het zeker!
 
Nou boys and girls offcourse..het is gelukt!!! De kabel hebben we aan de bestuurderskant kunnen trekken, jawel...echt waar! Big Grin Er zit nl. een doorgang in het zijscherm in de motorruimte en van daaruit kom je bij de deur uit...onderaan de A-stijl dus, daar zit een rubberen dop die je eruit kan drukken, dat hebben we ook gedaan, een klein gaatje erin gemaakt, draad erdoor, rubberen dop weer teruggeplaatst en zo de draad langs de dorpel door naar achteren gevoerd...

En toen was het eigenlijk zo gepiept... ;) Met een beetje geluk zal morgen de rest aangesloten kunnen worden en dan kan ik de boel voller laten klinken...

Aangezien we toch bezig waren, gelijk maar ook de speakerkabels getrokken en de zomerjongens eronder gezet...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!