RJPolo :: 2012 Volkswagen Polo 1.2 TDI Bluemotion

Re: My RJPolo *Nieuwe update*

Smartie86 zei:
Btw heb vlug gekeken en de foto's zijn duidelijk ;)
Nu vroeg ik mij juist af met wat je de wagen hebt afge..plakt (hoes) en waar je zoiets haalt.. Beter dan alles met kranten af te plakken..

Grtz

Edit: hoelang heeft de hele klus gekost (reinigen, afplakken spuiten, drogen) en hoelang heb ja laten drogen voor je gereden hebt (op zwart is dit mss minder erg)?? Gewoon omdat ik binnekort alles in 1 keer op de brug ga doen en om ongeveer het tijdsschema te weten..

De winkelwagen voor de klus...:

Afdekplastic 4pak a 3 euro
Afplakband 15mm a 2 euro
Remreiniger Wurth a 2,40 euro
Terpentine a 4,25
3 Spuitbussen hammerite verf hittebestendig a 17euro p.s. volgens mij...

Kosten ongeveer dus 65 euro

Allereerst afspuiten met rem-reiniger, Staalborstel goed erover heen gaan zodat het meeste roest word verwijderd zodat het oppervlak gladder word.
Nogmaals goed spuiten met rem-reiniger daarna afdoen met terpentine.
Spullen goed afplakken en gaten voorzien van bouten.
De eerste laag aanbrengen met bewegingen van links naar recht aanbrengen 15 a 20cm afstand. Tussen de lagen bij temperatuur van 20 graden 15 min pauzeren indien 25graden 10min pauzeren. Voorzien van 4 a 5 lagen daarna afplakband eraf halen en de remschijf goed schoonmaken met terpentine. 2 a 3 uur wachten en de velg kan erop.

Voor en achter compleet klaar in ongeveer 7uur volgens mij...
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: My RJPolo *Nieuwe update*

RJPolo, Tnx m8!!
Zeer duidelijk ;) Heb je trouwens alles in 1 handel gekocht?? Online??
Omdat ik enkel de klauwen ga spuiten, denk ik toe te komen met 1 bus remklauw-verf en 1 bus hittebestendige blanke lak.. Ik was zelfs van plan om 6-7 lagen verf en 2 lagen blanke lak te doen, maar mss is 5 lagen verf wel voldoende ;)
Nogmaals bedankt man!!

Grtz
 
Re: My RJPolo *Nieuwe update*

Smartie86, Blanke lak heb ik nie kunnen vinden... ook niet echt me best voor gedaan...De hittebestendige hammerite verf komt uit de bouwmarkt 5 lagen voor de remklauwen is voldoende heb ik net niet met 1 bus gehaald. Bijna alles in de bouwmarkt, de remreiniger in een auto accessoires zaak gehaald.
Succes en ben benieuwd naar jouw eindresultaat!

btw. You're welkom, daar is het forum ook voor he ;)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: My RJPolo *Nieuwe update*

Blanke lak heb je van motip (650°).. Mijn remklauw-verf is ook van motip dus ze worden samen besteld.. Ik spring een dezer wel wat hobby/auto winkels binnen voor de reinigers en de plastick hoes.. ;) Anders online s checke..
Deze week spreek ik met mijn collega af om hopelijk volgende week anders over 2 weken een knutseldagje in te lassen Big Grin

Grtz
 
Re: My RJPolo *Nieuwe update*

Neem je camera mee als je gaat klussen ;) ben benieuwd messchien dat ik toch nog dan met blanke lak erover heen ga... ivm vuil volgens mij ook wel stuk beter.. :)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: My RJPolo *Nieuwe update*

Moet eerst even uitzoeken welke draad ik moet hebben want de voeding wil ik vanaf dimlicht hebben.. maar weet niet wat de kleurcoderingen zijn en krijg de stekker niet uit me koplamp om het door te meten...
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: My RJPolo *Nieuwe update*

Foto-PDVTL7KU-D.jpg

Foto-STGRRW3F-D.jpg

Foto-RDWEBEEW-D.jpg

Foto-GIEOJWW8-D.jpg

Foto-FGACXP3J-D.jpg

Foto-RKQJQEEZ-D.jpg


Voor het wegwerken van de kabels meer foto's in het fotoalbum pagina 1

Ledverlichting toch maar even ingebouwd... Big Grin
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: My RJPolo *Led verlichting ingebouwd*

Apolo zei:
Lekker bezig geweest jij Big Grin

De leds branden altijd right? Ik hoop dat je daar geen problemen mee krijgt!

Jep zodra er licht aanstaat brand het...

Regel:

Op de dag, bij helder weer mag je als je hier voor kiest, of dit veiliger vindt ,dus wel stads- of dimlicht voeren.
Per april 2008: Speciale dagrijlichten mogen aan:
Bestuurders van een motorvoertuig mogen overdag dagrijlicht voeren.
Reden: Hiermee is het gebruik van dagrijlampen officieel geregeld.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: My RJPolo *Dagrijverlichting ingebouwd*

Dat wel, maar er wordt ook gezegd dat de drl enkel mag wanneer deze alleen brandt, dus niet in combinatie met eender welke verlichting..
Als jij zegt dat ze aangaan zodra je de lichten aanzet, dan branden ze in combinatie met dimlicht of stadslicht, wat dus niet toegelaten is.. Niet dat je daar ooit last mee krijgt, maar toch om de juiste info te verschaffen ;)
 
Re: My RJPolo *Dagrijverlichting ingebouwd*

Smartie86 zei:
Dat wel, maar er wordt ook gezegd dat de drl enkel mag wanneer deze alleen brandt, dus niet in combinatie met eender welke verlichting..
Als jij zegt dat ze aangaan zodra je de lichten aanzet, dan branden ze in combinatie met dimlicht of stadslicht, wat dus niet toegelaten is.. Niet dat je daar ooit last mee krijgt, maar toch om de juiste info te verschaffen ;)

Wat ik lees is dat ze wel mogen gevoerd worden met stadlicht en dimlicht omdat deze bij andere auto's ook gelijktijdig branden. zolang deze niet afzonderlijk brand is het goed en tegemoet komend verkeer niet verblind mag het volgens de site...

Meer mensen hier ervaring mee?
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: My RJPolo *Dagrijverlichting ingebouwd*

Smartie86, We zullen wel zien... heb hem zo gedemonteerd dat ik ze zelf aan en uit kan zetten als ik wil.. maar moet ik alleen een kabel naar binnen laten lopen meer niet..

Ben benieuwd wat andere zeggen
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!