sidrik :: 2011 Volkswagen polo 6r

wat voor spons gebruik je dan Sid?
ik gebruik zo'n speciale microvezel spons..
heb ook wel wat krasjes maar niet om te zeggen dat ze diep zijn. ze zitten voornamelijk in de wax dus.
ja, je moet toch opletten wat je doet. sommigen willen hun auto zelf onderhanden nemen en verneuken enkel hun wagen... dus het is toch een risico wat je loopt als je er niet de nodige kennis zelf van hebt.
wat je banden betreft zal je even moeten kijken. ik heb een 215 40 17 op mijn 17 inch velgen liggen en die zijn 7.5 breed.
koop fatsoenlijke banden, het mag wat kosten op dat vlak vind ik. koop dus geen goedkope brol.
jou velgen zijn al 8J breed dus zal je ook moet opletten dat je de banden niet te smal neemt anders zijn ze getrokken (tenzij je dit wilt natuurlijk ;) :) ).
voor de rest mijn velgen hebben ET 35 en vallen van voor net buiten/ net binnen de kast (twijfel gevalletje) en vanachter net binnen de kast dus met ET 20 en 30 zullen ze buiten de kast vallen maar niet zo heel fel neem ik aan...
 
ik gebruik een gewoone spons ik ga mij ook z'n microvezel spons kopen, had OSP ook al aangeraden.
ik ga uiteraard een band van een goed merk kopen, ik hou niet van die brol.
ik wil mijn band ook niet getrokken hebben misschien heel maar dan ook heel lichtjes, OSP zei dat als ik et 30 nam ze eigenlijk nog best in de kasten vallen dus als ik ze wat meer naar buiten wouw ik voor et 20 moest gaan en hij raadde dat aan omdat dat een mooier zicht was.
 
nah toch wat liggen na vragen toch maar beter voor et 30 gegaan ( et 20 ging redelijk wat naar buiten komen en dat wouw ik niet)
 
ET20 zou idd nogal eruit komen, zeker geen goede idee met de blauw mannen. ET 30 gaat proper komen met de verlaging.
En leg daar maar een 205 breed op, anders gaat het teveel schuren in u kassen. :wink: 205 op een 8j is niet echt getrokken.

Krassen op de bumper is van percies iets uit te koffer te trekken ipv te heffen, heb ik ook veel op mijn koffer van mijn vriendin die liever lui dan moe is om iets uit de koffer te pakken. :mrgreen:
Zien er wel redelijk die uit, weet niet of die eruit te polieren zijn (gedeeltelijk zoiso). Als ge wilt moogt ge altijd eens passeren en kunnen we het eens proberen, heb hier al het gerief liggen. Al is Lanaken niet wel niet meteen in de buurt bij Zavnetem denk ik.
 
Op mijn vorige velgen had ik een 195 breed op een 7,5j brede velg en was +- gelijkt getrokken en dat is zeker te doen. Natuurljik zoiso meer opletten voor borduren etc. Let wel op voor de keuring! In theorie is er x % afwijking dat mag (ken het exacte cijfer niet) en daar valt die 205 binnen, maar ze kunnen u afkeuren omdat u velgen uit u banden komen. Dus het zou ideaal zijn als ge nog een extra set velgen hebt liggen (bvb winterbanden op u originele velgen).
Natuurlijk u keuring is nog 2jaar (op keuring voor verlaging na als je dit laat doen).
 
nee ga pas keuren over 2jaar, en dan ga ik in de winter dan zet ik deze bandjes eronder wat ik nu heb dus dan krijg ik daar geen problemen mee.
enkel het probleem is mijn wielen hebben een beetje camber gekregen na het verlagen en dit kunnen ze niet verhelpen (ben gaan laten uitlijnen) hopelijk keuren ze mij daar niet voor af want ik kan er niks aan doen
 
Al die gegevens staan in de pc van degene die u uitlijning doet. Tijdens het uitlijnen is er een pijltje die zo beweegt en die moet in het groen staan. Hoeveel camber exact het juist mag zijn weet ik niet juist.
Waar hebt ge laten uitlijnen? Lijkt mij beetje amatueristisch dat ze niet wetten dat het in orde komt door te verhogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jh ik zag het op die pc en was al aant kijken en toen zag ik dat het net buiten het groen stond dus heb te veel camber, heb ook een papier meegreken met al die gegevens op dus ik kan zien hoeveel camber ik heb denk ik toch, ik heb het bij euroband patrick gedaan in lanaken.
hij zei dat hij daar niks aan kon doen omdat er green schroef was om te regelen en daarbij liet hij het, hij gaf mij ook niet meer uitleg hoe ik dat dan wel verholpen kreeg.
 
Op u uitlijningsrapport staat idd wat de max en min is, wel zonde dat ze dat daar zo 'regelen'. Hij zal ook wel goed genoeg weten dat dat een rode kaart is. Achteraan is er idd geen regeling, maar moet ge wat met de hoogte spelen om het goed te krijgen. Mss iemand die niet veel verlagingen doet anders had em dat wel gedaan lijkt mij.
 
maar die garage doet geen verlaging, enkel banden, velgen, utlijnen, uitbalanceren enz.. dus ik denk niet dat zij die hoger kunnen zetten.
ik zou dan weer opnieuw naar OSP gaan waar ik het setje der op heb gelegd om weer iets te verhogen (kost ook weer geld) dan weer terug naar die garage en hopen dat de camber weg is en dat moet ik ook weer betalen ( uitlijnen koste mij 45 euro !). ik snap niet waarom OSP dat niet kan controleren want zo kan ik eigenlijk aan de gang blijven.
voor hetzelfde als ik hem iets omhoog leg is het nog niet correct dan kan ik weer es opnieuw gaan
 
wat voor spons gebruik je dan Sid?
ik gebruik zo'n speciale microvezel spons..
heb ook wel wat krasjes maar niet om te zeggen dat ze diep zijn. ze zitten voornamelijk in de wax dus.

Lak bedoel je zeker? Wax is nooit zo dik dat daar krasjes in kunnen komen :P

ik gebruik een gewoone spons ik ga mij ook z'n microvezel spons kopen, had OSP ook al aangeraden.

Een gewone spons is het slechtste wat je voor je auto kan kopen, dit omdat een spons geen vuil zoals zand opneemt maar voor zich uit schuift waardoor je micro krassen krijgt wat weer zorgt voor swirls en hologrammen.

Een GOEDE wasmit is de beste basis voor het wassen van je auto. Het beste is het om 1 van lamswol te kopen, ook altijd wassen met autoshampoo zodat het vuil loslaat van de lak ipv dat je het eraf moet poetsen, beter is om van te voren ook te schuimen.

Ook is het aan te raden om de 2 emmer methode te gebruiken, dus 1 emmer voor vuil water om je spons in uit te spoelen (vaak doen!) en de 2de voor schoon water met shampoo. En wat je ook vaak ziet is dat de meeste mensen een ronddraaiende beweging met hun spons/wasmit/applicator maken maar het beste is om in rechte lijnen te werken, ook dit weer om swirls te voorkomen.
 
ok bedank dit zijn zowat de producten die ik ga aanschaffen:
meguiars - NXT generation carwash shampoo. (ik was ook aant denken om de NXT generation wax 2.0 vloeibaar aan te schaffen, maar is dat nodig of niet?)
Delerium orange drying towel
deluxe mega towel (ga ik gebruiken voor de velgen)
ironX cleaner (ik kan dit gebruiken voor mijn rotiforms schoon te houden of niet?)
monello sponge (of is er nog een betere?)
het polijsten ga ik maar aan iemand anders over laten die weet waar hij mee bezig is :)
 
Lak bedoel je zeker? Wax is nooit zo dik dat daar krasjes in kunnen komen :P



Een gewone spons is het slechtste wat je voor je auto kan kopen, dit omdat een spons geen vuil zoals zand opneemt maar voor zich uit schuift waardoor je micro krassen krijgt wat weer zorgt voor swirls en hologrammen.

Een GOEDE wasmit is de beste basis voor het wassen van je auto. Het beste is het om 1 van lamswol te kopen, ook altijd wassen met autoshampoo zodat het vuil loslaat van de lak ipv dat je het eraf moet poetsen, beter is om van te voren ook te schuimen.

Ook is het aan te raden om de 2 emmer methode te gebruiken, dus 1 emmer voor vuil water om je spons in uit te spoelen (vaak doen!) en de 2de voor schoon water met shampoo. En wat je ook vaak ziet is dat de meeste mensen een ronddraaiende beweging met hun spons/wasmit/applicator maken maar het beste is om in rechte lijnen te werken, ook dit weer om swirls te voorkomen.
Nog een poetsfanaat?:D Ben het helemaal met je eens. Alleen het laatste stukje over de rechte lijnen niet helemaal. Wel als het op poetsen aankomt, maar niet bij het aanbrengen van glaze/sealant/wax. Lichte (vooral geen druk gebruiken bij welke fase van het poetsen dan ook) draaiende bewegingen zorgen er just voor dat het spul in eventuele 'krassen' (oneffenheden) terecht komt voor een beter resultaat.
 
Volkswagen  Golf 7 R 
ok bedank dit zijn zowat de producten die ik ga aanschaffen:
meguiars - NXT generation carwash shampoo. (ik was ook aant denken om de NXT generation wax 2.0 vloeibaar aan te schaffen, maar is dat nodig of niet?)
Delerium orange drying towel
deluxe mega towel (ga ik gebruiken voor de velgen)
ironX cleaner (ik kan dit gebruiken voor mijn rotiforms schoon te houden of niet?)
monello sponge (of is er nog een betere?)
het polijsten ga ik maar aan iemand anders over laten die weet waar hij mee bezig is :)

Prima basis voor een beginner idd :) Ik zou in jouw geval de NXT wax 2.0 in een potje doen ipv vloeibaar, denk er wel om dat je dit niet in de brandende zon gaat aanbrengen.

Ipv een delerium drying towel zou ik voor de Monello gaan, groter en neemt meer liters vocht op. De Monello Sponge gebruik ik naast mijn Monello Wasmit dus prima keus. IronX is uitstekend om remstof van je velgen af te halen, kan je trouwens ook over de hele auto gebruiken maar wel erg goed afspoelen want het stinkt behoorlijk!



Nog een poetsfanaat?:D Ben het helemaal met je eens. Alleen het laatste stukje over de rechte lijnen niet helemaal. Wel als het op poetsen aankomt, maar niet bij het aanbrengen van glaze/sealant/wax. Lichte (vooral geen druk gebruiken bij welke fase van het poetsen dan ook) draaiende bewegingen zorgen er just voor dat het spul in eventuele 'krassen' (oneffenheden) terecht komt voor een beter resultaat.


Als je van links naar rechts en onder en boven werkt worden oneffenheden ook prima gevuld. Speel liever op safe, vooral bij een zwarte auto aangezien je daar alles op ziet.

HPooJnY.jpg


Bedding pic 3 weken na het poetsen, dit is met poorboy's EX-P sealant

cHEx9OJ.jpg
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!