sidrik :: 2011 Volkswagen polo 6r

Ziet er goed uit ja! Ik denk vanuit het principe van een polijst/poetsmachine. Dat ding draait ook rond en ik heb daar nog nooit (mits goed gedaan) swirls uit zien komen. Maar als de auto goed wordt bijgehouden maat het sowieso niet veel uit, of als de auto eerst gekleid en/of gepolijst is.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
ok, heel erg bedankt. alleen de wax met wat zou ik dit dan aanbrengen? of zou ik misschien beter z'n meguiars kit kopen daar zit zo een pad in een doek en de wax zelf

Deze Monello Disco Duo applicator pads : Carclean.nl

of

Monello Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator 100982 : Carclean.nl

Bij de NTX 2.0 Wax in een potje zit al een applicator. Weet je al hoe je het gaat uitwassen want dat heb ik nog niet langs zien komen?

Ik heb zelf deze

Monello Peluche Verde Trio MPV0103 : Carclean.nl
 
@ Donatello op mijn Polo zit een hardwax van Waxxoil die zou 2 jaar moeten blijven en was behoorlijk dik spul als je zag waar ze hem niet voldoende hadden verwijdert...
je kan gelijk hebben dat in de lak is maar dat betwijfel ik..
zijn maar heel lichte krasjes (swirls) dus moeten er wel uit te halen zijn als de auto eens grondig onder handen wordt genomen :)
als het weer wat betert ga ik ook eens wat nieuwe poetsproducten halen en hem eens grondig onder handen nemen ;)
alle tips zijn welkom :) Big Grin
 
ik kijk meestal op BB carcare of gewoon op internet. :) Big Grin
zo een groot verschil tussen prijs zit er ook weer niet tussen de verschillende verkopers...
vaak is het een kwestie van service,...
ga liever ergens waar het wat duurder is en ik een goede uitleg krijg dan het gewoon zonder na te denken ergens op internet bestel zonder te weten wat ik eigenlijk koop Stick Out Tongue ;)
 
@ Donatello op mijn Polo zit een hardwax van Waxxoil die zou 2 jaar moeten blijven en was behoorlijk dik spul als je zag waar ze hem niet voldoende hadden verwijdert...
je kan gelijk hebben dat in de lak is maar dat betwijfel ik..
zijn maar heel lichte krasjes (swirls) dus moeten er wel uit te halen zijn als de auto eens grondig onder handen wordt genomen :)
als het weer wat betert ga ik ook eens wat nieuwe poetsproducten halen en hem eens grondig onder handen nemen ;)
alle tips zijn welkom :) Big Grin

Klinkt heel bot maar waxoil is de grootste troep die er is, wordt erop gespoten en dit is er vaak al na 3-4maanden af. Forum van Carclean.nl hebben een keer een paar leuke vergelijkingstesten gedaan.

Als je iets wil wat echt beschermt tegen krassen dan moet je Cquartz nemen, kost ook 175euro per 50ml maar dat spul heb je wel een zekere bescherming tegen krassen en steenslag!
 
Waxoil wordt er met een sponsje op gedaan (het zit in een spons zelfs) en geeft een leuk resultaat voor de korte termijn, maar zeker niet het geld waard naar mijn mening. Voor het zelfde geld (minder zelfs) heb je een goede fles/pot sealant/wax die hetzelfde bereikt. Persoonlijk doe ik glaze + sealant, en dan bijhouden met wax. Regelmatig poetsen en 1 keer per half jaar opnieuw glaze+sealant (al dan niet eerst kleien en/of polijsten). Bijhouden is de belangrijkste factor ;)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
maar ben ook niet van plan omdat te doen Big Grin,
vanachter staat ie op het laagste, en ik ga niet lopen kloten met dingen er tussen uit te halen, ik moet ook nog beetje fantsoenlijk kunnen rijden (redelijk wat vluchtheuvels bij mij in de buurt)
@gewoonjan: ben ook heel benieuw als de velgjes eronder liggen Big Grin, kan al niet meer wachten. heb ze normaal over 2 weekjes thuis dus pak over 3 weekjes liggen ze er op als het weer dan verbeterd is tenminste.
@ibifaho: ben gewoon gaan laten uitlijnen, ik ga niet naar de keuring, ga pas over 2jaar.
anders moest ik hem hoger zetten, (want zo geraakt ie niet door de keuring vanwege camber en niet hoog genoeg van de grond)
uitlijnen en daarna weer lager zetten en weer uitlijnen. dus hij stelde voor gewoon naar de keuring te gaan als het nodig is.
of moet ik dat wel doen dan?
 
Ge zeit 'verplicht' om dat binnen de 2weken te laten keuren, en ik weet dat ze in Lanaken niet van de simpelste zijn op vlak van tuning. Als ze u tegenhouden en ge kunt geen keuringspapier met verlaging voorleggen (en ge hebt ne moeilijken) nemen ze u mee naar de keuring waar ge daarna een mooi rood papier'ke krijgt + pv. 11cm is laagste vaste deel, dus bodemplaat telt niet mee. Velen weten dit niet.

Als ik u was zou ik hem zelf (is geen werk) omhoog draaien zodat em hoog genoeg hangt, laten uitlijnen dat alles klopt en laten keuren. Daarna legt ge em weer lager zoveel ge wilt. Dan is de politie al makkelijker als em gekeurd is, zijn maar weinig agenten die zich gaan bezig houden met hun op hun buik leggen om em op te meten.
 
ja hij moet minimum 9 cm van de grond liggen (11cm maar min de spelling die men krijgt zit ge dan op 9cm) en wat bedoelt ge met bodemplaat telt niet mee? is dat positief of negatief voor als ge hem verlaagd? maar als ik hem zelf dan omhoog draai hoe weet ik hoeveel cm ik hem dan omhoog draai en hoe weet ik dat ik even veel cm aan beide kanten heb gedaan. en dan weet ik nog niet zeker als mijn camber correct is zeker eh ? daarnaast ben ik gistere al(weer) aangehouden geworden door de nederlandse politie wel viel mij al meteen op dat ze niet moeilijk doen tov de belgische politie. gewoon paspoort af moeten geven nog niet eens mijn papieren of niks gewoon even kijken en dan rijd maar door alles is in orde. :)
 
@ Donatello, expor en ruittie.
Ja, de garage bood dit in der tijd aan om te doen en heb dit eigenlijk laten doen zonder bij na te denken.
het moest allemaal zo snel gaan, had nog geen tijd gehad om research te doen naar andere producten en wou gewoon dat mijn wagen beschermt was tijdens die winterperiode (auto is in december afgeleverd).
achteraf gezien heb ik dan de nodige research gedaan en ben ook tot de conclusie gekomen dat waxxoil inderdaad niet veel voorstelt (test op carclean.nl heb ik ook gezien toen ;) ). Dus op dat vlak geef ik jullie volledig gelijk dat het niet duurzaam is en veel geld kost voor wat je ervoor in de plaats krijgt en er veel betere producten zijn.
als het weer betert ga ik nieuwe en andere producten halen en hem eens grondig onder handen nemen volgens de correcte stappen plannen.

@ Sid:
Ziet er al goed uit hé! van voor ligt ie al mooi, maar vanachter zou die idd wel nog wat mogen zakken.
hoe kan je zoiets oplossen? kortere veren vanachter steken of de potjes en dergelijke er tussen uit halen ? maar is dit wel goed als je de potjes ertussen uit haalt?
voor de keuring voor verlaagd voertuig wat moet er dan allemaal in orde zijn of mat andere woorden waar kijken ze dan allemaal naar?
correct uitgelijnd, maar ook de lichten moeten goed afgesteld zijn?
wat zijn de boetes als je attesten niet in orde zijn?

Daniël ;)
 
ja hij moet minimum 9 cm van de grond liggen (11cm maar min de spelling die men krijgt zit ge dan op 9cm) en wat bedoelt ge met bodemplaat telt niet mee? is dat positief of negatief voor als ge hem verlaagd? maar als ik hem zelf dan omhoog draai hoe weet ik hoeveel cm ik hem dan omhoog draai en hoe weet ik dat ik even veel cm aan beide kanten heb gedaan. en dan weet ik nog niet zeker als mijn camber correct is zeker eh ? daarnaast ben ik gistere al(weer) aangehouden geworden door de nederlandse politie wel viel mij al meteen op dat ze niet moeilijk doen tov de belgische politie. gewoon paspoort af moeten geven nog niet eens mijn papieren of niks gewoon even kijken en dan rijd maar door alles is in orde. :)

Het is 11cm (-2cm voor met bestuurder) latje op de keuring is ook 9cm hoog, maar best een beetje hoger om 'safe' te zijn. Dat de afstand tussen de grond en bodemplaat niet gemeten wordt maar met de vaste delen, bvb de driehoeken. Dus als u bodemplaat bvb op 5cm van de grond ligt, maar de vaste delen op 11 (of9) ligt is dat hoog genoeg. Dus dit is in ons voordeel, want bij een Polo komt de bodemplaat redelijk laag.

Uw geometrie is idd 'naar de zak' met hem omhoog te schroeven, om gewoon mee rond te rijden is het geen groot verschil en zal je er amper tot geen bandenslijtage aan ondervinden maar voor uw keuring voor verlaging best toch nog eens geometrie laten doen.

Best u eens onder de auto leggen en aan de vaste delen meten hoeveel cm je hebt en dan x aantal cm tot de 9cm (+nog een extra cm) schroeft ge uw schroefkit naar boven. Meestal is 1volle draai een halve cm maar vertrouw daar niet te veel op natuurlijk.

Nl politie kan u geen boete of andere problemen geven ivm met uw keuring, die hebben daar niets op te zeggen.

Voor keuring verlaging moet ge eerst een afspraak maken omdat niet elk keurinsstation dit doet. Er wordt eerst een complete keuring gedaan (lichten, schokdempers, remmen, ...) en daarna zogezegd een keuring na ongeval.

Daar moet ge uw ingevuld & afgestempeld montage attest + papieren van uw schroefkit laten controleren en dan gaan ze op de keuring uw uitlijning nakijken. Als dat allemaal in orde is worden al uw papieren op de keuring afgestempeld en na betaling van (toen ik daarvoor was gegaan) 92,80 euro zeit ge gekeurd met uw verlaging en moet ge nergens meer naar kijken voor uw volgende keuring. (op de hoogte na natuurlijk).
 
vanachter staat ie op het laagste, en ik ga niet lopen kloten met dingen er tussen uit te halen, ik moet ook nog beetje fantsoenlijk kunnen rijden (redelijk wat vluchtheuvels bij mij in de buurt)
Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland zijn de vluchtheuvels niet bedoeld om met je auto over heen te rijden ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland zijn de vluchtheuvels niet bedoeld om met je auto over heen te rijden ;)

Voila! Aan u leeftijd te zijn heb je nog niet zo lang geleden u theorie gedaan Sid, en wat hebben we daarin geleerd? Drempels zijn max30/u. :mrgreen:
Ik had in het begin ook schrik voor veel te verlagen en een tijdje ook 'hoog' rond gereden tot ik het ineens in mijn kop kreeg om em echt laag te leggen (naar mijn normen). Auto lag met de vaste delen op 5cm van de grond en dat was eigl heel goed te doen zonder drempels op z'n Johnny's te moeten nemen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!